برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

رعایت ۵ اصل هنگام خرید مکمل

نکاتی در مورد خرید مکمل

طبق پژوهشهای اخیر سالیانه مبالغ هنگفتی صرف خرید مکمل های غذایی می شود. پس مشکل کار افراد در کجاست که با مصرف آنها نمی توانند به فیزیک دلخواه خود دست بیابند؟
همانطور که خود نیز می دانید بخش عظیم آن به کثرت تنوع محصولات در بازار بر می گردد که قول کسب نتایج مثبت را به افراد می دهند که متاسفانه هم اکثر این وعده و عیدها دروغ از کار در می آیند. خب حالا که با وفور مکمل های مختلف مواجه هستیم، در انتخاب نوع موثر و راستین آن مطمئنا با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد. حتماً می پرسید پس چاره چیست و در انتخاب انواع مکمل های حقیقی باید از چه روشی استفاده کرد؟ در این رابطه ما سئوال های ویژه ای را برای تان مطرح می کنیم. البته پاسخ صحیح را هم خودمان به شما خواهیم داد.

آیا محصول مورد انتخابتان دارای یک نام معتبر تجاری است؟

اگر به دنبال بهترین نتایج هستید، همواره باید به بهترین نامهای معتبر تجاری بچسبید. تنها مارکی را انتخاب کنید که مدت زمان زیادی در بازار بوده باشد و اعتباری حقیقی در تولید مکمل های پر کیفیت برای خود دست و پا کرده باشد. مثلاً نشان تجاری (ماسل تک) بر روی محصولات مزبور خوب می باشد.
یک شرکت تجاری خوب باید در هر دو زمینه تولید مکملهای مربوط به حجم گیری و تفکیک عضله معتبر باشد. یک شرکت تجاری معتبر در درجه اول باید بر روی کسب اعتبار جهانی با ساخت محصولات موثر و خاق العاده تمرکز کند. آیا اگر به شما بگویند کمپانی BMW ماشین بدون کیفیتی بیرون داده، شما اصلاً این حرف را باور می کنید؟ البته که نه. پس از ناشناخته ها و کمپانی های مکمل سازی که در سایه قرار دارند به شدت دوری کنید.

آیا محصول مورد انتخابتان یک پژوهش علمی اصولی را پشت سر گذاشته است؟

تقریباً هر مکملی را که امروزه انتخاب می کنید، توسط تهیه کننده اش این ادعا مطرح می شود که مراحل اصولی را پشت سر گذاشته است. در این جور مواقع سعی کنید فریب نخورید. آنها به هیچ عنوان همه آن چیزی نیستند که ادعای بودنش را دارند. در این جاست که لزوما پژوهش علمی مشخص می شود. پژوهش علمی سنجش پر معنایی است که برای ما اثبات می کند که مکمل مورد نظر به نحو مطلوبی کار می کند یا خیر. توجه داشته باشید که در یک پژوهش علمی واقعی همه جزییات ترکیب دهنده مکمل باید به صورت علمی بررسی شوند. کمپانی های حقیقی علاوه بر بررسی اجزای تشکیل دهنده مکمل مربوطه، سعی می کنند تا کارایی محصولات خود را بدین طریقه توسعه نیز بدهند. یک خط تولید کامل که بر اساس پژوهش های علمی باشد، نتایج خوبی را به مصرف کنندگان تقدیم می کند. زیرا در آن خط تولید تمام جزیات درج شده بر روی برچسب ها تحت پژوهش قرار گرفته اند. اما باز هم این مسئله دلیل بر این موضوع نمی شود که مکمل مورد نظر واقعاً شامل چیزهایی باشد که آنها اظهار کرده اند. در این مورد به مرحله بعدی توجه کنید.

چند نکته در مورد مکملهای غذایی

آیا محصولات مورد انتخابتان واقعاً شامل جزءهای تشکیل دهنده ای هستند که ادعا می شود؟

قبل از استفاده از هر مکمل حتماً برچسب روی آن را کاملاً با دقت بخوانید. بهترین روش برای دانستن این موضوع که آیا مکمل مورد نظرتان واقعاً آن اجزای ترکیب دهنده ای که ادعا می کنند را دارد یا خیر، وجود گواهی آنالیز بر روی برچسب مکمل می باشد. یک گواهی آنالیز توسط یک آزمایشگاه غیر وابسته به کمپانی تولید کننده مکمل بررسی می شود. کار این کمپانی شهادت دادن بر وجود جزءهای ترکیب دهنده مکمل مندرج در لیست ترکیبات مکمل می باشد. سپس مجدداً این گواهی توسط یک آزمایشگاه سوم بسیار پیشرفته مورد بررسی قرار گرفته و بدین ترتیب مجوز صدور آن بررسی و تائید می شود.
تولیدکنندگان معتبر خود را از این آنالیز آزمایشگاهی استقبال می کنند تا برای مصرف کنندگان خود وجود و میزان اجرای ترکیب دهنده مندرج بر روی برچسب ها را به اثبات برسانند. آنها به خاطر اثبات صحت ادعاهای خود به راحتی حاضرند تا تحت فرآیندهای کنترلی دقیق قرار بگیرند تا بدین طریق باعث افزایش اطمینان شما نسبت به محصولات مورد نظر از باب مسائل نامبرده شوند، پس حتماً قبل از خرید تاییدیه آنالیزهای آزمایشگاهی را بررسی کنید.

آیا کیفیت محصولات مورد انتخابتان بستگی به بهای آن دارد؟

آیا تا به حال دقت کرده اید که بیشتر بر روی اجناس نازل به لحاظ کیفیتی تبلیغ می شود؟
و جالب اینجاست که با تاثیری که این تبلیغات بر روی فروش دارد، این محصول ها در هیچ فروشگاهی به منظور خرید پیدا نمی شوند. اما امان از وقتی که محصول مورد نظر را خریداری می کنید، بعد از آن است که متوجه می شوید پولتان را بابت داشتن یک تکه آشغال هدر داده اید. اشکال ندارد ما طعمه های تبلیغات هستیم. بیایید واقع بین باشیم هیچ کس تمایلی ندارد تا پولی را که به زحمت به دست آورده بابت کسب چیزی بپردازد که نتایج مطلوبش را دربر ندارد.
ته خط اینجاست هر چقدر پول بدهی به همان میزان هم آش می خوری. پس به خاطر داشته باشید که اگر کمی بیشتر بابت مکمل مورد نظرتان هزینه کنید، در واقع به همان اندازه به کیفیت مورد نظرتان نزدیک تر شده اید. خود را هرگز به نتایج کوتاه مدت مکمل های ارزان دلخوش نکنید که در این صورت هم پولتان را دور ریخته اید، هم به نتایج مورد نظرتان نخواهید رسیده، در نتیجه هر دو مورد ضرر می کنید.

آیا محصول مورد انتخابتان باید حاوی اطلاعات ارتباطی بین تولید کننده و مصرف کننده بر روی برچسب خود باشد؟

بله اگر محصولات مورد نظر دارای اطلاعات ارتباطی بر روی بر چسب باشد شما دیگر مطمئن خواهید بود که تولید کنندگان پشت محصول خود ایستاده اند. در این صورت دیگر حتم خواهید داشت که شرکت مورد نظر به سوالاتی که برای شما در رابطه با مکمل مورد نظرتان مطرح می شود به صورت جدی پاسخ می دهد. حال این سئوال هر چه می خواهد باشد، چه در رابطه با اجزای ترکیب دهنده و چه در رابطه با دستور العمل مصرف یا احتیاط ها و اخطارها باشد هرگز بدون پاسخ نخواهد ماند. به مکمل هایی که شامل اطلاعات واضح بر روی بر چسب نمی باشند و به وضوح شما را در مورد ابهاماتتان روشن نمی کنند اعتماد نکنید.

نتیجه:

حالا دیگر می دانید که به هنگام خرید مکمل چه اصولی را باید رعایت کنید. پس دیگر پولتان را از بابت تهیه مکملهایی که شامل این ۵ اصل نمی باشند به دور نریزید. برای تاکید بیشتر بار دیگر به یادآوری خلاصه این ۵ اصل می پردازیم:

۱. مکمل مورد نظر باید دارای نشان معتبر تجاری باشد.
۲. پژوهش علمی معتبری را پشت سر گذاشته باشد.
۳. دارای اجزای ترکیب دهنده ای باشد که ادعا می کند.
۴. دارای کیفیت خوب به منظور خودسازی باشد.
۵. و در آخر دارای اطلاعات ارتباطی بر روی برچسب راهنما باشد.
با اجرای این اصول مطمئن باشید مکملی را به دست می آورید که نتایج پر باری را به شما اهدا می کند.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی