فهرست مطالب

تست درصد چربی بدن با استفاده از کالیپرز

کالیپرز، ابزاری است که برای اندازه گیری میزان درصد چربی بدن با استفاده از لایه های چربی در زیر پوست بکار برده می شود. با بکارگیری این ابزار، در جای صحیح، می توان میزان چربی بدن را تخمین زد. تست چربی بوسیله ی کالیپرز، باید به کمک شخص دیگری صورت گیرد. در بدن نقاط مختلفی وجود دارد که سنجش چربی در آن نقاط صورت می گیرد. حتما باید کالیپرز در جایگاه صحیح قرار گیرد تا درصد بدست آمده، از خطای کمتری برخوردار باشد.

چگونه می توان به طور صحیح اندازه گیری کرد؟

اگر شما دست راست هستید، پوست خود را با دست چپ به سمت بالا بکشید و با کمک انگشتان همان دست، نگه دارید. سپس با استفاده از کالیپرز که در دست خود دارید، دهانه ی آن را مانند آنچه که در تصویر نشان داده شده است بر روی پوست خود قرار دهید. (تصویر داخل لینک بالا موجود است).

دهانه ی کالیپرز باید حدود ۱.۴ اینچ (۷.۵ میلی متر)، از جایی که انگشتان دست چپتان بر روی پوست قرار دارد، باشد. سپس، خشاب کالیپرز را رها کنید به گونه ای که نهایت فشار بر پوست وارد شود. تا زمانی که عدد آن را به طور کامل نخوانده اید، آن را محکم بگیرید. دقت کنید که بعد از گذشت چند ثانیه، احساس درد به شما دست می دهد. بنابراین، باید خیلی سریع عدد را بخوانید و آن را از روی پوست خود بردارید.

اندازه گیری و محاسبه ی درصد چربی

اندازه گیری ۴ نقطه در بدن و همچنین مقیاس کالیپرز در نمودار زیر نشان داده شده است. دقت کنید، که دو سری اندازه گیری وجود دارد. به این صورت که، یک سری مناسب برای خانم ها و یک سری مناسب برای آقایان می باشد.

 چربی بدن چند در صد باشد خوب است؟

۴ نقطه ی اندازه گیری

  1. پشت بازوها (عضلات سه سر): قسمت بالایی و پشت بازوها. این نقطه بین شانه ها و مفاصل بازو قرار گرفته است. نقطه ی مورد نظر، در جهت عمودی، در مرکز پشت بازو قرار دارد.
  2. جلو بازو (عضلات دو سر): قسمت بالایی و جلویی بازوها. این نقطه، دقیقا مانند مورد بالاست، با این تفاوت که در جلوی بازوان قرار دارد.
  3. سرشانه: پشت و زیر سرشانه. این نقطه دقیقا در زیر سرشانه قرار دارد. توجه داشته باشید که پوست باید زاویه ی ۴۵ درجه به خود بگیرد.
  4. کمر: این قسمت در خروجی استخوان لگن و از طرف کمر، کمی به سمت جلو قرار دارد و به صورت افقی بر روی نمودار نشان داده شده است.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۳

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه