فهرست مطالب

ساختن بدنی قوی

چند پیشنهاد خوب برای وزنه برداری حرفه ای و ساختن بدنی قوی که باعث می شود شما در کار با دستگاه هایی نظیر اسکوات، ددلیفت و … به بهترین نحو کار کنید.

تنها عمل وزنه برداری کافی نیست. بدون کنترل کافی بر روی کل بدن خود و تمرکز در حرکت های زمان وزنه برداری، نمی توان از حداکثر انرژی پتانسیل خود به بهترین شکل استفاده کرد. جو استن کوسکی در این باره می گوید: به منظور استفاده از حداکثر انرژی تان به یک تکیه گاه قوی نیاز دارید و هر چه این تکیه گاه محکم تر باشد، نیروی بیشتری را می توانید تولید کنید.

  • از پایین به بالا شروع کنید.

برای ساخت بدنی قوی یک راهی را پیدا کنید تا بتوانید بدنتان را ثابت و محکم نگه دارید. اگر از نیمکت استفاده می کنید به آن محکم بچسبید و از پاهایتان کمک بگیرید. این حالت بیشتر برای اسکوات و ددلیفت اتفاق می افتد. وزنه ای را انتخاب کنید که بتوانید تعادل بیشتری را برقرار کنید.

  • از دستگیره ها استفاده کنید.

جو استن کوسکی می گوید: میله ها را به سمت بیرون فشار دهید. باید به گونه ای این کار را انجام دهید که گویی یک وسیله ی سنگین را جا به جا می کنید. هیچ فرقی نمی کند چه دمبل باشد و چه کتل بل، فقط این کار را محکم انجام دهید و بهتر است با دستگیره ها انجام شود. می توانید از گچ و یا اسپری های مخصوص استفاده کنید تا کنترل کامل بر روی این کار را داشته باشید اما از دستکش و یا بند استفاده نکنید تا احساس راحتی بکنید. او همچنین بیان می کند که در زمان وزنه برداری نفس خود را در سینه حبس کنید.

  • بر کارتان تمرکز کافی داشته باشید.
  • یک برنامه ی وزنه برداری تهیه کنید.
  • برنامه ی منظم هفتگی داشته باشید.
  • یک سری از حرکات مخصوص وزنه برداری را انتخاب کنید.
  • می توانید در هر بار وزنه برداری یک سری تغییرات را ایجاد کنید.
  • مسیری برای پیشرفت تدریجی خود طراحی کنید.
  • یک هدف تایین کنید و به آن برسید.

هدف اصلی در وزنه برداری داشتن یک مسیر و هدف مشخص است. استن کوسکی می گوید: تلاش های نامنظم، نتایج نامنظمی را نیز به دنبال خواهد داشت. مسیری را انتخاب کنید که برای شما نتیجه بخش باشد.

  • بدانید که این نیز یک علم محسوب می شود.

تمرینات خود را مانند یک علم بررسی کنید. تنها از بُعد احساسی به آن ها نگاه نکنید. برنامه های ثابت و در کنار آن برنامه های متغیری را ایجاد کنید که بتواند بدن شما را آن چنان که دوست دارید بسازد. تمام متغیرهایی که در نظر می گیرید بر اساس نوع هدفی است که در ذهن خود می پرورانید.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۱۵

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه