فهرست مطالب

ساعد با هالتر

میله هالتر (صاف یا EZ) را در دست گرفته و دست ها را به اندازه عرض شانه ها باز کنید. البته ناگفته نماند در این حرکت می توان فاصله دست ها را اندکی کمتر از عرض شانه نیز انتخاب نمود. توجه داشته باشید که موقعیت قرار گرفتن دست های نیز باید به صورت برعکس باشد. به زبان ساده تر می توان گفت که کف دستها باید رو به پایین باشند. بازوها را در کنار بدن و در امتداد بالا تنه نگه داشته و آنها را در این موقعیت ثابت کنید.

حال در این شرایطی که هستید بدون پیچ و تاب دادن به بدن و بدون اینکه ضربه ای به میله هالتر وارد کرده و بدون اینکه برای بالا بردن آن از عضلات ران ها استفاده کنید میله هالتر را به آرامی و با تمرکزی که بر روی حرکت می کنید به سمت بالا هدایت کنید.

این حرکت در ظاهر شباهت بسیار زیادی به جلو بازو با هالتر دارد اما به این مهم توجه داشته باشید که دامنه حرکت این تمرین کوتاه تر از حرکت جلو بازو با هالتر می باشد. زمانی که انقباض عضلات ساعد کامل شدن فاز مثبت حرکت را تمام شده تلقی کرده و پس از مکث کوتاهی که انجام می دهید فاز منفی حرکت را اجرا کنید. توجه به این امر ضروری است که بازوها در تمام طول اجرای حرکت ثابت بوده و در امتداد بدن نگه داشته می شود و تنها مفصلی که حرکت را تجربه می کند مفصل آرنج و مفاصل مچ ها خواهد بود.

فاز مثبت تمرین در این حرکت از اهمیت زیادی برخوردار است و هرگز نباید این فاز را به صورت انفجاری و با کمک گرفتن از تکنیک های موسوم به تکنیک تقلب انجام داد. با اتمام این فاز، شما باید به آرامی و با تمرکزی که بر روی وزنه و بر روی عضلات ساعد دارید وزنه را به سمت پائین هدایت کنید و اگر این موارد را به درستی رعایت کنید هم در فاز مثبت و هم در فاز منفی حرکت، انقباض عضلانی بسیار شدیدی را با دمبل نیز قابل اجراست.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه