برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

فهرست مطالب

بسیاری از افراد از مکمل های تغذیه ای برای کمبود مواد مغذی و ویتامین ها بهره می برند. هیچ شواهد علمی وجود ندارد که مصرف ویتامین یا مکمل های تغذیه ای در زمان مشخص از روز باعث افزایش یا همچنین کاهش کارایی آن ها می شود. آنچه که اهمیت دارد تداوم مصرف آن ها است. و مصرف بعضی از ویتامین ها در زمان مشخص ممکن است باعث کاهش عوارض جانبی شود و همچنین بسته به نوع ویتامین ها و مکمل همراه با وعده غذایی می تواند بر میزان جذب آن تاًثیر مثبت بر سلامت کلی بدن داشته باشد.

بهترین زمان مصرف ویتامین ها
بهترین زمان مصرف ویتامین ها

شرایط ایده آل مصرف انواع ویتامین ها

۱. ویتامین های محلول در آب

در بدن انسان به طور طبیعی قادر به ساخت و ذخیره ویتامین های محلول در آب نخواهد بود و بنابر این ویتامین ها نیاز است از طریق غذاهای حیوانی یا گیاهی و همچنین مکمل های غذایی تاًمین شود.با مقادیر توصیه شده ویتامین C در هر زمانی از شبانه روز ایمن است و در دوزهای کم و در طول روز بهتر است دریافت شود.

ویتامین های محلول در آب:

  1. ویتامین c
  2. ویتامین های گروه B

از محصولات دارای ویتامین ها:

  • پرتقال
  • گریپ فروت
  •  لیمو

زمان دریافت ویتامین های گروه B:

این گروه از ویتامین های B به منظور افزایش سطح انرژی و همچنین کاهش استرس مصرف می کنند. این ویتامین ها ۸ نوع می باشند و عملکرد هرکدام مختص خود را در بدن دارد. از آنجایی که ویتامین های گروه B باعث افزایش سطح انرژی بدن می شود بهترین زمان آنها پس از بیدار شدن از خواب است . در تحقیقات اخیر نشان داده است که B6 می تواند با خواب تداخل داشته باشد.

انواع ویتامین B:

  1. تیامین
  2. ریبوفلاوین
  3. نیاسین
  4. بیوتین
  5. اسید فولیک
  6. اسید پانتوتنیک
  7. ویتامین B6
  8. ویتامین B12
انواع ویتامین B
انواع ویتامین B

۲. ویتامین های محلول در چربی:

این ویتامین های محلول در چربی مقدار کم مورد نیاز هستند. و مصرف بالای این و یتامین ها می توانند مضر بوده و منجر به مسمومیت شود و این نوع از ویتامین ها محلول در چربی مورد نیاز بدن را از طریق رژیم غذایی دریافت می کنند. و از نامشان پیداست که ویتامین های محلول در چربی حل می شوند و باید همراه با غذا مصرف شود تا جذب کامل شود با داشتن رژیم غذایی متعادل و حاوی انواع مواد مغذی از این ویتامین ها کمبودی نخواهند داشت. 

برخی انواع ویتامین های محلول در چربی:

  1. ویتامین (A)
  2. ویتامین (D)
  3. ویتامین (E)
  4. ویتامین (K)

۳. ویتامین های پیش از تولد:

از ویتامین های ضروری پیش از تولد اسید فولیک را با دیگر مواد مغذی آهن و کلسیم ترکیب کرده اند که این ویتامین های ضروری پیش ازز تولد می باشد. در تحقیقات انجام شده سال ۲۰۱۹ دریافت مکمل های دوران پیش از تولد با معده خالی ممکن است باعث سوء هاضمه شود. و مصرف این مکمل های دوران پیش از تولد همراه غذا می توانداحتمال پیدایش حالت تهوع را کاهش دهند.

۴. دیگر مکمل ها:

برای عملکرد مناسب بدن به ویتامین ها و هم مواد معدنی نیاز دارد و ادعاهای بسیاری در خصوصو مزایای مکمل های مواد معدنی برای سلامت بدن مطرح هستند.

برخی از این مواد معدنی مانند:

  1. آهن
  2. کلسیم
  3. منیزیم
  4. روی

 

 

 

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

2 پاسخ

    1. به دلیل کش لباس مخصوص بانوان جریان خون پشت کش این لباس چربی ها را بیشتر انباشته میکند با پوشیدن لباسهای با کش نرم تر وتمرین ورزشی این چربی ها هم مثل مابقی چربی ها حذف و مشکل رفع میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درج آگهی بدنسازی

حداکثر 10 عکس مجاز می باشد