برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

فهرست مطالب

بهترین مربی خصوصی

تفاوت بین مربی خصوصی و بهترین مربی خصوصی برنامه ای که از آن برای مشتری های استفاده می کنند نیست توانایی شان در نگه داشتن و چسبیدن به تمرینات به مشتری و رسیدن به هدف برای چاقی یا لاغری است.

جان گودمن دوست دارد مربی شخصی شود. اما حتی بیشتر از آن او علاقه مند است که آموزش هایی به مربیان بالقوه برای بهبود سلامت جهان یک فرد و رابطه ایجاد کند. مربیان فقط به اطلاعات صحیح نیاز دارند بنابراین او سعی دارد که آن اطلاعات را به آن ها بدهد.

چند سال قبل، گادمن تصمیم گرفت مرکز آموزش مربی شخصی را بعد از وب سایت bodybulding.com که با اطلاعات ارزشمند خودش که اطلاعات رایگان منتشر می کرد و مربیان به طور مرتب از آن استفاده می کردند را توسعه دهد.

به دنبال ویرایش و چاپ جدید کتاب راهنمایی های مربی: رازهایی برای ساختن مربی موفق شخصی و کتاب جیبی مربی شخصی و پاسخ دادن به تمامی سوالات روزانه گادمن به تازگی در bodybulding.com درباره بعضی از قوانین ساده که مربیان باید در ذهن شان همیشه داشته باشند صحبت می کند.

سوال: بعضی از مردم فکر می کنند باید مربی شوند یا می توانند مربی شوند – چطور می توان آن را فهمید اگر واقعا شخص خوبی برای این شغل باشد؟

هیچ جواب روشنی برای آن ندارم بخاطر اینکه انواع مختلفی از مربیان وجود دارد. اما مربیان موفق می دانند که با کدام یک از مشتریان شان باید خوب کار کنند و با کدام یک کمتر.

مشکلات بسیاری برای مشتریان بخاطر اینکه مربی خودش هنوز آماده نیست پیش می آید. دلایل آن هم بسیار زیاد است فشار برای فروش، نداشتن آگاهی از تفاوت هایی که افراد با یکدیگر دارند.

در سن ۲۱ سالگی اولین مشتری من پسر ۱۵ ساله ای بود که می خواست عضلاتش را قوی کند و دومین مشتری من مادر بزرگ ۶۷ ساله ای با درد آرتروز و ورم پا بود. من واقعا برای آموزش او آماده نبودم. واقعا تجربه بسیار بدی برای هر دو ما می شد مدیریت باشگاه ما او را به من داده بود چرا که او پول بسیار خوبی برای این کار می داد.

۷ اقدام ضروری برای مدیریت باشگاه

معمولا، مربی فقط می خواهد بداند چطور یک فرد را باید آموزش دهد، مربی تازه کار باید اول با موقعیتی با آن ها کار کند که آن ها با آن تمرینات آشنا هستند.

شاید در ابتدا به چالش کشیدن مشتری سخت باشد اما مربی تازه کار نباید از کوره در برود. در هر زمانی مربی نباید بیش از یک یا دو مشتری با دانسته های متفاوتی که می داند بگیرد. با این کار مربی می تواند بفهمد که مشتری چه اطلاعاتی یا آمادگی هایی دارد، در طول زمان مطمئنا شما تجربه و تخصص بیشتری فرا می گیرید.


شما مربیگری را رضایت بخش ترین، مهیج ترین و لذت بخش ترین شغل در دنیا می نامید “چه چیزی باعث شده از مربیگری به کمک به مربی تغییر شغل دهید؟”

خیلی زود بعد از اینکه در باشگاه مربی ارشد شدم، فهمیدم بعضی چیزها به اشتباه به مربی ها آموزش داده شده است. هنگامی که من مسئول استخدام مربی ها بودم، نه تنها مربی ها با شغل جدیدشان دست پاچه و متشنج بودند بلکه هیچ ایده ای نداشتند که چطور خودشان آموزش ببینند و این چیزی بود که مرا اذیت می کرد. ندانستن قابل فهم نیست اما نداستن اینکه کجا باید یاد بگیری مشکل بزرگی است. بسیاری از رسانه ها مجموعه اطلاعات دستورالعمل ها و کتاب هایی را به فروش می رساندند و واقعا برای مربیان یاد گرفتن از این منابع بی اساس غیر ممکن بود.

شروع کردم ببینم چه تفاوتی بین مربی موفق و کسی که فقط تقلا می کند وجود دارد. خیلی راحت اکثر مربی های موفق می دانستند که باید خدماتی ارائه دهند. آنچه در انتها باعث پیش گرفتن شغل در آموزش مربیگری بود از چیزهایی از روانشناسی گرفته تا بازاریابی و شبکه سازی و ایجاد رابطه باید شروع می شد.

اغلب مشتری ها را می توان به عنوان مبتدیانی که کمتر از ۱ تا ۲ سال آموزش جدی دارند دسته بندی کرد. بعضی از آن ها در باشگاه تجربه بیشتری دارند اما کمتر از ۱ تا ۲ سال تجربه را من به عنوان فرد مبتدی دسته بندی می کنم برای این افراد اهمیت کیفیت برنامه در مقایسه با اهمیتی که واقعا یک برنامه دارد محو می شود.

برای اکثر افراد، برنامه جادویی خاصی وجود ندارد. اکثر برنامه ها به اندازه کافی برای اکثریت مشتری های مربیان شخصی خوب هستند. بهترین مربی ها می دانند که شغل شان برای گرفتن و تشویق مشتری برای تمرین است و اینکه به آن بچسبند تا به هدف نهایی خود برسند.

یک مربی خوب می داند رسیدن به تناسب اندام به آسانی در نتیجه تلاش های مستمر در طول یک مدت زمانی است. که تمامی این ها جزء اصول مربیگری و روانشناسی است.


راه های بسیار زیادی برای تناسب اندام وجود دارد. پیاده روی، تمرین در خانه، اجرای ورزش ها، ورزش با ویدئو های یو تویب، شما چه روشی را با این ورزش های تجاری پیشنهاد می دهید؟

مردم متفاوت هستند. برای بعضی از افراد کار کردن با یک مربی عالی است. برای دیگری شاید اصلا خوب نباشد. بعضی از مردم می توانند تمرینات مجله ها را دنبال کنند در صورتی که دیگری در این برنامه ها شکست می خورد.

مقاله هایی که هر روزه در مورد تناسب اندام چاپ می شوند همیشه یک نکته را می گویند بهترین چیز مهم نیست. چیزی که مهم است این است که چه چیزی برای یک فرد خاص جواب می دهد برای یافتن اینکه چه چیزی بهترین روش برای یک فرد است آزمون و خطا است. چیزی که برای شما خوب است را پیدا کنید و به آن بچسبید.

باید اشاره کنم که تجارت فروش اطلاعاتی در مورد تناسب اندام و تشویق برای تغییر طولانی و تجارت متفاوت است. در واقع در اینکه شخصی را تشویق کنیم تا راهی را که برای او مناسب است را پیدا کند پول زیادی عاید نمی شود همیشه راهی جدید برای از بین بردن چربی ها یا افزایش حجم عضله ها وجود دارد که بهترین است و این چیزی است که ارزش دارد.

زمانی که مربی تمرین خاصی را به مشتری می دهد و مطمئن می شود که مشتری اش می داند که چطور و چرا این برنامه ها می توانند از لحاظ ذهنی تاثیر گذار باشند باید به آن بچسبند و آن را رها نکنند.


از نظر شما چه چیزی باید به روی میز کار مربیان باشد؟

  • غذاهای مختصری برای مشتریان و خودش
  • فایل های مشتریان
  • کارت های تجاری
  • قرص کافئین
  • اسباب بازی (یا هر چیزی که باعث خنده می شود)
  • آدامس
  • اسفنج (برای مشتریانی که از دست درد شکایت دارند)
  • چربی سوز
  • برگه یادداشت برداری

من هم چنین به مربی می گویم باید بدانند کجا واقعا ارزش کارشان مشخص می شود این ارزش ها در برنامه های بدنسازی نیست برنامه های فراوانی در سایت bodybuilding.com وجود دارد که افراد می توانند بروند تکنیک ها را یاد بگیرند و حتی بهتر از مربی ها کار کنند. ارزش مربی در توانایی اش در فهماندن مشتری به این است که چه چیزی می خواهد و باید به آن بچسبد تا به هدفش برسد.


لیست بزرگی در کتاب شما درباره چیزهایی که شما روی میز کارتان نگه می دارید وجود دارد. در پروژه بزرگ موفقیت بدنسازی این جزئیات چه اهمیتی دارد؟

چیز بسیار با مزه ای در مورد میز کار معروف من این است که هیچ کدام از آن ها برای برنامه خاصی نیستند. این وسایل به من یاد آور می شود که من ۱۴ مشتری را در یک ردیف در یک نقطه به پایان رسانده ام و شروع به فکر کردن درباره چگونگی انجام این کار می کنم. مربیان دیگر که من با آن ها کار می کنند هیچ وقت بیش از ۳ مشتری را در یک ردیف نمی پذیرند و من ۸ -۱۰ ردیف را چند بار در هفته انجام می دهم.

بعد من فهمیدم من یک سیستم سازنده در روی میزم برای مقابله با هر چیزی که می تواند در رابطه با کارم باشد وجود دارد مثلا برنامه های مشتریان، غذاهای هیپرکلئوریک (برای خودم)، شیک های پروتئین (برای مشتری ها) و تمامی این ها به خود مشتری بر می گردد.

بهترین پیشنهاد من به مربیان نوشتن کارهایی است که می خواهند انجام دهند یک کاغذ دفترچه یادداشتی را همیشه همراه داشته باشید و هر جایی که نیاز بود چیزی را بنویسید سریع یادداشت کنید.

سپس آخر هفته سراغ یادداشت ها بروید و ببینید کدام یک برای کسب و کارتان مناسب و مفید بوده است. مانند یک مربی زندگی کنید “زندگی امتحان شده”


تبلیغات رادیو و تلویزیون می گویند مربیان شخصی در حال توسعه دادن صنعت ورزش هستند. آیا این درست است؟

-می خندد و می گوید من آن تبلیغات را ندیده ام. صنعت این کار مطمئنا دارد به سرعت رشد می کند. اما در مسیرهای متفاوتی رشد دارد. مربیان شروع به شناخت اطلاعات مطمئن درباره سلامتی و تناسب اندام می کنند و این خودش ارزش بسیار زیادی دارد.

زمانی که من مربیگری را شروع کردم. استخدام کردن مربی خصوصی یک حرکت غیر معمولی بود و کاری بود که افراد ثروتمند آن را انجام می دادند، الان حتی برای افراد معمولی چیز عادی است. با این اوصاف، چاقی در حال افزایش است و مراقبت های سلامتی هزینه بر است که از توان بعضی از افراد در جامعه خارج است. تنها راه حال آن انجام توصیه های پزشکی و ورزش کردن است مربیان قطعا در خط های جلو باید قرار بگیرند.

اما مربیان باید خود را به دانش های زیادی مجهز کند نه تنها برای برنامه دادن بلکه برای فروختن برنامه ها به مشتری ها و آموزش مشتریان برای چسبیدن به آن ها.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۱۹

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی

حداکثر 10 عکس مجاز می باشد