دیوید لید

دیوید لید

دیوید لید تناسب اندام خود را از سال های اولیه ی زندگی خود شروع کرد. او اکنون یک

دیوید لید: از یک نوجوان لاغر و نحیف به یک بدنساز با هیکلی قوی و ورزیده

دیوید لید تناسب اندام خود را از سال های اولیه ی زندگی خود شروع کرد. او اکنون یک فرد مشهور است، چرا که توانست بر بسیاری از بدبختی های خود پیروز شود و به ورزشکاری تبدیل شود که در رسانه های اجتماعی از او بسیار سخن گفته می شود و اسپانسرهای مختلفی در این زمینه پیدا کند و در نهایت یک مدل تناسب اندام شناخته شود. در سن ۱۹ سالگی او توانست معروفیت خود را در زیبایی اندام بدست آورد. او در زمان کودکی خود با بدبختی ها و مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کرد. زمانی که دو سال بیشتر نداشت پدر خود را از دست داد، که این امر موجب بروز مشکلات بسیاری در زمینه ی اعتماد به نفس او شد، به گونه ای که در سن ۱۴ سالگی با بیماری اسکولیوز رو به رو شد. در همین زمان بود که او تصمیم گرفت تا وارد عرصه ی بدنسازی شود تا عضلات خود را افزایش دهد. او تحت هر شرایطی بر روی هدف خود متمرکز شد و در نهایت توانست بدن خود را بسازد. در این زمان بود که توجه رسانه ها را به خود جلب کرد و تمایل او برای بهتر کار کردن، را افزایش داد.

نام: دیوید لید

سن: با توجه به تاریخ تولد او که در ۲۹ ژوئن ۱۹۹۸ است، او ۲۰ سال سن دارد.

قد: ۱۸۸ سانتی متر

وزن: ۱۸۵ – ۱۹۵ پوند معادل ۸۳٫۹ – ۸۸٫۵ کیلوگرم

ملیت: استونیایی

مهارت: فرد مشهور شبکه های اجتماعی، بدنساز، وزنه بردار، مدل فیتنس کار و ورزشکار تحت حمایت

  • دیوید لطفا در مورد زندگی ات به ما بگو.

دیوید لید: من در سال ۱۹۹۸ در استونی متولد شدم که بسیار سریع تر از آنچه که فکر کنید از یک بدن لاغر و نحیف به یک بدنساز با بدنی قوی تبدیل شدم. زمانی که ۲ سالم بود پدرم در دریا غرق شد. بعد از این مصیبت، مادرم تصمیم گرفت تا به آمریکا نقل مکان کند تا شاید زندگی بهتری برای من و خودش رقم بزند. در سن ۱۴ سالگی من تنها ۹۸ پوند وزن داشتم و خیلی مورد تمسخر افراد و قلدرها قرار می گرفتم. این امر باعث شده بود که خیلی نسبت به بدنم حس بد و نا امنی داشته باشم و بدتر از آن با بیماری اسکولیوز رو به رو شدم. دکترها پیشنهاد دادند که به باشگاه بروم و وزنم را تغییر دهم. با این حال تمسخر افراد و قلدرها تمامی نداشت و این امر تاثیر بسیار زیادی بر روی زندگی ام داشت. احساس نا امنی تقریبا تمام جوانب زندگی من را تحت تاثیر قرار داد. بعد از چند سال تصمیم گرفتم تا زندگی ام را در جهت مثبت تغییر دهم. در همین زمان بود که به ورزش زیبایی اندام علاقمند شدم و مسلما زندگی ام را در جهت بهتر شدن تغییر داد. بعد از آن شروع به وزنه برداری کردم و نسبت به تغییرات ظاهری هیکلم مصمم تر شدم. زمانی که شروع به وزنه برداری کردم تقریبا می توان گفت که دانشم نسبت به رژیم های غذایی و تکنیک های ورزشی صفر بود. با این حال صبوری کردم و فقط ویدئوهای موجود در این زمینه را در یوتیوب تماشا کردم و سعی کردم که مواردی را در مورد عضله سازی یاد بگیرم. با استفاده از این ویدئوها، اراده ام نسبت به سخت تر کار کردن بیشتر شد و بدنم شروع به شکل گرفتن کرد. این ویدئوها کمک کرد تا اعتماد به نفسم را افزایش دهم و باعث شد بیشتر از اینکه به گذشته ام فکر کنم به فکر آینده ام باشم.

پس زیبایی اندام، مسیر اصلی این بدنساز شد. بعد از چند ماه وزنه برداری، بدن دیوید شروع به شکل گیری کرد. دیگر او نسبت به بدن خود احساس نا امنی نمی کرد. او به گذشته ی خود فکر نمی کرد. تنها کاری که او انجام می داد بدست آوردن هدفش در زمینه ی اندام رویایی اش بود.

  • آیا صفحه شخصی و یا ID در شبکه های اجتماعی دارید؟

بله – در واقع زمانی که شروع کردم سبک زندگی ورزشی مخصوصا در رشته ی پرورش اندام را آغاز کنم، فالوورهای بسیاری در شبکه های اجتماعی پیدا کردم و مرتبا سعی می کردم تا از خودم تصاویر و ویدئوهای مختلفی در این صفحات قرار دهم تا افراد دیگر را ترغیب کنم وارد این عرصه شوند و خوشبختانه در حال حاضر فیزیک بدنم جز یکی از پر طرفدارترین هیکل ها، در کل دنیاست.

  • در مورد تمریناتت به ما بگو.

دیوید لید: ددلیفت، پرس نیمکتی و اسکوات، از تمرینات مورد علاقه ی من هستند. من تمریناتی را انجام می دهم که فیزیک بدنم را حفظ و مدیریت کند. من یک برنامه ی سخت دارم که ۶ بار در هفته انجام می دهم. بعضی از روزها بیشتر از ۶ ساعت در روز تمرین می کنم. ترجیح می دهم که از تمرینات کششی برای پاهایم استفاده کنم. من روشی را پیدا کردم که متناسب هیکلم است.

این تمرینات را برای قسمت پشت بدنم انجام می دهم:

  • ددلیفت
  • لت کششی (از بالا به پایین)
  • باربل های ردیفی
  • دمبل های ردیفی یک دست
  • لت کششی (دستگیره ای)
  • کشش مستقیم دست ها

و این تمرینات را برای قفسه ی سینه و شانه هایم انجام می دهم:

  • پرس باربل نشسته مخصوص شانه ها
  • پرس سینه با دمبل خمیده
  • دمبل ایستاده ی جانبی
  • پک دک فلایز
  • لت کششی
  • کابل های ردیفی صندلی دار
  • کشش سه جانبه
  • دمبل خمیده ی متقابل
  • چکش دمبلی خمیده
  • چه نوع تغذیه و رژیمی دارید؟

دیوید لید: زمانی که وارد بحث رژیم شدم، با چالش خیلی سخت رو به رو شدم. من اشتهای زیادی به خوردن غذا ندارم اما زمانی که وارد باشگاه می شوید و قصد می کنید تا عضله سازی کنید باید بتوانید غذای مناسب و کافی بخورید. بنابراین شروع به خوردن غذاهای پرکالری کردم که این امر موجب عضله سازی بسیار سریع در من شد. زمانی که می بینم بدنم به چه میزان کالری نیاز دارد غذاهای متنوعی را مصرف می کنم که در واقع کالری ورودی به بدنم را با اهداف زیبایی اندامم هم راستا می کنم. بنابراین بسته به اینکه نیاز به کاهش وزن و یا افزایش وزن دارم مکمل های مختلفی مانند مولتی ویتامین، کراتین و پروتئین مصرف می کنم.

  • چه کسانی بر روی شما اثر گذاشته اند و موجب انگیزه بخشی شما شدند؟

دیوید لید: زمانی که شروع به دیدن ویدئوها کردم، انگیزه ی بیشتری برای رسیدن به هدفم پیدا کردم. مارک فیت و جف سید تاثیرات بسیار زیادی بر من داشتند. کلیپ های مربوط به فیتنس هم باعث شد تا من به افراد دیگر کمک کنم. و یک چیز جالب اینکه، زندگی گذشته ام باعث انگیزه بخشی بسیاری در من شد.

  • چه چیزی را می توانیم از دیوید یاد بگیریم؟

دیوید لید: من سعی کرده ام که تغییرات مثبتی را در زندگی ام انجام دهم، به جای اینکه به مسائل و مشکلات گذشته ام بها بدهم. با صبر و انجام تمرینات سخت و منسجمی که انجام دادم، توانستم بدنم را از یک شکل به فرم دیگری که برایم آرزو بود تبدیل کنم. زمانی که پا به این عرصه گذاشتم می دانستم که دانش کافی ندارم و یک تازه واردم. بنابراین همیشه سعی کردم که از نصایح افراد پیش کسوت استفاده کنم. من معتقدم که انسان هرآنچه که بخواهد را می تواند بدست بیاورد. من باعث الهام بخشی افراد بسیاری شدم که این امر نه تنها در مورد زیبایی اندام بوده، بلکه باعث شدم که زندگی هایشان را به حالت بهتری تبدیل کنم و از این بابت بسیار خوشحالم.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۱۹

به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر پرورش اندام در رشد قدی
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۶۱دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۳۱دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۱۸دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۴۹۲دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۳۴۸دیدگاه
تغذیه قبل وبعد تمرین بدنسازی
قبل و بعد از تمرین بدنسازی چه ...
 
۳۴۷دیدگاه

ثبت دیدگاه