چگونه می توان از طریق اسکوات ماهیچه ها را بزرگتر کرد؟!

چگونه می توان از طریق اسکوات ماهیچه ها را بزرگتر کرد؟!

نیل هیل پیشنهادات ارزشمندی را در استفاده ی صحیح از اسکوات ارائه داده است. شکی در این باره
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
2+

چگونه اسکوات ماهیچه ها را بزرگتر می کند؟

نیل هیل پیشنهادات ارزشمندی را در استفاده ی صحیح از اسکوات برای رشد ماهیچه ها ارائه داده است. شکی در این باره وجود ندارد که کار با اسکوات، یکی از بهترین روش ها برای افزایش توده ی عضلانی ران هاست، در حالی که موجب بهبود شرایط فیزیکی کلی نیز بدن می شود، به گونه ای که علاوه بر سوختن مقدار زیادی کالری، باعث تحریک ترشحات هورمونی نیز می شود. اما مساله این است که، بسیاری از افراد روش استفاده ی صحیح از این دستگاه را نمی دانند، که طبیعتا عدم استفاده صحیح از این دستگاه منجر به ایجاد صدمات بسیاری خواهد شد.

در این مقاله به پیشنهادات کاربردی در استفاده از دستگاه اسکوات اشاره هایی شده است.

  • دستگاه را درست تنظیم کنید.

اگر تنظیمات دستگاه صحیح نباشد، ممکن است خیلی زودتر از آنچه که فکر می کنید دستگاه خراب شود. جایگاه قرار دادن میله های دستگاه، جایگاه خود فرد و همه این موارد می توانند تفاوت های زیادی را در استفاده از دستگاه ایجاد کنند. این موارد در تحریک ماهیچه ها و عضله سازی نقش بسزایی دارند، بنابراین در تنظیم کردن دستگاه دقت های لازم را لحاظ کنید.

جایگاه قرار دادن میله ها در دستگاه بسیار مهم است. بسیاری از افراد میله را بالاتر از گردن خود قرار می دهند که این امر موجب آسیب های احتمالی بسیاری خواهد شد. از آنجایی که همه ی ما قد و وزن های متفاوتی داریم، بنابراین پیدا کردن جای مناسب برای میله ها در دستگاه بسیار مهم است. طرز استفاده از دستگاه نیز فاکتور مهم دیگری است، که حتما باید قبل از استفاده از دستگاه از آن مطمئن شوید. احساس قوی بودن در زمان استفاده از دستگاه اسکوات، نقش حیاتی در کاربرد صحیح آن دارد.

  • در جهت درست حرکت دهید.

اگر شما به روش استفاده از دستگاه اسکوات افراد دقت کنید، متوجه خواهید شد که نیمی از آن ها به روش نادرست از این دستگاه استفاده می کنند.

شما سعی کنید که درست از آن استفاده کنید. به این صورت که ابتدا از پشت خود شروع کنید نه از زانوهای خود! اگر شما با خم کردن زانوها شروع کنید نه تنها کار با این دستگاه برای شما مفید نخواهد بود، بلکه موجب بروز فشار در زانوهای خود و قسمت پایینی کمرتان خواهید شد.

  • اول فرم بدنتان را اصلاح کنید و سپس به فکر وزن خود باشید.

به تمام مواردی که تا به حال گفته شده تمرکز کنید، سپس به فکر کم کردن یا اضافه کردن وزن خود باشید. تمرینات پیچیده ای وجود دارند که هر کدام دارای متغیرهای فراوانی هستند و شما نمی توانید به تک تک آن ها بپردازید تا وزن خود را به آنچه که ایده آل است تبدیل کنید، چرا که در این حالت ها صدمه های احتمالی بیشتری وجود دارند. زمانی که در حال ساختن فرم بدن خود هستید به این فکر نکنید که وزن خود را با فرم بدنتان متناسب کنید. همانطور که IFDB بیان می کند من با بیش از پنج وزنه، اسکوات می زدم و به همان صورت، تنها با یک وزنه برای گرم کردن بدن خود استفاده می کردم. این تمام چیزی است که شما باید بر آن تمرکز کنید.

PS با وزنه های سبک اسکوات می زد و بین آن ها آنقدر مکث می کرد تا بتواند به درستی از دستگاه استفاده کند. شما هم برای این که به درستی تمرین خود مطمئن شوید، در زمان اسکوات زدن، از خود فیلم بگیرید تا به اشتباه خود پی ببرید.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۱۹

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.
به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۹۰دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۷دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۸۸دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۵۶۴دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۳۵دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۴۳۳دیدگاه

ارسال دیدگاه