5 مکمل مفید برای عضله سازی

۵ مکمل مفید برای عضله سازی

اگر شما به طور منظم ورزش می کنید، مطمئنا دوست دارید که حداکثر استفاده را ببرید. یکی از

۵ مکمل مفید 

اگر شما به طور منظم ورزش می کنید، مطمئنا دوست دارید که حداکثر استفاده را ببرید. یکی از مهمترین مزایای ورزش کردن، عضله سازی و افزایش قدرت و توان جسمانی است. داشتن ماهیچه های سالم به شما این اجازه را می دهد تا بهترین عملکرد را در حین ورزش و فعالیت های روزانه داشته باشید.

سه فاکتور مهم برای عضله سازی وجود دارد: خوردن غذاهایی با کالری بیشتر نسبت به کالری مصرفی بدن، خوردن پروتئین بیشتر نسبت به آنچه بدن مصرف می کند و انجام تمریناتی که ماهیچه های شما را به چالش می اندازد. اگرچه که این امکان وجود دارد که این سه فاکتور را بدون مصرف هیچ گونه مکمل برای بدن خود ایجاد کنید، با این حال مصرف مکمل ها می تواند برای رساندن شما به هدف تان کمک بسزایی کند. در این مقاله به ۵ مکمل مفید برای عضله سازی اشاره شده است. شما می توانید با مصرف این مکمل ها در کنار یک برنامه تمرینی منظم، به عضله سازی بدنتان کمک کنید.

۵ مکمل مفید عبارتند از:

۱- کراتین

کراتین جز یکی از بهترین مکمل ها برای عضله سازی می باشد. تحقیقات بسیاری ثابت کرده است که کراتین موجب افزایش حجم عضلات بدن می شود

۲- مکمل های پروتینی

میزان مصرف کافی از پروتئین ها، برای افزایش حجم ماهیچه ها بسیار مفید می باشد. اگر به مقدار کافی پروتئین در رژیم غذایی شما وجود دارد استفاده از مکمل های پروتئینی امری ضروری نیست

۳- افزایش دهنده های وزن

این نوع مکمل ها، محصولاتی با کالری بالا هستند و به گونه ای طراحی شده اند که به شما در مصرف کالری بیشتر و پروتئین ها کمک می کنند. مصرف این مکمل ها زمانی که شما نتوانید کالری کافی از غذای خود دریافت کنید توصیه شده است.

۴- بتا – آلانین

این مکمل نوعی آمینو اسید می باشد که برای رشد ماهیچه ها نقش ضروری دارند. این مکمل ها در اکثر مواد غذایی یافت می شوند. مصرف بتا – آلانین، در زمانی که پروتئین کافی دریافت می کنید کار آمد خواهد بود.

۵- HMB

این مکمل برای افزایش حجم ماهیچه های افراد تازه وارد به عرصه بدنسازی که از برنامه های تمرینی استفاده می کنند، مفید می باشد و در مقابل برای کسانی که مدت زمان بسیاری در زمینه بدنسازی فعال بوده اند نامناسب خواهد بود.

چگونه بدن ماهیچه ای بسازیم؟

چندین مکمل دیگر وجود دارد که باعث افزایش حجم ماهیچه ها خواهند شد. از این مکمل ها می توان به اسید های ترکیبی لینولییک، افزایش دهنده های تستوسرون، گلوتامین و کارنتین اشاره کرد. به غیر از این مکمل، موارد دیگری وجود دارند که ادعا میکنند باعث افزایش حجم ماهیچه ها و عضله سازی می شوند، اما شواهد بسیاری وجود دارد که سلامت افراد را به خطر انداخته است.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۰

به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر پرورش اندام در رشد قدی
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۵۷دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۲۲دیدگاه
دریافت برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۰۰دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۴۸۳دیدگاه
تغذیه قبل وبعد تمرین بدنسازی
قبل و بعد از تمرین بدنسازی چه ...
 
۳۴۳دیدگاه
پرسش از شما و پاسخ از ما...
 
۳۲۵دیدگاه

ثبت دیدگاه