برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

بهترین زمان برای بدنسازی

بهترین زمان برای بدنسازی

کسانی که ورزش و تمرین می کنند می خواهند به بهترین صورت از زمان شان استفاده کنند و از جلسه های ورزشی شان بهترین بهره را ببرند. دانستن بهترین زمان بدنسازی می تواند نتایج بهتری را در زمان کمتری به شما بدهد.

گفته های بالا شاید برای ورزشکاران حرفه ای صدق نکند اما برای افراد معمولی که می خواهند از ورزش برای وزن کم کردن یا تناسب اندام استفاده کنند صدق می کند.

زمان یکی از فاکتورهایی است که بر روی عملکرد تمرین شما تاثیر می گذارد:

همانطور که در زیر مطالعه می کنید، تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد بهترین زمان در روز برای ورزش کردن چه موقع است و چه موقعی چربی سوزی بهتری صورت می گیرد و نتایج بهتری برای ساختن ماهیچه انجام می شود اما زمان تنها یکی از فاکتورهایی که می تواند بر روی عملکرد تمرین شما تاثیر بگذارد نیست، بسیاری از فاکتورهای دیگر مانند شدت و مدت زمان تمرین نقش بسیار مهمی را بازی می کند و از آن ها نباید چشم پوشی کرد.

بهترین زمان برای چربی سوزی در صبح است. زمانی که شما در صبح ورزش می کنید بدن شما تمایل بیشتری به چربی سوزی دارد. مهم ترین دلیل برای این موضوع این است که:

فشار قند خون پایین بدن را مجبور می کند که دیگر منابع انرژی را جست و جو کند بنابراین شروع به تبدیل چربی به انرژی می کند.

بعضی از هورمون ها که باعث سرعت بخشیدن به چربی سوزی می شوند (مانند کلسترول) صبح ها در بالاترین سطح خود هستند.

مزایای ورزش کردن در صبح

کسانی که در مطالعات تاثیر ورزش در صبح شرکت می کنند بعد از انجام ورزش صبحگاهی شان احتمالا بیشتر می خواهند که به ورزش و تمرین در صبح بپردازند. به عبارت دیگر کسانی که می توانند صبح ورزش کنند می توانند آن را تبدیل به یک روتین کنند و آن را برای مدت زمان طولانی دنبال کنند.

برای بعضی از مردم بسیار راحت تر است که در صبح ورزش کنند چرا که ورزش در بعد از ظهر آنها را خسته می کند و تمایلشان برای تمرین را از دست می دهند که این باعث ایجاد استرس و فشار در بدن می شود البته شاید در تمامی افراد اینطور نباشد اما بستگی به سطح هورمون هایی که شما ممکن است برای تمرین در صبح به دست بیارید باشد.

ورزش شدید صبحگاهی بعضی اوقات منجر به از بین رفتن ماهیچه ها می شود در عوض اینکه چربی ها بسوزاند. اگر شما با شکم خالی ورزش کنید و با تمرین های شدید و سختی که انجام می دهید بدن توده عضلانی را برای ایجاد انرژی از دست می دهد. اگر شما برنامه تمرینی سختی در صبح دارید باید صبحانه پروتئینی بسیار خوبی مصرف کنید و این بسیار مهم است. اگر شما قبل از صبحانه ورزش کنید سطح انرژی تان پایین می آید و قادر به ورزش کردن سخت نمی باشید.

بهترین زمان برای تمرین در بعد از ظهر:

ورزش در بعد از ظهر می تواند کارایی بهتری در مقایسه با ورزش در صبح به شما بدهد. بسیاری از تحقیقات کارایی بسیاری از مردمی را که در صبح ورزش می کردند و کسانی که در بعد از ظهر ورزش می کردند را تجزیه و تحلیل کرده اند.

جلسات بعد از ظهر نتایج بهتری را در قدرت و استقامت نشان می دهد و شرکت کنندگان اظهار داشته اند که واکنش های بدن بهتر است و آن ها بهتر از صبح می توانند این تمرینات را دنبال کنند.

بهترین زمان برای تمرین و کاهش وزن برای شما چه موقع است؟

تحقیقات سودمند بسیار زیادی وجود دارد که می تواند شما را برای یافتن بهترین تصمیم یاری کند اما تصمیم با شما است که چه موقع را برای تمرین انتخاب کنید.

بعضی از نکات که به شما کمک می کند:

  • سعی کنید بعضی از تمرینات کاردید را صبح ها انجام دهید (مثلا صبح ها به مدت ۱۰ دقیقه پیاده روی کنید) و ببینید حال شما چگونه است. اگر فکر می کنید که این چیزی است که شما می توانید برای مدت زمان طولانی آن را انجام دهید سعی کنید پیاده روی تان را در برنامه ورزشی تان بیشتر و بیشتر کنید.
  • اگر با شکم خالی ورزش کردید و ضعیف و خسته شدید اول صبحانه بخورید و سپس ورزش کنید.
  • شما همیشه می توانید تمرینات صبح و بعد از ظهرتان را برای نتایج بهتر با هم ترکیب کنید مثلا می توانید پیاده روی سریعی در صبح داشته باشید و سپس ۲۰ دقیقه پیاده روی سریع تری در بعد از ظهر داشته باشید. که این هم چنین می تواند تاثیر مثبتی بر EPOC بگذارد. (Excess post exercise oxygen consumption)
  • ورزش های سخت را صبح بدون خوردن یک صبحانه خوب انجام ندهید همانطور که در بالا توضیح داده شد این باعث از بین رفتن ماهیچه ها می شود که اصلا توصیه نمی شود.
  • در نظر داشته باشید که تمرین های بسیار سخت در اواخر بعد از ظهر باعث تاثیر منفی بر روی خواب می شود، بهتر است حداقل ۴ ساعت قبل از خواب ورزش کنید.
  • نکات تناسب اندام ما را برای گرفتن ایده های بیشتر برای ساختن تمرینات کارآمد تر را بخوانید. ورزش کردن برای سلامتی و کاهش وزن بسیار مهم است و شما حتما باید ساعاتی در روز را برای آن چه در صبح و چه در بعد از ظهر به آن اختصاص دهید.

شاید کسی به شخصه ترجیح دهد که در صبح ورزش کند و این به او کمک می کند که صبح زودتر بیدار شود و در کل روز انرژی داشته باشد اما شاید برای همه مردم اینطور نباشد.

بهترین زمان و روشی را که برای شما مناسب است را بیابید و برای چند هفته به آن بچسبید تا نتایج آن را ببینید.

در نهایت طبق بخش سلامت آمریکا زمان پیشنهاد شده ای که شما باید در فعالیت های ورزشی طی کنید ۱۵ دقیقه در هفته یا ۷۵ دقیقه در هر هفته برای ورزش خوب و سودمند می باشد.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۰

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی