برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

۵ نصیحت تغذیه ای برای کاهش چربی

(نصیحت تغذیه ای برای کاهش چربی: نوشته شده توسط نویسنده ای که قبلا چاق بوده است.)

در اینترنت نصایح مختلفی برای کاهش چربی وجود دارد. با این حال ما در این مقاله مواردی را جمع آوری کرده ایم، که قبلا توسط خود فرد نویسنده مورد استفاده قرار گرفته است. در سن ۱۷ سالگی ۲۴۰ پوند وزن داشتم که بعد از گذشت ۴ سال، توانستم بیش از ۱۰۰ پوند کم کنم و در کلاس های آرنولد کلاسیک شرکت کنم. امروز قصد دارم که ۵ موردی که شخصا خودم از آن ها نتایج بسیار خوبی بدست آوردم را در اختیار شما قرار دهم.

  • رژیم غذایی در مقابل سبک زندگی

بسیار دیده شده افرادی که قصد دارند وزن خود را کاهش دهند میزان کالری دریافتی بدن خود را به طور چشمگیری کاهش می دهند، و یا یک رژیم غذایی سختی را دنبال می کنند. منظور من از این جملات این نیست که کاهش کالری دریافتی بدن، کاهش وزن شما را متوقف می سازد، بلکه این فرآیند موجب می شود که بدن شما به حالت کاتابولیک تبدیل شود (منظور از کاتابولیک این است که علاوه بر کاهش چربی های بدن، بافت ماهیچه ای بدن نیز کاهش می یابد). اکثر افراد زمانی که رژیم های غذایی سخت را اجرا می کنند، نمی توانند در مدت زمان طولانی آن ها را ادامه دهند، زیرا این نوع رژیم ها برای مدت زمان طولانی ساخته نشده است. آن ها در مدت زمان های کوتاهی تاثیرات خود را نمایان می کنند و مطمئنا بعد از یک مدت به حالت اولیه ی خود باز می گردید. به منظور کاهش وزن و تداوم آن، شما باید یک طرح و پلان تغذیه ای برای خود داشته باشید، تا بتوانید آن را دنبال کنید و یا این طرح به گونه ای باشد که به بخشی از زندگی روزمره ی ما تبدیل شود، نه به صورت یک رژیم بسیار سخت کوتاه مدت باشد.

  • اولویت پروتئین نسبت به هر چیز دیگر

پروتئین نه تنها برای عضله سازی ضروری است، بلکه برای کاهش وزن نیز نقش بسزایی دارد. زمانی که بدن کمبود کالری را حس می کند، به دنبال انرژی می گردد و در صورت نیاز از خود بدن به عنوان یک منبع سوخت استفاده می کند. به طور طبیعی بدن، در صورت نیاز از خود، به عنوان یک منبع سوخت استفاده می کند و برای دریافت انرژی در ابتدا از منابع چربی و سپس از بافت ماهیچه ها استفاده می کند. مصرف کافی پروتئین ها، نقش اساسی برای عضله سازی دارد، چرا که پروتئین ها به آمینو اسید تبدیل می شوند و ماهیچه ها برای رشد و ترمیم خود از آن ها استفاده می کند. مخصوصا در زمان کاهش وزن، نقش پروتئین بسیار مهم است، زیرا به حفظ توده ی عضلانی کمک می کند. علاوه بر این نقش پروتئین ها در زمان کاهش وزن، بسیار چشمگیر است زیرا به عنوان منبعی از کالری در زمانی که چربی ها و کربوهیدرات ها به پایین ترین حد خود رسیده اند، عمل می کند.

  • کربوهیدرات ها را نادیده نگیرید.

اصلی ترین منبع سوخت ماهیچه ها، کربوهیدرات ها هستند. بدن ما کربوهیدرات ها را می شکند و به گلیکوژن تبدیل می کند. گلیکوژن به عنوان انرژی استفاده می شود. به همین دلیل است که کربوهیدرات ها نقش حیاتی را چه در کاهش وزن و چه در عضله سازی ایفا می کند. نکته ی اصلی در مصرف کربوهیدرات ها در زمان رژِیم این است که، تعادل مناسب در این باره پیدا کنید. دریافت بیش از حد نیاز بدن به کربوهیدرات ها موجب افزایش چربی در بدن خواهد شد. در مقابل اگر کربوهیدرات اندکی به بدن برسانید، بدن از توده های عضلانی به عنوان سوخت استفاده می کند. بنابراین باید به اندازه ای کربوهیدرات مصرف کنید تا سوخت کافی به ماهیچه ها برسد و به شکل چربی در بدن ذخیره شود.

  • از نوشیدن کالری های مایع پرهیز کنید.

آیا از نوشیدن یک لیوان پر آبمیوه در صبح ها لذت می برید؟ یا شاید دوست دارید زمانی که از سرکار بر می گردید یکی دو فنجان قهوه با خامه و شکر میل کنید؟ یا شاید یک بطری نوشابه را در شب ترجیح می دهید؟ تمام این نوشیدنی ها شامل کالری های بسیاری هستند که خیلی سریع جذب می شوند. تمام نوشیدنی های دارای شکر مانند نوشابه و آبمیوه های مصنوعی در هر ۱۲ اونس ۲۵۰ کالری دارند. تصور کنید که تمام این نوشیدنی ها در بسته بندی های ۲۰ اونسی، ۴۸ اونسی، ۱ لیتری و دو لیتری وجود دارند که خیلی راحت می توانید بیشتر از آنچه تصور می کنید در یک روز کالری وارد بدن خود بکنید.

  • در یک وعده ی غذایی تقلب کنید.

چه کسی وجود دارد که یک قاچ پیتزا خوشمزه را دوست نداشته باشد؟ زمانی که در رژیم غذایی هستید، داشتن یک وعده ی غذایی ابزار بسیار مناسبی خواهد بود. این امر باعث می شود شود که از لحاظ ذهنی، فرد تامین شود و همچنین فرصتی برای خوردن غذاهای مورد علاقه و خلاف رژیم غذایی ما است. در واقع این فرآیند باعث می شود که یک سبک زندگی سالم را به خودمان هدیه دهید. و در کنار تمام این موارد، زمانی که بدن ما سعی می کند تا تعادل ایجاد کند، این عمل مانند ابزار شک دهنده می باشد تا بدن را برای ورود به مراحل دیگر رژیم غذایی آماده کند.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۰

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی