برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

گفت و گو با دکتر کاظمی آشتیانی، سرپرست فدراسیون پرورش اندام

دکتر کاظمی آشتیانی، سرپرست فدراسیون پرورش اندام

بیش از یک سال از سرپرستی دکتر آشتیانی در فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی می گذرد. نیمه دوم سرپرستی آشتیانی بر خلاف نیمه اول آن سراسر با فعالیت، حضور فیزیکی و تغییر و تحول در کادر فدراسیون همراه بود و تا به حال مسئولین کمیته  روابط عمومی، آموزش، انضباطی، قوی ترین مردان و … به طور کل تغییر کردند. آشتیانی چندین بار اعلام کرده است، تمایل زیادی به حضور در انتخابات ریاست فدراسیون دارد و قصد دارد بر اساس اهدافی که برای خود ترسیم نموده از اشخاص جدید در امور جاری فدراسیون استفاده کند.

  • چه مدت سرپرست فدراسیون پرورش اندام هستید؟

یک سال و دو ماه

  • تاریخ انتخابات ریاست فدراسیون پرورش اندام مشخص شد؟

تا به حال نه. البته من استقبال می کنم و درخواست هم دادیم، ولی تاریخ آن باید از سوی وزارت ورزش مشخص و اعلام شود و تا کنون هیچ زمانی مشخص نشده است.

  • ادامه کار فدراسیون پرورش اندام همچنان با سرپرستی شما انجام می شود؟

بله. معمولا در حکم سرپرستان قید می کنند که ۳ یا شش ماه ولی در حکم من محدودیت زمانی وجود ندارد. بنابراین تا زمان انتخابات فدراسیون به کارم ادامه می دهم.

  • شخصا برای انتخاب ریاست فدراسیون ثبت نام می کنید؟

بله. صد در صد.

  • درخصوص ارتباط با فدراسیون ifbb اقدامی داشتید؟

بله. به صورت رسمی با مسئولین ifbb نامه نگاری کردیم و برای شرکت در رقابت های این فدراسیون اعلام تمایل و آمادگی کردیم. رافائل در این خصوص موافقت کرد و قرار است مذاکرات نهایی را انجام دهیم تا در اولین مسابقات سال ifbb 2013 تیم ایران بتواند حضور داشته باشد.

  • فدراسیون ifbb در ایران نماینده دارد سیاست شما در برابر نماینده ifbb در ایران چگونه است؟

آقای امیری نماینده iebb در ایران هستند و من ایشان را می شناسم، تا به حال چند جلسه هم در این خصوص با هم صحبت کردیم. در ارتباط با کار کردن با آقای امیری مشکلی ندارم و همکاری می کنم. اصولا اعتقاد زیادی به کار گروهی دارم و در تمام رشته های زیر مجموعه با افرادی که منافع ملی را در نظر می گیرند و دنبال منافع شخصی نیستند کار می کنم.

  • تغییراتی در مسئولین کمیته ها انجام دادید و افراد جدیدی را انتخاب کردید. در انتخاب افراد جدید برای شما فاکتور تجربه و کسوت در چه اولویتی قرار دارد؟

هدفم اینست که کارها از حالت انفرادی منتقل شود و به خرد جمعی. بنابراین در گروه هایی که تشکیل می شود فاکتور اعتکاد، تجربه و… وجود دارد.

  • می گویند اگر کسی با شما مخالفت کند و منتقد شما باشد، جایی در فدراسیون نخواهد داشت.

خیر. چنین چیزی نیست. انتقاد اگر درست باشد و راهکار نشان دهد من استقبال می کنم. ولی اگر اشخاص با حضور من منافع شخصی خود را در خطر ببینند و به همین دلیل بهانه گیری کنند، آن موقع است که برخورد می کنم.

  • به عنوان مثال فرامرز خودنگاه را کنار گذاشتید و مهدی مختاری را که ناشناس بود جایگزین کردید. علت چیست؟

آقای خودنگاه هم آن زمان که مسئول شد کم تجربه و ناشناس بود قرار نیست که افراد شناخته شده را انتخاب کنیم.

آقای مختاری تجربه انجام این کار را دارد. او چندین سال است در این ورزش فعالیت می کند.من آقای مهدی اقدسی را به عنوان کارشناس خبره انتخاب کردم شاید کمتر کسی او را بشناسد ولی ایشان سال ها قهرمان پرورش اندام بودند. افرادی که من انتخاب می کنم تجربه دارند، ولی شاید شهرت نداشته باشند.

  • آقای اقدسی در وزارت نفتمشغول هستند و شما هم در آنجا فعالیت دارید این شائبه را به وجود می آورد که شما فقط به فاکتور اعتماد توجه دارید و جایی برای تجربه و کسوت نمی گذارید.

این قانون مدیریت است که هم اعتماد، هم تجربه و هم خرد جمعی در نظر گرفته شود. آقای اقدسی قهرمان کشور بود و من نزدیک به یک دهه است که او را می شناسم و به صداقت او اطمینان دارم. هر کسی هم جای من بود او را انتخاب می کرد.

  • اهالی این ورزش توقع دارند برای انتخاب افراد با تجربه در نظرگرفته شود و انتخاب شما از بین افراد فعال این رشته صورت گیرد.

آقای اقدسی و دیگر افرادی که من انتخاب کردم هم جز افراد فعال و با تجربه هستند. اما نکته مهم اینست که متاسفانه تعدادی هستند از این رشته ارتزاق می کنند و به این مسئولیتی که دارند وابستگی مالی دارند، اما در مقابل هستند کسانی که درآمدشان  جای دیگر است و هدف شان در فدراسیون فقط خدمت است و هیچ چشمداشتی ندارند، بلکه حتی کمک مالی هم می کنند و من برای این افراد اولویت قائلم. البته کسانی که در گذشته فعالیت می کردند را اخراج نکردیم و سعی می کنیم ار آنها نیز استفاده کنیم.

  • تیم ملی پرورش اندام ایران سال ها ی متمادی قهرمان آسیا و جهان است. قرار است حضور شما جایگاه پرورش اندام را به کجا برساند؟

قبل از من ایران قهرمان پرورش اندام آسیا و جهان بود. قرار شد حضور من باعث شود تا در ابعاد دیگر تغییراتی به وجود آورم به عنوان مثال

  1. تغییر و اصلاح سیستم آموزشی
  2. بهینه سازی باشگاه های بدنسازی
  3. ارتقائ جایگاه رشته های زیر مجموعه فدراسیون در سطح جهانی
  4. دریافت کرسی های متعدد در فدراسیون آسیایی و جهانی

در حال حاضر روسای هیات های بدنسازی نماینده های فدراسیون در استان ها هستند و خود هیات ها می توانند به صورت مستقل کلاس آموزش برگزار کنند اختیارات را به رئیس هیات ها تفویض کردیم.

  • منظورتان از بهینه سازی باشگاه چیست؟

منظور بالا بردن سطح علمی باشگاه ها و اینکه بحث تمرینات علمی و مکمل های غذایی زیر نظر متخصصین باشد. نه اینکه هر کسی در باشگاه مکمل یا دارو خرید و فروش کند و روی تمرین ورزشکاران نظراتی نداشته باشد. پزشک و متخصص تغذیه در باشگاه ها فعال شوند.

  • در بحث تصاحب کرسی های در فدراسیون جهانی و آسیایی چه برنامه ای دارید؟

امسال توانستیم ۲ عنوان در فدراسیون جهانی کسب کنیم. تیم ایران سال ها قهرمان جهان و آسیا است ولی متاسفانه نتوانست جایگاه زیادی در فدراسیون های بین المللی کسب کند. در حال حاضر می بینیم که یک کشور قهرمانی ندارد ولی ۳ یا ۴ کرسی در فدراسیون جهانی دارد هدف من ایجاد توازن در این زمینه است.

  • در گفتگو هایتان بحث لیگ پرورش اندام را مطرح کردید. با توجه به بالا بودن هزینه های رژیم و اینکه ورزشکار در سال کمتر از ۳ بار می تواند بدن خود را با بهترین کیفیت به نمایش بگذارد چه برنامه ای برای لیگ پرورش اندام دارید؟

این بحث از نظر کارشناسی قبول شده. البته منظور از لیگ این نیست که هر هفته مسابقه داشته باشیم. بلکه می خواهیم به تقویم معمول مسابقات چند رقابت اضافه کنیم از این طریق می توانیم برای تورنمنت های بین المللی نفرات بیشتری اعزام کنیم.

قرار است این مسابقات نزدیک به مسابقات کشوری باشد تا ورزشکاران بتوانند در مسابقات بیشتری شرکت کنند.
البته این طرح برای سال آینده عملی می شود و در مجمع سالیانه امسال این موارد را مطرح خواهم کرد.

  • در کدام تورنمنت های بین المللی شرکت می کنید؟

من تعصب خاصی روی یک فدراسیون ندارم. تلاش می کنیم در تمام تورنمنت ها تیم اعزام کنیم.

البته باید بگویم در قبال اعزام تیم ها محدودیت مالی داریم و سازمان وزارت ورزش برای یک دوره رقابت آسیایی و جهانی حمایت مالی می کند. اما برای دیگر اعزام ها اسپانسر پیدا خواهیم کرد و سعی می کنیم ورزشکاران بدون هزینه شخصی اعزام شوند.

در این میان بازرس حسابدار فدراسیون نظارت کامل دارند و هزینه ها مشخص می شود تا کسی نتواند از این راه درآمدزایی کند و پول بیشتری از ورزشکار بگیرد.

  • در مورد اعزام تیم های دیگر (پاورلیفتیگ و مچ اندازی) با هزینه های شخصی چه نظری دارید؟

من جلوی این کارها را گرفته ام و تیمی با هزینه گزاف شخصی اعزام نمی شود از حالا اسپانسر پیدا می کنیم تا تیم ها به صورت رایگان اعزام شوند در غیر این صورت با کمترین هزینه راهی خواهند شد.
وزارت ورزش بودجه ای برای اعزام تیم های پاورلیفتینگ، قوی ترین مردان و مچ اندازی در نظر نمی گیرد. اما این دلیل نمی شود که ما اسپانسر پیدا نکنیم.

  • مسابقات مردان آهنین آخر سال (شب عید) برگزار می شود؟

این مسابقه مربوط به صدا و سیما می شود و آنها باید موافق باشند اما از نظر ما اشکالی ندارد و با شکل و فرمی متفاوت و جذاب برگزار خواهد شد.

  • آیا برخی از انتصابات جدید شما به این اساس بوده که آنها حامی مالی فدراسیون هستند؟

خیر. از افراد با تجربه و لایق استفاده می کنیم ولی چه بهتر که این افراد بتوانند حمایت مالی هم برای فدراسیون داشته باشند. من خودم هم در گذشته در فدراسیون های دیگر کمک مالی کرده ام. قطعا کسانی که به فدراسیون کمک می کنند بهتر از کسانی هستند که از طریق فدراسیون درآمدهای ناجور دارند.

  • در حال حاضر فدراسیون نایب رئیس دارد؟

بله آقای افضلی هستند.

  • ایشان حضور فیزیکی دارند؟

نه نمی آیند.

  • گویا اختلاف نظر زیادی بین شما و نایب رئیس وجود دارد و این اختلاف باعث غیبت آقای افضلی شده است؟

این اختلاف نظر طبیعی است. من همواره بر اساس شرح وظایف و قوانینی که وضع شده کار می کنم. من با آقای افضلی دوست هستم ولی در جریان کاری ایشان صلاح دیده اند که حضور نداشته باشند.

  • هفته پیش اشاره کردیم برخی اصلاحات فنی لازم است مثلا ۷۵+ کیلوگرم آیا با این اصلاحات موافق هستید؟

بله. مطلب را خواندم و کاملا موافق هستم و مطمئن باشید برای مسابقات انتخابی تیم ملی دسته وزنی لحاظ می شود و قول می دهم تلاش کنم که تیم جوانان هم اعزام کنیم. من از انتقاد های سازنده استقبال می کنم. متاسفانه برخی ها فکر می کنند برجسته کردن عیب یعنی نقد.من خوشحال می شوم تمام مسائل فنی چه مثبت و چه منفی مطرح شود تا بتوانیم موارد منفی را برطرف کنیم و در موارد مثبت تشویق شویم. مثلا امسال کسی مطرح نکرد که آشتیانی اسحاق قویدل را که یک مدال آورد چگونه وارد تیم ملی کرد یا اینکه در بادی کلاسیک ۲ نفره ذخیره بردیم که همین نفرات مدال آوردند.

  • امسال تیم ملی مشکل دوپینگ نداشت؟

خیر. تا به حال از سوی فدراسیون های آسیایی و جهانی چیزی به ما اعلام نشده است و مطمئن باشید ایران در دوپینگ شرایط بهتری نسبت به کشورهای دیگر دارد.

  • برای برخی از کمیته ها مثل داوران و کمیته فنی یا مربیان رئیس انتخاب می کنید؟

بله. اسامی را به وزارت ورزش دادیم و بعد از طی مراحل اداری اسامی آنهایی که با حضورشان موافقت شود اعلام خواهد شد. اما تا آن زمان احکام قدیمی به قوت خود باقی است.

  • حرف آخر؟

همه افرادی که در فدراسیون پرورش اندام مشغول هستند باید در خدمت ورزش و ورزشکاران باشند نه اینکه فدراسیون و ورزشکاران محل درآمد آنها شوند. از طرفی من از هر انتقادی استقبال می کنم و می خواهم که هر کسی که هر نظری دارد آن را به ایمیل من ارسال کند.

 

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

یک پاسخ

  1. من یک ورزشکار بدنساز هستم با باهای برانتزی که سنگین کار کردم که یک طرف زانوهایم صاب رفته است چکار کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی