برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

فهرست مطالب

برای رشد حجم عضلات روش های زیادی وجود دارد و مصرف گوشت تنها راه رشد عضلات نیست. از جمله این روش ها استفاده از پروتئین گیاهی عضله ساز که در ادامه مقاله به ۱۴ مورد از این پروتئین های گیاهی اشاره کردیم.

12منبع پروتئین گیاهی عضله ساز
۱۲منبع پروتئین گیاهی عضله ساز

۱۲مورد منبع پروتئین گیاهی عضله ساز

۱. کلم بروکلی

کلم بروکلی یک گزینه مناسب خوب به عنوان یک منبع پروتئینی می توان گفت. به این دلیل که ۱فنجان کلم بروکلی پخته تقریبا دارای ۴ گرم پروتئین دارد.

پروتئین گیاهی عضله ساز
کلم بروکلی

۲. کره بادام زمینی

یک منبع پروتئینی محبوب ورزشکاران کره بادام زمینی می باشد. چراکه بادام زمینی هم حاوی آنتی اکسیدان بالا و هم دارای پتاسیم، فولیک اسید، مس، منگنز و ویتامین E است. و همچنین ۲۸ گرم بادام زمینی بین ۵-۷ گرم پروتئین دارد.

پروتئین گیاهی عضله ساز
بادام زمینی

۳. کینوا

کینوا بهتر است بگویم که به عنوان یک منبع کربوهیدارتی دیده می شود اما در کینوا پروتئین خالص هم وجود دارد. که به یک گزینه عالی پروتئینی آن را تبدیل کرده و در هر فجنان کینوا ۸ گرم پروتئین وجو دارد.

پروتئین گیاهی عضله ساز
کینوا

۴. جوانه گندم

غلات کامل مثل جوانه گندم هم منبع پروتئینی و هم منبع عالی فیبر هستد. که کمک به حفظ سلامت دستگاه گوارش و همچنین از بیماری های سرطان، قبلی و عروقی جلو گیری می کند. در هر برش از نان سبوس دار حدود ۶ گرم پروتئین وجود دارد.

پروتئین گیاهی عضله ساز
جوانه گندوم

۵. جو دوسر

برای افزودن پروتئین گاهی به رژیم خود جو دوسر میتوان یک راه آسان و همچنین خوشمزه باشد. ۴-۶ گرم پروتئین در هر نصف فنجان جو دوسر خشک وجود دارد.

پروتئین گیاهی عضله ساز
جو دوسر

۶. عدس

عدس حاوی مقادیر خوبی از کربوهیدات های دیر هضم است. و همچنین میزان فیبر مورد نیاز روزانه شما را تامین می کند. علاوه بر این در هر ۲۴۰ میلی گرم عدس پخته شده ۱۸ گرم پروتئین وجود دارد.

پروتئین گیاهی عضله ساز
عدس

۷. چیا

باید گفت که چیا یک نوع گیاه بومی آمریکای جنوبی است که در رژیم غذایی مردم آن ناحیه بسیار محبوب است. در هر ۲۸ گرم پودر چیا حدود ۱۰ گرم پروتئین وجود دارد.و همچنین چیا دارای ۸ گرم فیبر می باشد.

پروتئین گیاهی عضله ساز
دانه چیا

۸. تخمه آفتابگردان

پروتین جداشده از دانه های آفتابگردان در ۲۸گرم پودر دانه حدود ۱۳ گرم پروتئین دارد و پودر گیاهی نسبتاً جدید است. و همچنین این پودر با توجه به BCAA زیاد یا فراوان که برای عضله سازی و کمک به ریکاوری عضلات محبوب است.

پروتئین گیاهی عضله ساز
تخمه آفتابگردان

۹. تخمه کدو

سرشار از پروتئین و چربی های مفید است، در هر ۲۸ گرم پودر تخمه کدو حدود ۱۸ گرم پروتئین دارد. اما توجه داشته باشید که تخمه کدو تنبل هم پروتئین ناقصی دارد.

پروتئین گیاهی عضله ساز
تخمه کدو

۱۰. سویا

یک پروتئین کامل و غنی از BCAA آمیون اسید های لازم برای قدرت و همچنین رشد عضلانی است. در ۲۸ گرم پودر سویا حدود ۲۲ گرم پروتئین وجود دارد و همچنین حاوی ترکیبات گیاهی مفید بوده است.

پروتئین گیاهی عضله ساز
سویا

۱۱.شاه دانه یا کنف

در مورد دانه گیاه شاهدانه باید گفت که در هر ۲۸ گرم پودر پروتئین کنف تقریباً ۱۲ گرم پروتئین وجود دارد. و همچنین منبع خوبی از فیبر، روی، آهن، و منیزیم می باشد. و توجه داشته باشید که بهتر است با حبوبات ویا کینوا مصرف شود بخاطر این که یک پروتئین ناقص به حساب می آید.

پروتئین گیاهی عضله ساز
شاهدانه

۱۲. نخود

پورد نخود یک منبع بیسار غنی پروتئین است که در ۲۸ گرم پودر نخود حدود ۲۱ گرم پروتئین دارد . همچنین غنی از آمینواسیدهای BCAA می باشد که برای عضله سازی و همین طور کاتابولیسم عضلات ضروری است.

پروتئین گیاهی عضله ساز
نخود

کلام آخر

بهتر است بگوییم از جدانشدنی از زندگی بدنسازان پروتئین می باشد و برای تامین پروتئین بدنشان ورزشکاران از این منابع و مواد مغذی پر پروتئین را می توانند برای عضله سازی استفاده کنند.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درج آگهی بدنسازی

حداکثر 10 عکس مجاز می باشد