فهرست مطالب

یک رژیم غذایی مناسب برای خودتان تهیه کنید تا نتایج بهتری را بدست آورید. در زیر به برخی از دروغ های بزرگ در مورد چاقی اشاره شده است:

  • دروغ شماره ۱ حذف زرده ی تخم مرغ

حذف زرده تخم مرغ از رژیم غذایی، اشتباه است. این باورغلط وجود دارد که کلسترول موجود در زرده ی تخم مرغ، منجر به افزایش فشار خون و کلسترول خون می شود که به دنبال آن آسیب به شریان ها اتفاق می افتد. حقیقت این است که کل تخم مرغ سرشار از پروتئین، چربی های سالم، ویتامین ها و مواد معدنی می باشد.

  • دروغ شماره ۲ افزایش وزن با خوردن کربوهیدرات ها در شب

آیا واقعا خوردن کربوهیدرات در شب باعث افزایش وزن می شود؟ حقیقت این است که خوردن بیش از حد کربوهیدرات ها در هر زمان از روز و بدون هیچ گونه فعالیتی باعث می شود که وزن در مسیر اشتباهی قرار گیرد.

  • دروغ شماره ۳ حذف گوشت قرمز

خوردن گوشت قرمز باعث افزایش خطر بیماری قلبی عروقی یا دیابت می شود؟ حقیقت این است که گوشت قرمز فوق العاده مغذی است، چرا که با ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین های با کیفیت و چربی های سالم که برای بدن و مغز مفید هستند اشباع شده اند.

  • دروغ شماره ۴ چربی شما را چاق می کند

خوردن چربی باعث چاقی شما نمی شود. حقیقت این است – با وجود اینکه هر گرم چربی کالری بیشتری نسبت به پروتئین ها و کربوهیدرات ها دارد، خوردن چربی موجب چاقی افراد نمی شود.

  • دروغ شماره ۵ حذف نمک

همیشه به ما گفته شده است که برای کاهش فشار خون خود نمک را از برنامه ی غذایی خود حذف کنید. حقیقت این است که شواهدی وجود ندارد که نشان دهد افراد سالم باید میزان مصرف سدیم خود را کاهش دهند. در حالی که نمک می تواند فشار خون بالا را افزایش دهد، این عامل تشدید کننده ی خطر است و لزوما علت بیماری نیست.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۱۹

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه

1 دیدگاه در “دروغ های بزرگ در مورد چاقی

ارسال دیدگاه