مصاحبه مایک مک گلدریک

مصاحبه مایک مک گلدریک

بعد از 13 سال فعالیت در ورزش هاکی روی یخ، نوتریفورس، اسپانسر مک گلدریک در رشته ی ورزش

بعد از ۱۳ سال فعالیت در ورزش هاکی روی یخ، نوتریفورس، اسپانسر مک گلدریک در رشته ی ورزش های قدرتی و دو میدانی شد.

  • نام: مایک مک گلدریک
  • متولد: سال ۱۹۸۶
  • قد: ۵۱۱ اینچ
  • ورزش: کراسفیت
  • اسپانسر: نوتریفورس، بولدربرندز، اودی گلاتینو، ایوول، ارث بالنس BSC

 

  • پیش زمینه ی شما از ورزش چه بوده است؟ و چگونه وارد رشته ی کراس فیت شدید؟

مک گلدریک: من به مدت ۱۲ سال هاکی بر روی یخ را بازی می کردم و به مدت ۴ سال هم در کلوپ ورزشی MTSU فعالیت داشتم. زمانی که شغلم در آنجا به پایان رسید، احساس کردم که می توانم در تمرینات قدرتی موفق شوم. انجام تمرینات قدرتی و همچنین دو میدانی من را به سوی ورزش کراس فیت سوق داد.

  • تا به حال در چه تعداد از مسابقات شرکت کرده اید و بالاترین مقامی که کسب کرده اید چه بوده است؟

تا کنون در بیش از ۲۰ مسابقه شرکت داشته ام و بهترین مقامی که کسب کرده ام، مقام اول در مسابقات سال ۲۰۱۳ نواحی مرکزی و جنوبی به نام مسابقات کراس فیت ریبوک بوده است.

  • لطفا در مورد نحوه ی تمرینات هفته ای خود به ما بگویید. چند روز در هفته را تمرین می کنید؟ و نوع ساختار تمرینی شما به چه صورت است؟

مک گلدریک: در حال حاضر، دو بار در یک روز و ۶ روز هفته را تمرین می کنم. یکشنبه ها را به استراحت اختصاص داده ام و پنجشنبه ها را به عنوان روز ریکاوری با دو جلسه تمرین در نظر گرفته ام.

  • چه چیزی از کراس فیت شما را به خود جذب کرده است؟ و چه چیز آن را دوست ندارید؟

من بیشتر از هر چیزی، اعضای کراس فیت را دوست دارم. مادرم، همسرم، عمو زاده هایم و بهترین دوستانم، همه جز ورزشکارانی هستند که در این رشته ورزش می کنند.

  • لطفا در مورد برنامه ی رژیم غذایی خود توضیحاتی دهید. اگر شما یک برنامه ی غذایی خاص یا ساختار غذایی خاص را دنبال می کنید لطفا با جزئیات برای ما توضیح دهید.

من کالری بسیار زیادی را در رژیم غذایی خود گنجانده ام و سعی می کنم که در ساده ترین حالت ممکن از آن ها استفاده کنم. اگر از لحاظ مزه، آن چیزی باشد که مورد علاقه ی من باشد و حس خوبی را به من بدهد، به راحتی آن ها را می خورم. بهترین کاری که در مورد رژیم غذایی خود انجام می دهم این است که تا جایی که می توانم از مصرف چربی ها دوری می کنم.

  • چه پیشنهادی برای افرادی که عضو کراس فیت هستند دارید؟

بدون تلاش هیچ نتیجه ی مثبتی را به دست نخواهید آورد. ممکن است افراد بسیاری را در اطراف خود ببینید که از شما بهتر هستند، اما مطمئن باشید با تلاش زیاد و صرف زمان بیشتری می توانید موفقیت بیشتری را کسب کنید. به یاد داشته باشید که این ورزش هم موجب سلامتی شما و هم موجب تناسب اندام شما خواهد شد. همانطور که می دانید تناسب اندام و فیتنس هیچ نقطه ی پایانی ندارند و این ورزش مانند سفری لذت بخش خواهد بود، پس تا می توانید از آن لذت ببرید.

  • سه ورزش مورد علاقه ی خود و سه ورزشی که علاقه ی چندانی به آن ها ندارید را نام ببرید؟ و دلایل آن چیست؟

ورزش های قدرتی که با میله انجام می شوند. این ورزش ها احساس ناخوشایندی را به من می دهند.

ورزش های بکس پرشی – این نوع ورزش ها باعث افزایش سرعت عمل در من می شوند.

اسکوات های ایستاده – حرکات در این نوع حرکات بسیار محدود هستند، بنابراین احساس خوبی به آدم نمی دهند.

  • چه چیزی باعث شده است که پر انگیزه باشید؟

بسیار ساده است، من عاشق تمرین و ورزش کردن هستم و رقابت جز یکی از اهداف من است. هیچ چیزی به این اندازه من را خوشحال نمی کند که به باشگاه بروم و وزنه هایی را به این طرف و آن طرف پرتاب کنم و وقت هایی که افراد بیشتری به این ورزش می پیوندند این حس در من ایجاد می شود.

  • کراس فیت جز ورزش هایی است که از لحاظ فیزیکی آسیب ها بسیاری را به بدن وارد می سازد. چه اقداماتی را انجام می دهید که خودتان را از این آسیب ها مصون نگه دارید؟

خواب بسیار زیادی دارم و در کنار آن کالری های کافی به بدن خود می رسانم و قبل از هر جلسه تمرین نسبت به اینکه بدنم توانم انجام آن حرکات را دارد مطمئن می شوم و بعد از تمرین سعی می کنم که بدنم را به روشی صحیح سرد کنم. هر چه زودتر بتوانم بدنم را آماده سازم و ریکاوری های لازم را انجام دهم تمرینات جلسه ی بعدی را بهتر انجام خواهم داد. در هر جلسه تمرین هر موقع که تمرینات را با سرعت بیشتری انجام دادم مطمئن می شوم که بدنم برای جلسه ی بعدی آماده می باشد.

  • کراس فیت چگونه زندگی غیر ورزشی شما را تحت تاثیر قرار داد؟

این ورزش باعث شده است که اعتماد به نفس به من دهد تا بتوانم بر زندگی خود کنترل داشته باشم. افراد، اغلب به دلیل ترس از شکست از فرصت های خود استفاده نمی کنند. هر روز ما در تمرینات با شکست مواجه می شویم، بنابراین ترسی از شکست در ما باقی نمی ماند و این رمز موفقیت ماست.

  • آیا پیشنهادی دارید که بتواند به افراد در وزنه برداری مسابقات المپیک کمک کند؟

مک گلدریک: مهمترین مورد این است که یک برنامه ی منسجم از حرکات ورزشی را در نظر بگیرید. بسیار سخت است که بتوان حرکات را به شکل صحیح انجام داد. اما باید سعی کنید که تمام حرکات را تک تک تحت نظر بگیرید. پس بهترین راهکار این است که در زمان تمرین، از خود فیلم بگیرید و به هم کلاسی ها و مربیان خود نشان دهید. مرتبا این فیلم ها را تماشا کنید و صبور باشید و این انتظار را از خود نداشته باشید که بتوانید در طول یک شب ایده آل شوید.

  • اکثر ورزشکاران کراس فیت برای داشتن فیزیک ایده آل، معروف هستند. می توانید به ما به عنوان کسانی که در این رشته فعالیت می کنیم راهکارهایی بدهید تا ایده آل به نظر برسیم و معروف شویم؟

تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که پیراهن خود را در بیاورید و از اینستاگرام برای تبلیغات اندام خود استفاده کنید.

  • زمانی که تمرین می کنید به چه موسیقی گوش می کنید؟

در حال حاضر گیتار برقی اما بعدا ممکن است تغییر دهم.

  • ۵ فیلم و برنامه ی تلویزیونی مورد علاقت کدامند؟

زندگی زیباست، گیلمور شاد، بریکینگ بد، انجیل، کازمس

  • در چه فعالیت های فیزیکی و یا ورزشی شرکت کرده اید؟

هاکی روی یخ و فوتبال، در کل می توانم بگویم که ساعت های زیادی را در باشگاه گذرانده ام.

  • اهداف شما در ورزش کراس فیت چیست؟ و فکر می کنید تا کی می توانید به رقابت ادامه دهید؟

در حال حاضر هدف من این است که در مسابقات بعدی کراس فیت شرکت کنم و در نظر دارم تا موقعی که زمانم برای زندگی تمام نشده است رقابت کنم و هرگز دست از تمرین کردن برنمی دارم.

  • چه کسی را به عنوان یک الگو تحسین می کنید؟ و به چه ورزشکار کراس فیتی علاقه دارید؟

مک گلدریک: من همیشه بیشتر از هر چیزی ترس، احترام و اعتماد خالقم را تحسین می کنم و از بین تمام ورزشکاران، چه افرادی که در تناسب اندام فعال هستند و چه افرادی که یک زندگی عادی دارند و در حال تلاش هستند که به سطح بالاتری از تمرینات وارد شوند را تحسین می کنم. علیرغم تلاش بسیار، حقوق و دستمزد زیادی به ما پرداخت نمی شود، اما با عشق و علاقه به آن ادامه می دهم.

  • آیا از مکمل های غذایی در کنار رژیم غذایی خود استفاده می کنید؟ اگر جوابتان بله است لطفا به ما بگویید که از چه نوع مکملی هر هفته استفاده می کنید؟

من یکی از ورزشکاران نوتریفورس هستم که از آمینوهای طبیعی قبل از تمرین استفاده می کنم و بعد از تمرین از مقداری کراتین، بتا آلانین و گلوتامین نیز مصرف می کنم.

  • آیا هیچ رازی برای دستیابی به اهداف خود در زمینه ی داشتن فیزیک عالی و یا رقابت های خود دارید؟

مک گلدریک: نمی گویم که تا بحال هیچ رازی نداشته ام. در واقع راز من این است که از لحاظ ذهنی خود را تغییر داده ام. اگر احساس می کنید که چیزی را گم کرده اید یا مجبور هستید که از چیزهایی دست بکشید، شاید بد نباشد که خود را نسبت به دلیل انجام آن کار ارزیابی کنید. من عاشق آن چیزی هستم که انجام می دهم. تغییر زندگی ام به یک زندگی ورزشی کار بسیار آسانی بود.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۱

به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر پرورش اندام در رشد قدی
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۶۱دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۳۱دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۱۸دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۴۹۲دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۳۴۸دیدگاه
تغذیه قبل وبعد تمرین بدنسازی
قبل و بعد از تمرین بدنسازی چه ...
 
۳۴۷دیدگاه

ثبت دیدگاه