برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

نحوه کنترل هزینه های تبلیغات باشگاه

تبلیغات باشگاه جزء هزینه های لاینفک و بالا برای هر باشگاهی محسوب می شود، اما در بازار پر رقابت کنونی نمی توان این امر مهم را نادیده گرفت.

تبلیغات باشگاه های کوچک و متوسط هزینه های کمر شکن را به دنبال دارد، قرار داد با شرکت های تبلیغاتی مناسب و کاهش نرخ تبلیغات از راه های مختلف راه گریزی برای این مهم است.

در این مقاله به بررسی ۳ نکته اساسی برای کاهش هزینه های تبلیغات باشگاه می پردازیم:

۷ اقدام ضروری برای مدیرت باشگاه

اولین نکته این است که در صورت امکان با همکاران تان تبلیغات مشترک انجام دهید، ممکن است بگویید که تبلیغ همکاران کنار یکدیگر که رقیب شما حساب می شوند کار عاقلانه ای نیست. منطق شما درست و عقلانی است، احتمالا از این طریق بازده تبلیغات شما و تاثیر آن کاهش پیدا خواهد کرد. اما با این ترفند می توانید هزینه تبلیغات خود را به نصف قیمت کاهش دهید. و در طولانی مدت می تواند روش مناسبی برای تداوم تبلیغات باشگاه شما با هزینه خیلی مناسب خواهد بود.

دومین نکته هم این است که باید تبلیغاتی برای باشگاه خودتان انتخاب کنید که دفعات آن کم باشد، اما مخاطبان زیادی آن را مشاهده کنند. به این دلیل که شما با این کار می توانید هزینه ها را کاهش دهید و افراد بیشتری را برای انجام فعالیت های ورزشی به عضویت در باشگاهتان ترغیب کنید. اگر از رسانه ای عمومی مثل تلویزیون استفاده می کنید تعداد دفعات پخش آگهی خود را پایین بیاورید. اما روش تبلیغات تلویزیونی را به دلیل اینکه مخاطبان زیادی دارد و رسانه ای مناسب در این تبلیغات عمومی است را تغییر بدهید.

سومین مسیر برای کاهش هزینه ها استفاده از ابزار رایگان که در قرن حاضر بسیار بر آن تاکید می شود یعنی روابط عمومی است.

شما به عنوان باشگاه فعال همواره ارتباط پایدار و مداوم خودتان را با رسانه ها، روزنامه های محلی حفظ کنید و در مورد فعالیت، خدمات ویژه و جدید باشگاهتان اطلاعات مفیدی را به آن ها منتقل کنید. قطعا مشتریان بالقوه را عضو باشگاه نیز از این فعالیت آگاه خواهند شد و برای آن ها قابل توجه خواهد بود.

با این روش ها می توانید تا حد قابل توجهی هزینه های تبلیغات باشگاه تان را کاهش دهید و در عین حال بازدهی بهتری داشته باشید.

آیا لزومی به هزینه های بالا برای تبلیغات دارید؟

شاید تا به حال به این قضیه فکر نکرده باشید که می توانید از روش های خوب و موثر با هزینه بسیار کم استفاده کنید و همیشه دغدغه مالی برای تبلیغات گران قیمت دارید اما باید بگوییم که راه های قابل تامل و هست که می توانید برای تبلیغات با هزینه فوق العاده پایین و حتی مجانی از آن ها استفاده کنید.

۱- آیا باشگاه شما سایت یا کانال اختصاصی دارد؟ در صورتی که جواب شما مثبت است می توانید از همکاران و دوستانی که حتی در رتبه غیر مرتبط با کار شما به فعالیت مشغول هستند درخواست کنید که تبلیغ باشگاه شما را در سایت یا کانال کسب و کارشان قرار دهند و شما هم در عوض همین اقدام را برای آن ها انجام دهید.

۲- می توانید از مجله های محلی استفاده کنید و اگر ترس کار، فعالیت و خدمات منحصر به فرد باشگاهتان را برای آن ها ارسال کنید. سطح مجلات اهمیت چندانی ندارد در صورت موافقت مجلات راه خوبی برای تبلیغ عمومی پیدا کرده اید.

۳- می توانید مجله یا روزنامه داخلی برای باشگاهتان تهیه کنید و علاوه بر اعضاء ثابت باشگاهتان، برای مشتریان و علاقمندان ورزش ایمیل کنید سعی کنید از مطالب آموزنده و مفیدی در روزنامه استفاده کنید. کمیت روزنامه اصلا اهمیتی ندارد اما کیفیت آن بسیار مهم و قابل توجه است.

۴- سمینار و همایش های کوچک و رایگان یکی از راه های تبلیغاتی برای باشگاه شما است. در مورد ورزش و موضوعات قابل توجه مرتبط می توانید به سخنوری بپردازید.

۵- از طریق پست آدرس مخاطبان احتمالی را پیدا کنید و بروشوری یک صفحه ای تهیه کنید و برای حداقل هزار نفر ارسال کنید.

۶- می توانید از کاتالوگ های تبلیغاتی باشگاهتان در اماکن عمومی استفاده کنید. اما فراموش نکنید خدمات رایگان را جز خدمات ویژه خودتان قرار دهید و برای افرادی که در مسافت نزدیکی از باشگاه شما هستند خدمات رایگان کوچکی را ارائه کنید.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۱۶

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی