6 عامل که مانع کاهش وزن میشود

۶ عامل که مانع کاهش وزن میشود

آيا شما هم از آن دسته افرادي هستيد كه با وجود ورزش كردن، تغذيه سالم و كنترل شديد
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
1+

۶ عامل که مانع کاهش وزن میشود

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که با وجود ورزش کردن، تغذیه سالم و کنترل شدید ولع خود برای خوردن دسرهای خوشمزه، باز هم نتوانسته‌ اید وزنتان را کاهش دهید؟ اما مشکل کجاست؟

کارشناسان بهداشت عمومی در آمریکا توصیه می‌کنند که محدود کردن الگوی غذایی و حتی ورزش کردن در چند سال اخیر زندگی، فاکتورهای کافی برای کاهش وزن نیستند بلکه تلاش برای لاغر شدن باید روندی مداوم باشد که تمام عادات روزانه زندگی را شامل شود.

در این مقاله به ۶ عامل که مانع کاهش وزن میشود اشاره شده است که مانع از عملکرد و تاثیر مناسب برنامه‌ های کاهش وزن می‌شوند. این عوامل عبارتند از:

  • رژیم غذایی غلط

شاید شما از خوردن غذاهای سرخ کرده و ادویه‌دار خودداری کنید اما آیا جایگزین مناسبی مانند غلات سبوس‌دار برای آن در نظر گرفته‌اید؟ بعلاوه اگر تصور می‌کنید که با نخوردن یک یا دو وعده غذایی می‌توانید به رژیم لاغری خود کمک کنید باید بدانید که این کار فقط منجر به پرخوری در طول روز می‌شود. بهترین برنامه غذایی برای هر فرد سه وعده در روز غذای اصلی همراه با میان وعده‌ های مغذی و مناسب بین این سه وعده است.

رژیم های لاغری

  • پایین بودن فعالیت قلبی

اگر تصور می‌کنید یک زمان مشخص برای ورزش کردن در روز کافی است باید بدانید که دستیابی به نتیجه دلخواه و مناسب نیاز دارد فعالیت بدنی خود را تا حدود ۶۵ تا ۸۵ درصد افزایش دهید به طوری که ضربان قلبتان تند شده و به حداکثر برسد.

  • مصرف زیاد کالری مایع

مصرف زیاد هر نوع کالری مایع مثل الکل، چای، قهوه یا آب میوه‌ های شیرین می‌تواند تمام زحمات شما را برای کاهش وزن هدر بدهد. بنابراین توصیه می‌شود از نوشابه‌های سبک مثل شیر بدون چرب یا آب سبزیجات استفاده کنید.

  • نداشتن اراده

در نهایت تمام این تلاش‌ ها به اراده شما برای تداوم انجام برنامه‌های کاهش وزن بستگی دارد. اگر به اندازه کافی برای این کار انگیزه ندارید یا یک تلاشگر منفعل هستید، توصیه ما را باور کنید که به نتیجه نخواهید رسید. با قلب و ذهن خود روی تلاشتان متمرکز شوید اما هیچگاه اراده را با زیاده روی و افراط اشتباه نگیرید گاهی اوقات کاهش اراده نشانه این است که بدنتان به استراحت و زمانی برای بهبود یافتن از فشارها و استرس‌ ها نیاز دارد.

  • استرس بیش از حد

استرس در هر قالبی چه جسمی و چه روانی یک مانع اصلی برای ثمر بخشیدن برنامه‌ های کاهش وزن است. استرس موجب تولید هورمون کورتیزول در بدن می‌شود که حاصل آن کاهش مقاومت انسولینی و افزایش تجمع چربی‌ ها در بدن است. برای پیشگیری از استرس از تکنیک‌های آرامش بخش استفاده کنید.

  • خواب نامناسب

بی‌ خوابی هم مثل استرس تولید هورمون ذخیره کننده چربی را افزایش می‌دهد. به علاوه هر نوع اختلال الگوی خواب می‌تواند موجب اضافه وزن شود.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.
به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۹۰دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۷دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۸۸دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۵۶۴دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۳۵دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۴۳۳دیدگاه

ارسال دیدگاه

2 دیدگاه در “۶ عامل که مانع کاهش وزن میشود

  1. Avatar
    1. اصغر مرادی

ارسال دیدگاه