5 راهکار، که به چربی سوزی در خواب کمک می کند.

چربی سوزی در خواب و راه کار های بهبود آن

الگوهای نامناسب خواب، می توانند مانع رسیدن به اهداف فیتنس و سلامتی شوند. بسیاری از ما شنیده ایم
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

چربی سوزی در خواب

الگوهای نامناسب خواب، می توانند مانع رسیدن به اهداف فیتنس و سلامتی شوند. بسیاری از ما شنیده ایم که ۸ ساعت خواب برای فرد کافی است اما آیا از دیدگاه فیتنس نیز متناسب می باشد؟ اگر فاکتور کیفیت را نادیده بگیریم، آیا باز هم خواب موجب چربی سوزی و افزایش انرژی خواهد شد؟

چرا ۸ ساعت خواب؟ در اینجا صحبت از قانون ۸ ساعتی است. افراد اندکی وجود دارند که با تنها چند ساعت خواب در شب، عملکرد مفید دارند. در این زمینه می توان به ونیستون چرچیل، نخست وزیر بریتانیا اشاره کرد که او تنها چند ساعت اندک در شب می خوابید. توماس ادیسون نیز هر شب ۳ الی ۴ ساعت می خوابید. دونالد ترامپ نیز بیان می کند، فردی که ۱۲ الی ۱۴ ساعت در طول شبانه روز خود را به خواب اختصاص می دهد، چگونه می تواند با فردی که تنها ۳ الی ۴ ساعت می خوابد، رقابت کند؟

همه ی ما می دانیم که نداشتن خواب کافی برای ما مضر است و شدیدا بر عملکرد مغز تاثیر می گذارد و موجب ایجاد نوسانات قند خون و هورمون ها می شوند. این عوارض جانبی، نه تنها موجب کاهش بهره وری می شود، بلکه برساختار بدن نیز تاثیرگذار است. بنابراین، اگر شما جز آن دسته از افراد استثنا نیستید، بدانید که عدم خواب کافی موجب پیری زود رس و بیماری های بسیاری می شود. برخلاف آن دسته از افراد که نیاز به خواب بسیار ندارند، افرادی وجود دارند که عملا نیاز به ۱۰ ساعت و یا حتی بیش تر، خواب دارند. این افراد برای عملکرد صحیح مغزشان، نیازمند این مقدار خواب هستند. هرچه سن افراد بیش تر می شود، بدن نیاز به خواب کمتری دارد، در حالی که نوزادان نیاز به بیش ترین مقدار خواب دارند. در مقایسه با افراد بزرگسال، نوجوانان نیز نیاز به خواب بیش تری دارند.  فاکتورهای بسیاری وجود دارد که طبق آن مشخص می شود فرد به چه مقدار خواب نیاز دارد، اما نباید مقوله ی کیفیت خواب نادیده گرفته شود. در این مقاله سعی کرده ایم به ۵ راهکار اشاره کنیم که طبق آن کیفیت خواب بهبود پیدا می کند و در مقابل اهداف تناسب اندام نیز، در نظر گرفته می شود.

  • هر روز صبح زود ورزش کنید.

این موضوع تنها مربوط به افراد سحرخیز نمی باشد، بلکه تمام افراد باید از آن پیروی کنند. تحقیقات نشان داده است، اگر افراد هر روز صبح زود ورزش کنند، کیفیت خواب آن ها بهتر خواهد شد و در مقابل اگر فرد ورزش کردن را در بخش های دیگر روز انجام دهند، مثلا بعد از این که از کار خود برگشتند یا در عصرها و شب ها، تاثیرات عکس بر خواب خواهد داشت. بنابراین، به موقع به رخت خواب بروید و زنگ گوشی خود را برای یک زمان مشخص، در صبح زود تنظیم کنید، به طوری که قبل از این که به سرکار بروید ورزش کنید. در این صورت، شب ها خواب بهتر و با کیفیت تری خواهید داشت و این چرخه هر روز تکرار خواهد شد. همان طور که می دانید ۶۶ روز طول می کشد که یک عادت جدید شکل بگیرد. بنابراین، بعد از این مدت، خودتان به طور خودکار این کار را انجام خواهید داد. ناگفته نماند که در جاهای مختلفی بیان شده که برای شکل گیری یک عادت ۲۱ روز زمان لازم است، اما تحقیقات خلاف آن را ثابت کرده اند. بنابراین، نسبت به برنامه ی خواب و ورزش کردن خود، پایبند باشید و بدانید که هیچ چیز، یک شبه به وجود نمی آید.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۷

به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۸۲دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۵دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۶۸دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۱۳دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۴۴۸دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۳۹۳دیدگاه

ارسال دیدگاه