تمرینات هوازی

تمرینات هوازی پرداختن به تمرینات هوازی گذشته از اینکه در تقویت عملکرد و در بهبود سلامت سیستم قلبی

تمرینات هوازی

پرداختن به تمرینات هوازی گذشته از اینکه در تقویت عملکرد و در بهبود سلامت سیستم قلبی و تنفسی موثر واقع می شود بلکه تاثیر بسیار زیادی در تشدید فرآیند چربی سوزی نیز داشته است. حتی در صورتی که بزرگ ترین و ورزیده ترین عضلات شکم موجود در جهان را داشته ولی از تجمع چربی زاید در پهلو ها و شکم در رنج باشد این عضلات هیچگونه زیبایی و نمودی نیز نخواهند داشت.

فراموش نکنید لایه چربی ضخیمی که بر روی عضلات شکمی می نشیند این عضلات را از دید داوران پنهان نگه خواهد داشت. برخلاف آنچه که عموم مردم تصور می کنند با تمرینات بی هوازی نظیر آنچه که در باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام انجام می گیرد نمی توان موفقیت چندانی در کاستن از ضخامت لایه چربی موجود در اطراف شکم در طول سال ها در این مکان گرد می آید کسب کرد.

تمرینات هوازی

برای کم کردن از چربی های زاید موجود در پهلوها و اطراف کمر، فرد نیازمند داشتن و نیازمند اجرا کردن برنامه های تمرینی هوازی خواهد بود. توجه داشته باشید که با تکیه بر حرکاتی همانند کرانچ و دیگر حرکات بی هوازی که امروزه اجرای آن در باشگاه های پرورش اندام نیز رایج شده است نمی توان چربی های زاید شکم و اطراف کمر را زدود.

این قبیل حرکات برای تقویت عضلات موجود در ناحیه شکم ضروری و مفید خواهد بود اما بدون پرداختن به تمرینات هوازی، رسیدن به زیبایی این دسته از عضلات نیز عملا ناممکن خواهد بود. توجه داشته باشید که تمرین هوازی نیز باید از شدت کافی برخوردار باشد. گفته می شود که ۳ الی ۴ جلسه تمرین هوازی در هفته شامل دوهای آهسته و نسبتا تند برای تشدید واقعی فرآیند چربی سوزی الزامی خواهد بود. با دوچرخه سواری و با تردمیل و حرکات مشابه نیز می توان فرآیند چربی سوزی را تشدید کرد اما گفته می شود که کامل ترین حرکت برای این منظور همان دوهای نیمه سرعت و نیمه استقامت خواهد بود.

گفته می شود که بهترین زمان برای انجام تمرینات هوازی صبح قبل از صبحانه و در حالت ناشتا خواهد بود. در این مقطع زمانی، بدن خالی از انرژی و خالی از مواد مغذی انرژی زا بوده و اجرای تمرینات هوازی در این مقطع زمانی تاثیر بسیار خوبی در تشدید فرآیند چربی سوزی خواهد داشت. البته این گفته به این معنی نخواهد بود که تمرینات هوازی اجرا شده در دیگر ساعات روز تاثیری بر تشدید فرآیند چربی سوزی نداشته باشد. تمرینات هوازی در دیگر ساعات روز نیز بر فرآیند چربی سوزی تاثیر خواهد داشت اما این تاثیر در اوایل صبح و در حالتی که یاد شد بیشتر و بهتر خواهد بود.

افراط در شدت دادن به تمرینات هوازی نیز توصیه نمی شود. در صورتی که شدت تمرین را بیش از حد افزایش دهید و ضربان قلب خود را از حد مجاز فراتر ببرید از سیستم تمرینی هوازی که برای تشدید فرآیند چربی سوزی در بدن موثر است خارج شده و علیرغم شدت تمرین، چربی سوزی چندانی را تجربه نخواهیدکرد.

علیرغم اینکه چندین سال از اثبات این حقیقت در دنیای علوم ورزشی می گذرد که امکان متمرکز کردن فرآیند چربی سوزی بر نقاط مشخص بدن وجود نداشته و تمرینات بی هوازی مرسوم در باشگاه های پرورش اندام نیز تاثیر چندانی بر فرآیند چربی سوزی ندارد اما با این وجود اکثر مردم بر این باور هستند که با تمرین دادن عضلات شکم به شیوه بی هوازی می توان از چربی های زاید موجود در این ناحیه از بدن کم کرد.

درباره اصغر مرادی

قهرمان هشت دوره پرورش اندام ومربی بین المللی فدراسیون جهانی بدنسازی IFBB-تحصیل کرده تربیت بدنی-مدیر مجتمع ورزشی گلها-مدیر شرکت تولید دستگاههای بدنسازی بادی فول-مدیر سایت اتحادیه بدنسازی ایران-مشاور مربیگری ,مدیریت وبازاریابی باشگاههای بدنسازی

ثبت دیدگاه