فهرست مطالب

مربی خصوصی چه کارهایی انجام می دهد؟

شما مجبور نیستید که حتما یک فرد مشهور در برنامه های تلویزیونی باشید، که بخواهید کاهش وزن سریع برای اجرا داشته باشید و به همین خاطر یک مربی خصوصی استخدام کنید. یک مربی خصوصی خوب باید بتواند که به اندازه ی کافی انگیزه بخش باشد و در عین حال اطلاعات علمی کاملی را در اختیار شاگردان خود قرار دهد. مربی شخصی، اول از همه هدف شما برای شرکت در کلاس هایش را جویا می شود و از شما آنچه که از تمرینات مانند کاهش وزن، قدرت و انعطاف پذیری انتظار دارید را جویا می شود، در عین حال نسبت به سلامتی قلب و عروق شما اطمینان حاصل می کند.

مربی، سطح فعلی تناسب اندام تان را با در نظر گرفتن هر گونه شرایط و یا محدودیت های جاری، ارزیابی خواهد کرد. اغلب او ترکیب بدن شما را اندازه گیری می کند و وزن شما را مورد بررسی قرار می دهد و همچنین از شما آزمون های قدرت و استقامت می گیرد.

تنظیم اهداف بلند مدت و کوتاه مدت

در این مرحله، مربی شما، اهداف کوتاه مدت و بلند مدت را تعیین می کند. اهداف کوتاه مدت، عوامل قابل اندازه گیری هستند، از قبیل از دست دادن مقدار مشخصی از وزن، عضلانی کردن بخش های خاصی از بدن یا افزایش وزن، که می توانید در عرض چند هفته انجام دهید. اهداف بلند مدت، کاهش وزن، انعطاف پذیری یا قدرت، و بهبود وضعیت سلامتی فرد در مدت یک سال یا بیشتر و حفظ آن برای یک عمر می باشد.

ایجاد طرح

مربی شخصی، پس از مراحل بالا، شروع به ایجاد یک طرح شخصی برای شما، در جهت رسیدن به اهداف تناسب اندام کوتاه مدت و بلند مدت خود، ایجاد خواهد کرد. مربیان، اغلب تمرینات هوازی مانند راه رفتن، دویدن با استفاده از تردمیل ها و دستگاه های دیگر و تمرینات قدرتی در برنامه های خود قرار می دهند. بعضی از مربیان، ورزش های دیگر مانند رقص ایروبیک و پیلاتس را به برنامه اضافه می کنند. برنامه ی تغذیه ای، اغلب به برنامه تناسب اندام شما بستگی دارد.

به شما نشان می دهد چگونه انجام می شود

گام بعدی بعد از ایجاد طرح شخصیتان، این است که مربی به شما یاد دهد، چگونه تمرینات را انجام دهید و مطمئن شود که آنها را به درستی انجام می دهید. موقعیت بدن، کلید اکثر تمرینات است و این یک شغل مربیگری خصوصی است که شما را تحت نظارت قرار می دهد، مطمئن شوید که تمرینات را با خیال راحت و موثر انجام می دهید و در صورت لزوم برنامه را تغییر دهید. یک مربی نیز باید گواهینامه ی کمک های اولیه را نیز داشته باشد، تا اگر شما دچار آسیبی شدید بتواند به شما کمک کند.

انگیزه و تشویق

یکی از مهم ترین نقش های مربی خصوصی این است که، انگیزه ی شما را برای دستیابی به اهدافتان را بیشتر کند تا بتوانید بهترین موفقیت ها را بدست آورید. تمرین باید سرگرم کننده باشد. مربی خوب، به شما نشان می دهد چگونه با انجام تمرینات صحیح، خود را از خستگی ها دور کنید و همچنین به شما یاد می دهد که در زمان نا امیدی، چگونه بتوانید امید خود را برای ادامه ی مسیر بدست آورید.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۳

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه