افت حجم عضلانی

جلو گیری از افت حجم عضلانی و وزنی بعد از دوره

مبحث این هفته ی ما در مورد افت وزن و همچنین حجم عضلانی است که در طول دوره

مبحث این هفته ی ما در مورد افت وزن و همچنین حجم عضلانی است که در طول دوره ی حجم کسب شده و مدتی بعد از دوره ی حجمی شاهد افت در عضلات خود می شود . در ورزشکارانی که مصرف استروئید داردند

دریافت آنلاین برنامه بدنسازی و تغذیه

این افت فاحش تر از افت ورزشکارانی است که دوره های حجم آن ها با کمک رژیم غذائی و همچنین استفاده از مکمل های غذائی استفاده می کنند . در دوره های حجم استروئید حجم به طور غیر معقولی اضافه شده و بعد از قطع مصرف شاهد افت تدریجی عضلات می شود . دلیل این امر این است در زمان مصرف استروئید ها آب احتباس شده در زیر عضلات باعث افزایش حجم ظاهری بدن می شود و بعد از اتمام مصرف استروئید ها اب محتبس شده کم کم از بین رفته و باعث شل شدگی عضلات و افت حجمی ان می شود . در ورزشکارانی که رژیم غذائی و فقط استفاده از مکمل های ورزشی می کنند به این خاطر افت کم تری شاهد هستیم که احتباس اب در ان ها بسیار کم تر از مصارف استروئیدی می باشد و حجم عضلانی عضلات ماندگار تر می باشد .

 

چرا بازهم در هر دو مورد شاهد افت می باشیم :
اگر شما به عنوان یک بدنساز حرفه ای این ورزش را دنبال می نمائید باید دانسته باشید که یک پرورش اندام کار حرفه ای در یک سال ورزشی خود حدود ۶ تا ۸ ماه را در حجم طی می نماید و در نزدیکی مسابقات در حدود ۵ تا ۴ ماه و کمتر را در رژیم تفکیک به سر می برند.

نکته کلیدی افت حجم را می توان از همین برنامه ریزی بدست اورد !!! ورزشکاری که دوره ی حجم خود را چه با استفاده از مکمل ها چه با اسفاده از استروئید ها شروع به بارگیری می نمایند در رژیم خود خیلی اصولی عمل می کنند . مثلا مکمل ها و مینرال ها را در سر وقت مصرف کرده و وعده های غذائی خود را افزایش داده , برنامه ریزی بیشتری در خواب خود و استراحت قرار می دهد .

عمده ورزشکارانی مرتکب این اشتباه هستند که به خیال خود یک مدتی تمرین می کنند بعد از ان یک دوره حجمی می روند و به افزایش حجم خود بهبود می دهند . و دوباره همان تمرین قبل را پیگیری کرده و بعد از گذشت مدتی با یک دوره ی حجمی عضلات خود را افزایش می دهد . این گونه ورزشکاران با گذشت ۱۰ سال از دوره ی ورزشی خود باز هم همان حجم اولیه خود را خواهند داشت شاید کمی بزرگ تر و با استیل ورزشکارانه تری شوند اما به طور طبیعی نمی توانند حجم مورد علاقه ی خود را به دست اورند .

پس چگون به افزایش حجم عضلانی خود به طور مستمعر بیافزائیم ؟
بعد از هر دوره حجم مشاهده می شود که ورزشکاران نسبت به نوع غذا و خواب خود بی اعتنا تر از موقع حجم می شود و یکی از بزرگترین موانع رشد بعد از حجم هم همین غذا و نوع خواب می باشد . بعد از دوره ی حجم که مصرف مکمل ها و یا خدائی نکرده استروئید ها قطع می شود . میزان قدرت حجم از ۱۰ تا ۴۰ روز بعد از حجم در بدن باقی می ماند . وقتی با این قدرت قبلی وزنه زده شود ولی میزان غذا یا همان یا کمتر شود به طبع با عث کاهش حجم عضلانی می شود .

راه کار ها چیست ؟
بعد از دوره ی حجم باید میزان کالری بدن با غذا ها سبت به دوره ی حجم کمی افزایش یابد تا کمبود مکمل های اصلی یا استروئید را بعداز قطع انها جبران نماید . مصرف اب و شیر و ماشعیر هم بعد از پایان دوره برای پاکسازی دستگاه گوارشی و ریکاوری انها لازم می باشد . میزان خواب هم بدون تداخل مثل انجام دوره باشد (بهترین زمان خواب که هرمون تستسرون را در بدن فعال می سازد ساعات ۹تا ۳ صبح می باشد ) بعد از پایان دوره ها از مکمل غذا های فرعی بستگی به نوع بدن باید استفاده شود. مثلا در افراد استروئیدی مصرف کراتین و امینو توصیه می شود تا حجم انها را تثبیت نماید . در افراد که بدن متعادل و کم اب تری دارند از گلوتامین و کراتین و پرتئین استفاده می شود . و در افراد کمه بدن خشک تری دارند از پرتئین و کربو استفاده می شود .

پس با رعایت دو معیار افزایش میزان کالری بدن نصبت به دوره ی حجم و آشامیدن آب و خواب مناسب هم حجم بدنی خود را نگهه دارید هم به طور مستعمر آن را افزایش می دهید

به اشتراک بگذارید:

ثبت دیدگاه

30 دیدگاه در مورد “جلو گیری از افت حجم عضلانی و وزنی بعد از دوره

    1. اصغر مرادی
    1. اصغر مرادی
    1. اصغر مرادی
    1. اصغر مرادی
    1. اصغر مرادی
    1. اصغر مرادی
    1. اصغر مرادی
    1. اصغر مرادی
    1. اصغر مرادی
    1. اصغر مرادی
    1. اصغر مرادی
    1. اصغر مرادی
    1. اصغر مرادی
    1. اصغر مرادی