3 روش تمرینی برای جلوگیری و یا تسکین درد زانوها

۳ روش تمرینی برای جلوگیری و یا تسکین درد زانوها

درد زانوها می تواند مانند یک مانع در رسیدن به اهداف بدنسازی افراد باشد. در این مقاله به چگونگی

درد زانوها می تواند مانند یک مانع در رسیدن به اهداف بدنسازی افراد باشد. در این مقاله به چگونگی انجام تمرینات که از آسیب های احتمالی زانو جلوگیری می کند و همچنین به تسکین درد آن کمک می کند، پرداخته ایم.

  • از انجام حرکت لانچ به جلو ممانعت کنید. این نوع حرکت یکی از تمریناتی است که برای قسمت هایی پایینی بدن انجام می شود. اما از آنجایی که فشار بر روی زانوها است، آسیب های بسیاری را به دنبال خواهد داشت. اگر بعد از یک روز تمرین پا، متوجه دردهایی در قسمت مفاصل پاهای خود شدید، حتما نسبت به این که تمرینات و حرکات را به شکل صحیح انجام داده اید، اطمینان حاصل کنید. از الزاماتی که در این تمرینات حتما باید مد نظر داشته باشید، می توان به توانایی کنترل موقعیت زانوها و همچنین به موقعیت قسمت های مرکزی بدن در تمام حرکات لانچ، اشاره کرد. در زمان انجام حرکات لانچ نباید زانوها خیلی جلوتر از انگشتان پا حرکت کنند، چرا که این امر نه تنها موجب افزایش فشارهای وارده بر زانو می شود، بلکه موجب آسیب جدی بر کاسه ی زانو خواهد شد.

  • انجام حرکات درست اسکوات را در اولویت قرار دهید. برای افرادی که از زانو درد رنج می برند، حرکات اسکوات می تواند گیج کننده باشد. اگر خود را مجبور می کنید، که نوعی از حرکات اسکوات را انجام دهید به گونه ای با وضعیت جسمانی شما متناسب نیست، در واقع باعث درد مضاعف مفاصل و مخصوصا زانوهای شما خواهد شد.
  • ممانعت از انجام حرکاتی که موجب آسیب به مفاصل می شود. به نظر می رسد که این مسئله ی عادی و پیش پا افتاده باشد، اما با این حال ما به بررسی آن پرداخته ایم. اگر زانوان شما آسیب ببیند، دویدن را جز آخرین حرکات، در تمرینات هوازی خود بگنجانید. من مخالف دویدن نیستم، اما مخالف نوع دویدنی هستم که در آن، عدم هماهنگی وجود داشته باشد. چرا که این نوع دویدن سرآغازی برای آسیب های جدی زانوها، مخصوصا در افرادی که در انجام تمرینات خود پر اراده هستند، می باشد.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۰

به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر پرورش اندام در رشد قدی
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۷۱دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۴۱دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۴۱دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۴۹۲دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۳۵۵دیدگاه
تغذیه قبل وبعد تمرین بدنسازی
قبل و بعد از تمرین بدنسازی چه ...
 
۳۵۱دیدگاه

ثبت دیدگاه

2 دیدگاه در مورد “۳ روش تمرینی برای جلوگیری و یا تسکین درد زانوها