فهرست مطالب

ترشح طبیعی هورمون رشد

در مورد هورمون رشد انسانی که در بین ورزشکاران ایرانی به نام سوما شناخته می شود پیشتر سخن رانی و افاضات ادب فراوانی کرده ایم و در مورد اهمیت این هورمون و در مورد جایگاه واقعی این هورمون در پرورش اندام و مخصوصاً در مسابقات ورزشی این رشته و در رشته فیتنس و حتی در دیگر رشته های ورزشی به تفصیل سخن گفته ایم.

در مورد اهمیت این هورمون و در مورد جایگاه این هورمون در مسابقات پرورش اندام به این حقیقت می توان اعتراف کرد که بدون وجود این هورمون عملاً شرکت کردن در این مسابقات ممکن نخواهد بود.

اثرات هورمون رشد

این از مقدمه ای بود که در مورد این دارو و در مورد فرم سنتتیک این هورمون بیان کردیم و در مورد تأثیرات این هورمون در بدن هم می توان به تشدید واقعی رشد و افزایش تعداد تارهای عضلانی و تشدید محشر چربی سوزی و افزایش قطر عروق خونی و صدالبته به تأخیر افتادن روند پیری و انبوهی از اثرات خیره کننده دیگر می توان اشاره کرد.

نکته…

این هورمون در بدن خود ما تولید و ترشح می شود ولی این مقداری که در بدن تولید و ترشح می شود در صورتی که از سلامت هورمونی برخوردار باشید به اندازه ای نخواهد بود که این چنین اثراتی که در بدن افراد مسابقه ای که از این دارو استفاده می کنند دیده می شود را رقم بزند.

ارتباط ورزش با هورمون رشد

با این وجود سال های سال بود که تحقیقاتی در ارتباط با ورزش و تأثیر این مقوله در افزایش ترشح این هورمون در بدن انجام می شد و نتایج نیز تایید کننده این ادعا بود که با پرداختن به تمرینات ورزشی می توان تا حدود زیادی موفق به افزایش ترشح طبیعی این هورمون در بدن شد ولی هرگز این نتایج به صورت عملی بر روی افراد آزمایش نشده بود و آنچه که در این مقاله عرضه می شود در حقیقت اولین آزمایش بالینی تأثیر تمرینات ورزشی بر روی افزایش ترشح طبیعی هورمون رشد بوده است.

بهترین شیوه تمرینی

در مورد اینکه تمرین موجب افزایش ترشح طبیعی هورمون رشد در بدن می شود پیشتر نیز در نتایج آزمایشاتی که انجام شده بود به این مهم اشاره شده بود ولی در نتایجی که تا به امروز منتشر شده بود در مورد بهترین شیوه تمرینی برای نیل به این هدف چیزی نمی یافتید و این در حالی است که در این مقاله سیستم تمرینی اختصاصی افزایش ترشح هورمون رشد را تقدیم حضور خواهیم کرد.

سیستم تمرینی ۸ در ۶۰

این سیستم تمرینی در حقیقت به ادعای کسانی که در این زمینه تحقیقات بالینی فراوان کرده اند عالی ترین سیستم حال حاضر دنیا برای تحریک بدن نسبت به ترشح هورمون رشد انسانی بوده است.

اساس کار

در این سیستم شما باید ۸ بار و هر بار شصت متر با سرعت بالا بدوید و اساس کاراتین سیستم در همین چند کلمه خلاصه می شود.

در بین هر باری که می دوید باید به اندازه یک و نیم الی دو دقیقه استراحت کنید تا بدن ریکاوری شود و سپس می توانید یک ست دیگر از این تمرین را اجرا کنید.

اجرای کل این برنامه و این سیستم تمرینی در حدود ۲۰ دقیقه زمان می برد و در این ۲۰ دقیقه شما خواهید توانست در حدود ۵۳۰ درصد به میزان ترشح طبیعی هورمون رشد در بدن خود بیافزایید البته این ادعا به شرطی قرین با واقعیت خواهد بود که شما تغذیه ورزشی سالم و پاک را نیز به جای آورده باشید.

این سیستم تمرینی را در باشگاه های پرورش اندام و بر روی تردمیل نیز می توان اجرا کرد و حتی در حین شنا و در لب استخر و در حین دیگر تمرینات از قبیل فوتبال و غیره نیز می توان اجرا نمود.

سرعت دو

توجه داشته باشید که شما در این سیستم باید مسافت ۶۰ متری مورد نظر را بین ۸ الی ۱۲ ثانیه بدوید و سرعت شما در حین دو اگر از این کمتر باشد اثرات مورد نظر ما از این سیستم محقق نخواهد شد و در صورتی که بتوانید در سرعت هایی بالاتر از این سرعت بدوید که معمولاً امکان پذیر نیست باید گفت که استعداد خوبی در رشته دو دارید و این رشته را به صورت جدی تر دنبال کرده و پرورش اندام را همین امروز رها کنید!

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه