فهرست مطالب

آیا موقعیت قرارگیری پنجه های پا در حرکات ساق، تأثیری بر فشار حرکت روی بخشهای مختلف ساق پا دارد؟

یک تردید قدیمی در مورد تمرین ساق پا وجود دارد، مبنی بر اینکه آیا باید پنجه ها را رو به داخل یا خارج قرار داد، یا اینکه حفظ آنها بطور مستقیم رو به جلو بهترین حالت است.

بر این اساس برخی بر این تصورند که قرار دادن پنجه ها رو به داخل باعث اعمال فشار بیشتر بر بخش خارجی ساق پا و انحراف آن ها به سمت خارج باعث اعمال فشار بر بخش داخلی ساق خواهد شد.

محققان دانشگاه ایالتی آتلانتیک (ساوانا- جورجیا) فعالیت عضلانی بخش داخلی عضله دوقلو و بخش خارجی این عضله را در افرادی که تحت اجرای حرکت ساق پا ایستاده در سه حالت مختلف قرار گرفته بودند، بررسی کردند: پنجه ها رو به جلو، پنجه ها رو به داخل و پنجه ها رو به خارج.

طراحی ساق با تمرینی تازه

دانشمندان در نشست سالیانه کالج طب ورزشی آمریکا گزارش کردند که وقتی افراد حرکت ساق پا ایستاده را اجرا می کنند، در حالی که پنجه هایشان رو به جلو قرار دارد، تقریباً فعالیت عضلانی مشابهی بین سر داخلی و خارجی عضله دو قلو دیده می شود، ولی سر داخلی تا حدی کار بیشتری انجام می دهد. وقتی پنجه ها به سمت خارج قرار گرفتند، سر داخلی بازهم بطور قابل توجهی، کار بیشتری را نسبت بر سر خارجی بر عهده گرفت. ولی وقتی پنجه رو به داخل قرار گرفت، سر خارجی بیشترین کار را انجام داد.

محققان نتیجه گیری کردند بدلیل حجم بیشتر بخش داخلی ساق پا، در طول اجرای ساق پا ایستاده در حالت استاندارد که پنجه ها رو به جلوست، این بخش کمی فشار بیشتری را تحمل می کند. هرچه ساق پا را بیشتر رو به خارج بچرخانید، سر داخلی را بیشتر تحت فشار قرار می دهید. و هر چه پنجه را بیشتر رو به داخل بچرخانید، سر خارجی ساق بیشتر تحت فشار قرار می گیرد.

از این نتایج در تمرین خود بهره بگیرید، و وقتی به تمرین ساق پا می پردازید در طول ست های مختلف موقعیت پنجه خود را تغییر دهید. اگر تعادل خوبی بین بخش های داخلی و خارجی ساق پای شما وجود دارد، تمرین را با دو ست حرکت ساق پا در حالیکه پنجه ها رو به جلوست آغاز کنید و تمرین را با دو ست تمرین در حالیکه پنجه ها رو به داخل است تمام کنید. اگر سر داخلی ساق پایتان ضعیف تر است ابتدا دو ست با قرار دادن پنجه ها رو به خارج اجرا کنید و اگر بخش خارجی ساق پای تان نیاز به حجم بیشتری دارد، بالعکس عمل کنید، یعنی شروع تمرین ساق با قرار دادن پنجه های پا رو به داخل.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه