برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

عضله ساز یا چربی سوز

عضله ساز

هنگامی که به سراغ استفاده از هورمون ها و استروئید ها می رویم یکی از بزرگترین انتخاب های ما می تواند HGH یا همان هورمون رشد باشد که در کشور ما تحت عنوان سوماتروتروپین شناخته می شود و نوع بلژیکی آن در بست های ۴ واحدی و اخیرا نوع ایرانی آن که در بروجرد تولید می شود را می توان در بازار سیاه دارو ها با قیمتی بسیار سرسام آور و در حدود ۱۳ یا ۱۴ هزار تومان پیدا کرد اما مسئله ای که جای تامل و اندیشیدن دارد این است که آیا واقعا این هورمون در مقایسه با قیمت گزافی که دارد و یک دوره آن صدها هزار تومان خرج بر می دارد آنقدر توانمند و قوی است که ارزش متحمل شدن چنین خرج بالایی را داشته باشد؟ (یک دوره عادی سوماتروتروپین همراه با مکمل های جانبی آن بیش از یک میلیون تومان هزینه خواهد داشت).

HGH چیست؟

HGH یا هورمون رشد بر خلاف سایر هورمون ها می باشد. این هورمون یک هورمون استروئیدی نیست بلکه یک هورمون پروتئین دار است که از ترکیب ۱۹۱ اسید آمینه ساخته شده است. تمام حیوانات و انسان ها دارای هورمون رشد می باشند. اما هورمون رشد هیچکدام یکسان نبوده و با یکدیگر متفاوت است. هورمون رشد در اواخر دهه هفتاد و در اوایل دهه هشتاد شناخته شد. در آن زمان این هورمون بدون هیچ تغییری از غده هیپوفیز افراد مرده بدست می آمد و از آنجا که مستقیما از جسد افراد به دست می آمد استفاده از آن بسیار پر خطر بوده و سبب یک شوک عصبی و در نهایت تشنج و مرگ افراد می شد و این مسئله خوشایند نبود تا آنجا که در اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود میلادی تحقیقات دانشمندان علوم ژنتیک به ثمر نشست و توانستند این هورمون را با تکنیکی بسیار پیچیده و با استفاده از ژن موش تولید نمایند و در آن زمان این ترکیب سالم ترین و بی خطر ترین ترکیب هورمون رشد بود که برخی ورزشکاران سطح بالا از آن استفاده می کردند. با افزایش آزمایشات تست دوپینگ که در آن مصرف اکثر ترکیبات آنابولیک را ممنوع ساخته بود ورزشکاران به دنبال ترکیب جایگزینی بودند تا بتوانند این خلا را جبران کنند و در این میان HGH بهترین انتخاب بود. سوماتروتروپین ترکیبی افسانه ای است که ورزشکاران حرفه ای در استفاده از آن باز دوز های بالا نتایج پیشرفت را آشکارا مشاهده می کنند. هنوز نیز اکثر ورزشکاران به دنبال سوما هستند تا بدین طریق بتوانند حتی در دوز های پایین اندکی بر حجم عضلاتشان بیفزایند.

موارد استفاده از هورمون رشد و عضله ساز ها

در ابتدا بایستی عنوان نمود که اثرات چربی سوزی این هورمون به خوبی ثابت شده است. دوز روزانه ۶ واحد در روز که به صورت زیر پوستی تزریق می شود به راحتی از درصد چربی بدن علی الخصوص برای ورزشکارانی که خود را برای مسابقات آماده می کنند به سرعت می کاهد. از طرف دیگر هورمون رشد بی نهایت بر روی اریتروپویز، عامل تولید گلبول های قرمز موثر است. استفاده از این هورمون در ورزشکاران پا به سن گذاشته (با توجه به این که سطوح هورمون رشد در افراد مسن تر پایین تر از جوانهاست) به راحتی می تواند تحمل و پایداری آن ها را بهبود بخشد. همانطوری که می دانید سطوح هورمون رشد پس از گذشت یک دهه در افراد نصف میزان قبلی خود می شود. به طور مثال در یک فرد ۶۰ ساله سطح هورمون رشد در حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد زمان بیست سالگی اوست. اما این که هورمون هورمون رشد چگونه در ورزشکاران جوانی که سطوح هورمون رشد در آن ها بالاست اثر می گذارد مطلبی است که هنوز به وضوح مشخص نگردیده است.

دومین مسئله در ارتباط با عضله ساز ها و افزودن حجم عضلات توسط این هورمون می باشد. در بخش عضله سازی بخصوص دوز های پایین (در حدود ۴ واحد در روز) شما نتیجه خارق العاده ای را از سوما نخواهید دید و تنها پول و انرژی خود را مصرف کرده اید اما در دوز های بالا یعنی ۸ و ۱۲ واحد عضله سازی آن نیز قابل ملاحظه خواهد بود و البته حساب کنید که برای مصرف یک چنین دوزی روزانه حداقل بایستی ۲۸ هزار تا ۴۲ هزار تومان را فقط به مصرف سوما اختصاص دهید و اگر هزینه سایر پودر ها و مکمل های شما در روز تنها ۸هزار تومان باشد آن وقت می بینید که هفته ای حدود ۲ میلیون تومان هزینه نمایید و به نظر من این مبلغ هزینه ای سرسام آور که از عهده هرکسی در کشور ما بر نمی آید.

اما بهترین حالت استفاده از سوماتروترویین ترکیب آن با سایر داروها و استرویید ها می باشد. برای مثال ترکیب HGH با سیتومل و انسولین نه تنها هورمون رشد را افزایش می دهد و سبب بالا رفتن متابولیسم و افزایش سرعت سوختن چربی ها در بدن می شود بلکه آزاد سازی IGF-1 را در کبد زیاد می کند که این هورمون یک هورمون آنابولیک بی نهایت قوی می باشد. همچنین سبب می شود تا جذب پروتئین جهت ساخت عضلات و کربوهیدرات جهت تولید گلیکوژن (سوخت مورد نیاز عضله) افزایش یابد و این امر در سرعت بخشیدن به رشد عضلات شما بسیار موثر است.

به هر حال شما به هر نیتی که از سوماتروتروپین استفاده می کنید از چربی سوزی گرفته تا افزایش حجم عضله ساز بایستی بدانید که این هورمون دارای نیمه عمر بسیار کوتاهی در حدود ۳۰تا ۴۵ دقیقه می باشد و بایستی حداکثر یکبار در روز و به صورت زیر پوستی تزریق می گردد و مدت زمان پیشنهادی جهت مصرف آن نیز ۹ تا ۱۲ هفته است حال خودتان با یک حساب سر انگشتی هزینه های آن را حساب نمایید!!!

اما راه حل دیگری نیز وجود دارد که آن استفاده از مکمل های محرک و افزاینده هورمون رشد همچنین گابا می باشد که تاثیر مطلوبی نیز دارند و ما در هفته آینده حتما به شرح تعدادی از آن ها بخصوص گابا خواهیم پرداخت.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی