فهرست مطالب

وزن بیشتری کم کنید …

  1. شام بخورید، نه میان وعده

به جای خوردن میان وعده های سریع بعد از آمدن به خانه، مدتی بعد یک وعده غذایی کامل بخورید و سپس قبل از رفتن به رختخواب یک میان وعده ی کوچک و مختصر بخورید. سعی کنید که بر خوردن یک میان وعده ی غذایی کامل در شب، تمرکز کنید و با انجام آن به بدن خود سلامتی ببخشید.

  1. میزان شام خود را کوچک کنید.

برای اکثر افراد، شام یکی از بزرگترین و پر کالری ترین وعده های غذایی روزانه ی آن ها محسوب می شود. اما مطمئنا برای اینکه به اهداف کاهش وزن خود برسید، نباید به این صورت باشد. اگر در حال حاضر، بیش از یک سوم کالری های روزانه ی خود را با شام تامین می کنید، شما می توانید خطر ابتلا به چاقی خود را با حذف این مورد کاهش دهید و بیش از یک سوم کالری های خود را تا قبل از ظهر بسوزانید. اگر بتوانید در غذاهای مصرفی خود تغییراتی ایجاد کنید، مطمئنا احساس انرژی بیشتری می کنید و در طول روز احساس گرسنگی کمتری خواهید داشت و در مقابل، مشکل بی خوابی در شما حل خواهد شد و در نهایت در طول انجام تمرینات خود احساس قدرت بیشتری می کنید.

  1. برای صبحانه ی خود برنامه ریزی کنید.

اگر شام سبک تری مصرف می کنید، مطمئنا در صبح، زمانی که از خواب بیدار می شوید، احساس گرسنگی بیشتری خواهید داشت. بدون خوردن صبحانه بدن سوخت کافی نخواهد داشت و به سراغ کالری های ذخیره شده خواهد رفت و این عمل باعث می شود که بدن به گونه ای عمل کند که در زمان بعدی، غذای بیشتری مصرف کند تا جبران کالری های از دست رفته، شود. در شب، چند دقیقه ای را صرف برنامه ریزی برای خوردن صبحانه کنید. مطمئن شوید که پروتئین هایی مانند تخم مرغ یا خامه، سبزیجات، میوه های تازه و کربوهیدرات های پیچیده مانند نان تست دارید. همچنین نسبت به داشتن قهوه نیز اطمینان حاصل کنید. حتی می توانید در شب، زمانی را صرف آماده کردن آن بکنید.

  1. زمان خواب خود را مشخص کنید و آن را دنبال کنید.

در واقع، یک خواب شبانه ی با کیفیت، می تواند کاهش چربی را به حداکثر برساند. در تحقیقی که در سال ۲۰۱۳ صورت گرفت، نشان داده شد که، خواب ناکافی می تواند بر کاهش وزن تاثیر منفی بگذارد. به این صورت، افرادی که ۹ ساعت در شب را خوابیده اند، در مقایسه با خانم هایی که تنها ۵ ساعت خوابیده اند، کالری بیشتری مصرف کرده بودند و کاهش وزن بیشتری داشتند. بنابراین، یک زمان خواب مناسب، بین ۷ تا ۹ ساعت انتخاب کنید و نسبت به آن متعهد باشید و آن را دنبال کنید تا وزن بیشتری کم کنید.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۶

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه