برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

فهرست مطالب

برای کالری سوزی بیشتر میان وعده ها را بخشی از برنامه ی غذایی خود در نظر بگیرید. خوردن بی دلیل بیسکویت ها و یا چیپس، قطعا منجر به افزایش وزن می شود. اما خوردن غذاهای سالم به طور استراتژیک، متابولیسم شما را بهبود می بخشد. بنابراین چربی سوزی در طول روز اتفاق می افتد.

  1. پروتئین زیاد مصرف کنید.

در همه ی گروه های غذایی، پروتئین ها جز یکی از بهترین مواد غذایی برای کاهش وزن است. آن ها، آمینو اسیدهایی که بدنتان برای ساخت و ترمیم بافت عضلانی نیاز دارد را تامین می کند. آمینو اسیدها، نقش حیاتی برای نگه داشتن متابولیسم بدن، در بالاترین سرعت نیاز است. بنابراین طبق گفته ی پوموری، هرگز از خوردن پروتئین ها دست بر ندارید.

  1. اجازه ندهید که کربوهیدرات ها، مانند دشمن شما عمل کند.

پروتئین ها بسیار مهم هستند، اما به این معنا نیست که کربوهیدرات ها را نادیده بگیرید. کلید اصلی این است که از کربوهیدرات های پیچیده مانند برنج قهوه ای، سیب زمینی و نخود استفاده کنید. چرا که این مواد غذایی دارای فیبرهایی هستند که عمل هضم را کاهش می دهند و برای مدت زمان طولانی تری شما را پرانرژی نگه می دارند.

  1. از استرس بیش از حد دوری کنید.

پوموری درباره کالری سوزی بیشتر می گوید که نگرانی بیش از حد، موجب کاهش وزن شما نمی شود، بلکه اگر به روش صحیح و به اندازه نباشد نسبت به این موضوع نگران باشید. می توانید کاهش وزن را نیز تجربه کنید. هنگامی که احساس تنش می کنید، غده های آدرنال شما شروع به پمپاژ هورمون کورتیزول می کند. حال اگر بیش از حد در معرض تنش و استرس قرار بگیرید، میزان سطوح کورتیزول در شما افزایش می یابد. در نتیجه، بدن به حالت ذخیره سازی چربی تبدیل می شود تا آماده ی بحران شود.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۶

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درج آگهی بدنسازی

حداکثر 10 عکس مجاز می باشد