برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

۱۰ مواد غذایی برتر برای داشتن شکم تخت

شکم تخت

همه ما می دانیم که بهترین راه برای داشتن شکم تخت انجام ورزش روزانه است. اما چند ماده غذایی وجود دارد که می تواند به شما برای بدست آوردن سریعتر اهداف فیتنس شما کمک کند. این مواد غذایی بسیار مغذی هستند، به کاهش نفخ معده و سوزاندن چربی بدن کمک می کند.

این ۱۰ ماده غذایی برتر برای شکم تخت را در رژیم روزانه خود قرار دهید و خواهید دید به چه اندام زیبایی می رسید.

  • ماست یونانی ساده (ماست چکیده)

این ماست دارای پروتئین زیادی می باشد و بهترین میان وعده غذایی در هر زمان از روز است. آیا می دانستید که این ماده می تواند برای داشتن شکمی تخت به شما کمک کند؟ پروتئین موجود در ماست یونانی کمک می کند اشتها را کاهش دهد و به شما کمک می کند احساس سیری طولانی مدتی داشته باشید. شما می توانید میوه های مورد علاقه خود را به آن اضافه کنید تا ماست یونانی ساده را به یک میان وعده خوشمزه تبدیل کنید.

  • انواع توت ها (توت، شاه توت، توت فرنگی و تمشک)

توت ها حاوی مقدار کمی شکر و مقدار زیادی آنتی اکسیدان و برای داشتن شکمی صاف یک میان وعده عالی می باشند. هر روز یک فنجان از این توت ها را بخورید تا به شکمی صاف برسید. توت ها روند گوارش و هضم غذا را تقویت می کنند، قند خون تان را ثابت نگه می دارند و نفخ را کم می کنند. آنها می توانند انرژی زیادی در اواسط روز یا موقعی که در حال تمرین هستید به شما بدهند.

  • تخم مرغ

تخم مرغ جزء بهترین غذاها برای رسیدن به شکم تخت است چون دارای عناصر چربی سوزی طبیعی زیادی و مثل پروتئین دارد. در حقیقت تخم مرغ به خاطر آمینو اسیدی که دارد گزینه عالی می باشد.

خوردن تخم مرغ برای صبحانه به شما کمک می کند کمتر غذا بخورید و انتخاب غذاهای سالم در طول روز را برای شما میسر می سازد.

  • آجیل

بله آجیل ها دارای چربی زیاد هستند اما اگر آنها را در حد اعتدال مصرف کنید به شما کمک خواهد به وزنی که می خواهید برسید. خوردن یک مشت آجیل روشی عالی برای دریافت چربی های سالم است که باید روزانه مصرف شود. آجیل ها غنی از پروتئین و فیبر هستند که قند خون شما را ثابت نگه می دارند و اشتهای کاذب شما را کم میکند.

پسته، گردو، بادام یا هر آجیل مورد علاقه خود را با هم ترکیب کنید و برای داشتن شکمی تخت روزانه از آنها میل کنید.

  • ماهی

ماهی به بالا بردن سرعت سوخت و ساز بدن شما کمک می کند و اشتهای کاذب شما را کاهش می دهد. پروتئین موجود در ماهی سیر کننده است و اگر ماهی مثل سالمون و تن ماهی بخورید به بدن خود اسیدهای چرب امگا ۳ می رسانید که به کاهش وزن و چربی سوزی کمک فراوانی می کنند. علاوه بر خوشمزه و سالم بودنش، درست کردن ماهی راحت است.

  • سویا

سویا یک منبع عالی از پروتئین، فیبر و آنتی اکسیدان های قوی است. سویا سبز را در سوپ تان بریزید، دانه های سویای بو داده را بجوید یا یک قاشق مرباخوری کشک سائیده شده سویا (کشکی برگرفته از شیر سویا) را به اسموتی خود اضافه کنید.

  • سیب

سیب ها شگفت انگیز هستند و یکی از سالم ترین مواد غذایی می باشند که می توانید هر روز بخورید. یک سیب حاوی ۵ گرم فیبر به اضافه ژلاتین گیاهی است که یک چربی سوز طبیعی است. سیب دارای قند و کالری کمی است که موجب شده سیب یک میان وعده غذایی عالی برای عضلات شکم تخت باشد. تحقیقات نشان داده که افرادی که حداقل یک سیب در روز بخورند بیشتر از کسانی که اصلا سیب نمی خورند وزن کم می کنند. آیا امروز سیب خورده ای؟!

  • یک سالاد برگ سبز

یک سالاد برگ سبز غنی از فیبر و مواد مغذی گیاهی، یکی از بهترین غذا برای داشتن شکمی لاغر است وقتی شما ماهی یا مرغ می خورید حتما ابتدا یک سالاد بزرگ سبزیجات بخورید یا حداقل سعی کنید این دو وعده را با هم بخورید. یک سالاد سبزیجات سبز به شما کمک می کند سطح انرژی تان بالا برود و احساس بهتری داشته باشید و لاغرتر شوید.

  • کینوا (خاویار گیاهی)

کنوا حاوی ۱۱ گرم پروتئین و ۵ گرم فیبر در هر نصف استکان است، این دانه کامل کنار ماهی برای شام یک غذای سالم و خوشمزه می شود. بافت ترد و آجیلی آن مزه ای بین برنج قهوه ای و گندم دارد. امتحانش کنید قطعا دوست خواهید داشت.

  • آووکادو

آووکادو یکی از مغذی ترین میوه هایی است که می توانید برای رژیم سلامت خود انتخاب کنید. کافی است تنها دو تکه اش کنید و ۱۵ گرم فیبر بدست آورید.

آووکادو شما را سیر می کند و گرسنگی تان را از بین می برد. ۱/۴ فنجان آووکادو تازه یک وعده کامل از اسیدهای چرب اشباع نشده است که به چربی سوزی شکم کمک میکند.

همانطور که می بینید این مواد غذایی سالم و خوشمزه، برای داشتن شکمی تخت هستند پس چرا از همین امروز شروع نمی کنید؟ گاهی اوقات تغییرات کوچک بزرگترین نتیجه را به انسان می دهد. آیا به اندازه کافی از این غذاها برای داشتن عضلات شکم تخت استفاده می کنید؟

منبع : womanitely.com

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

4 پاسخ

  1. سلام و خسته نباشید آرین هستم ۲۱ ساله و فوتبالیستم.به خاطر مصدومیت ۳ ماه هست که نتونستم ورزش کنم و کمی اضافه وزن پیدا کردم.میخواستم ببینم چه چربی سوزی برای من بهتره که زود تر بتونم به تمرینات و بازی برگردم.ممنون از سایت خوبتون

  2. سلام .ممنونم از سایت خوبتون و اینکه برای اطلاع رسانی به سایرین وقت میگذارید . من ورزشکار حرفه ای هستم و همیشه مطالبتون رو دنبال میکنم، کینوا رو خارج از ایران خوردم .پروتئین بالایی داره و مزه اش رو دوست داشتم . در ایران اصلا ندیدم . به نظرتون از کجامیشه تهیه کرد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی