قوانین 5 ثانیه ای برای تغییر زندگی

قوانین ۵ ثانیه ای برای تغییر زندگی

ما اغلب در لحظات تصمیم گیری، دچار تردید می شویم و نمی دانیم که کدامیک را انتخاب کنیم.
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

۵ ثانیه برای تغییر زندگی

ما اغلب در لحظات تصمیم گیری، دچار تردید می شویم و نمی دانیم که کدامیک را انتخاب کنیم. آیا باید به باشگاه بروم و یا داشتن تنها یک مربی خصوصی کافی است؟ آیا باید در این رابطه بمانم یا برای همیشه از زندگی ام حذفش کنم؟ آیا باید تغییر شغل بدهم و یا با همین شغل ادامه دهم؟ بسیار طبیعی است که در تصمیم گیری های مختلف دچار تردید شویم و ندانیم که چکار کنیم. اما تسلیم شدن شما در مقابل چنین تصمیم هایی، انتخاب شماست. کل زندگی شما بر اساس فاصله ای که بین این دو سوال بوجود می آید، ساخته شده است که آیا انجام دهم یا انجام ندهم. رابینز در این باره چنین می گوید: این فاصله تنها ۵ ثانیه زمان می برد. تنها ۵ ثانیه بین انجام دادن یا انجام ندادن کاری طول می کشد. تنها ۵ ثانیه بین اعتماد به نفس و تردید فاصله است. این فاصله ی ۵ ثانیه ای به آنچه که موجب پیشرفت و ترس ما می شود، بر می گردد. زمانی که متوجه شدید، می توانید این شکاف را با تصمیم گیری های ۵ ثانیه ای که زندگی شما را گسترش می دهد، متوقف کنید. اکنون راز استفاده از توان بالقوه و تغییر زندگی خود را دریافتید.

سعی کنید که خودتان انجام دهید.

در مورد یک قسمت از زندگی خود که در حال تلاش برای تغییر آن هستید و یا عادتی که می خواهید تغییر دهید، فکر کنید. حال آن را به یک مفهوم کوچکتر تقسیم کنید و به این سوال پاسخ دهید: چه تصمیم ۵ ثانیه ای در هر روز می توانید انجام دهید و چه چیزی به شما کمک می کند که یک عادت جدید را رمز گذاری کنید؟ این تصمیم ۵ ثانیه ای زمانی اتفاق می افتد که شما به خودتان در انجام آن شک نداشته باشید. بنابراین، سعی کنید که خودتان آن را تجربه کنید. به عبارت دیگر، زمانی که شما در ذهنتان نسبت به انجام کاری تردید دارید تا ۵ را بشمارید و به عقب برگردید و سپس وارد عمل شوید و آن را انجام دهید.

اکنون شما قانون ۵ ثانیه ای را فرا گرفته اید.

به عنوان مثال، اگر شما می خواهید صبح ها به جای خاموش کردن زنگ ساعت برای سومین بار و خوابیدن دوباره، ورزش کنید تا ۵ را بشمارید و از رختخواب جدا شوید. زمانی را صرف توجیه کردن و دلیل و برهان آوردن برای انجام دادن یا انجام ندادن کاری فراهم نسازید. از ۱ تا ۵ را بشمارید و وارد عمل شوید.

اگر با نه گفتن در حال جنگ هستید، از قانون ۵ ثانیه ای استفاده کنید و از آن برای نه گفتن کمک بگیرید.

به عنوان مثال اگر شما فردی هستید که همکاران شما، وظایفشان را بر سر شما می ریزند و شما همیشه کارهای آن ها را قبول می کنید، از قانون ۵ ثانیه ای استفاده کنید. دفعه ی بعدی که همکارانتان به شما نزدیک شدند، یک نفس عمیق بکشید و از ۱ تا ۵ را بشمارید و مستقیما نه بگویید. اجازه ندهید طبق عادت همیشگی بله بگویید. بنابراین، با این قانون ۵ ثانیه ای زندگی خود را تغییر دهید. یا شاید شما می خواهید که بر روی یک پروژه کار کنید، اما از آنجایی که بعد از کار همیشه خسته اید، دلایل مختلفی برای انجام ندادن آن پیدا می کنید. بنابراین به محض اینکه به خانه رسیدید، تا ۵ را بشمارید و شروع کنید. نکته اینجاست: بهتر است به جای ۱ تا ۵ شمردن از ۵ تا ۱ بشمارید. زمانی که این کار را انجام می دهید مغز خود را بیشتر درگیر می کنید و این کار مانع دلیل آوردن برای انجام ندادن یک کار می شود.  در این زمان است که شما یک قدم برای از بین بردن عادت های قبلی خود برداشته اید. علی رغم اینکه قانون بسیار ساده است، اما نتایج خوبی به همراه دارد. هر روز برای هر عادت خود یک قانون ۵ ثانیه ای را اعمال کنید و به این صورت به سوی موفقیت پیش خواهید رفت. نظر شما چیست؟ اکنون بزرگترین هدف شما چیست؟ چه عاداتی برای تغییر دادن در نظر دارید؟ آیا شما خود را به عنوان یک فرد پرانگیزه می شناسید یا یک فرد فاقد انگیزه؟ آیا خود را به عنوان یک مربی موفق می دانید یا یک مربی ناموفق؟ آیا برای کلاس های خود برنامه ای دارید؟ شما به عنوان یک مربی می توانید از قانون ۵ ثانیه ای برای بهبود عملکرد شاگردان خود استفاده کنید.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۶

به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۸۲دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۵دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۶۸دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۱۳دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۴۴۸دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۳۹۳دیدگاه

ارسال دیدگاه