8 توصیه برای افزایش انرژی

۸ توصیه برای افزایش انرژی

ساده ترین، راحت ترین و ارزانترین راه برای افزایش انرژی قبل از وارد شدن به باشگاه داشتن انگیزه
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
1+
زمان مطالعه: کمتر از 4 دقیقه

شایدبسیاری از شما عزیزان با مشکل کمبود انرژی و بی حالی در خلال تمرین مواجه شده باشید. در این مقاله راههای بسیار خوبی جهت جلوگیری از بروز این عارضه و در جهت افزایش انرژی برای شما ذکر خواهیم کرد.

به عقیده شما چگونه می توان درست قبل از شروع تمرینات انرژی درونی بدن را بالا برد؟

  1. انگیزه

ساده ترین، راحت ترین و ارزانترین راه برای افزایش انرژی قبل از وارد شدن به باشگاه داشتن انگیزه ای بالا برای تمرین و رسیدن به اهداف می باشد. برای پیدا کردن انگیزه ای بالا می توانید فیلم تمرینات ستارگان پرورش اندام دنیا را نگاه کرده و یا عکس بدن های ایده آل قهرمانانی که دوست دارید را نگاه کنید و این را بدانید که این قهرمانان از همان روز اول دارای چنین عضلاتی نبوده اند.

سعی کنید به باشگاهی بروید که در آنجا احساس خوبی دارید و از اطرافیان خود در آنجا لذت برده و از آن ها چیزهای صحیح جدیدی بیاموزید. بودن یک مربی آگاه و دلسوز در محیط باشگاه نیز می تواند همواره به شما روحیه خوبی بدهد.

  1. کافئین

این یکی از منابع انرژی بسیار محبوب اکثر مردم است و به سادگی در دسترس می باشد و شما می توانید برای دستیابی به آن از نوشیدنی هایی چون قهوه و یا چای استفاده کنید. کافئین برای افزایش انرژی قبل از تمرینات بسیار مؤثر بوده چرا که اثرات خود را سریعاً نشان می دهد.

کافئین همچنین باعث افزایش هوشیاری شما می شود.

نکته حائز اهمیت این است که افزایش انرژی حاصل از کافئین موقتی و زودگذر است.

  1. مکمل های ورزشی انرژی زا

مکمل هایی مانند No-xplode و یا White Flood طراحی شده اند تا انرژی شما را در طول تمرینات افزایش داده و همچنین پمپاژ خوبی را برای شما فراهم می آورد. این مکمل ها سریع الاثر و بسیار قدرتمند می باشند. اگر شما به دنبال مکملی برای افزایش انرژی فیزیکی و روحی هستید این نوع مکمل ها انتخاب بسیار مناسبی است. زمانی که شما پمپاژ ناشی از مصرف مکمل های حاوی No را مشاهده می کنید واقعاً می توانید نتیجه آن را در طول تمرینات و حتی پس از آن حس کنید.

  1. مصرف یک مولتی ویتامین و ویتامین های گروه B

ویتامین B به عنوان ویتامین انرژی خوانده می شود که نقش ضروری و اساسی را در اعمال شیمیایی بدن برای انتقال انرژی حاصل از جذب غذاها به بدن ایفا می کند.

همراه با ویتامین های گروه B بدن شما همچچنین سایر ویتامین ها و مواد معدنی را در فعالیت ها و در تمرینات مورد استفاده قرار می دهد. کمبود هرکدام از این ویتامین ها در بدن می تواند ایجاد خستگی و کوفتگی و کمبود انرژی را منجر شود.

  1. غذا خوردن

بیشترین منابع انرژی برای بدن ما مستقیماً از غذاهایی که ما می خوریم به دست می آید. هر قطعه غذایی که می خوریم حاوی انرژی ای است که بدن ما مورد استفاده قرار می دهد و شما با داشتن کالری هر نوع از مواد غذایی می توانید میزان انرژی ناشی از مصرف آن ها را حساب کنید.

دانشمندان و متخصصان تغذیه بیان می دارند که هرگونه فعالیتی که بدن در طول روز انجام می دهد به میزان خاصی کالری و انرژی نیاز دارد. حساب کردن انرژی فعالیت روزانه به علاوه انرژی زمان استراحت هر فرد مجموع انرژی مصرف شده آن شخص در طول یک روز می باشد و قطعاً اگر انرژی ای که از طریق مصرف غذاهای گوناگون حاصل می شود از آن انرژی مصرف شده کمتر باشد فرد با کمبود انرژی در طول روز مواجه می شود.

۸ ماده ی غذایی انرژی زا

به زبان ساده تر اگر شما فردی هستید که هیچ فعالیت ورزشی خاصی در طول روز انجام نمی دهید و در طول روز کاملاً انرژیک و فعال هستید، اگر می خواهید در روز به برنامه زندگی خود یک فعالیت ورزشی را نیز اضافه کنید باید براساس انرژی آن فعالیت مصرف غذای خود را نیز افزایش داده تا انرژی آن فعالیت تأمین شود.

اگر کالری دریافتی (از مصرف غذاها) از کالری مصرفی شما (کالری صرف شده در فعالیت های روزانه) بیشتر باشد چاق شده و در حالت برعکس لاغر خواهید شد.

موز، هندوانه، آناناس، انبه، طالبی و … منابع بسیار خوبی از انرژی و ویتامین ها بوده که انرژی خوبی را برای تمرینات شما فراهم می کند.

  1. آب

اگر بخواهیم برای شما از اهمیت مصرف آب بگوییم باید تمامی مطالب این شماره را به آن اختصاص دهیم. اما به همین نکته اکتفا می کنیم که دو سوم بدن انسان را آب تشکیل داده و هفتاد درصد عضلات نیز از آب تشکیل شده است؛ بنابراین در صورت بروز عارضه کم آبی بیش از هزاران فعالیت شیمیایی در بدن شما مختل خواهد شد و احساس سردرد، گیجی و حتی حالت تهوع در شما ایجاد خواهد شد و همچنین شما احساس ضعف و بی حالی خواهید کرد. بدون آب بدن شما هرگز قادر به تولید انرژی نخواهد بود.

  1. داشتن یک خواب نیمروزی ۳۰ دقیقه ای در عصر

اگر شما در زمره اشخاصی هستید که سرکار می روید و تا عصر مشغول به کار هستید بهترین راه برای افزایش انرژی داشتن یک خواب نیمروزی پس از اتمام کار روزانه به مدت حدوداً ۳۰ دقیقه می باشد. این کار باعث می شود تا ذخایر انرژی شما بازسازی شده و خستگی ناشی از فعالیت روزانه از بین برود. البته نباید این مدت از حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بیشتر شود چرا که باعث ایجاد کوفتگی و خستگی مفرط در شما خواهد شد.

  1. مصرف کربوهیدرات های پیچیده قبل از تمرین

شما باید در حدود یک ساعت قبل از شروع تمرینات خود یک وعده غذایی مناسب حاوی کربوهیدرات های پیچیده داشته باشید (در کنار مصرف آن همانطوری که در بالا ذکر شد مصرف میوه هایی مثل موز، طالبی، آناناس، انبه و هندوانه مناسب می باشد).

بهترین منابع کربوهیدرات های پیچیده در وعده قبل از تمرین: ماکارونی سبوسدار، نان گندم کامل، فرنی جو دو سر، عدس، لوبیا، ذرت، نخود فرنگی، سیب زمینی کبابی یا ذغالی.

دلایل کمبود انرژی

دلایل کمبود انرژی برای شما می تواند ناشی از موارد زیر باشد که به اجمال ذکر می کنیم:

  1. بیماری و ناخوشی
  2. کم خوابی (کسر خواب)
  3. کم آب بودن بدن
  4. استرس و خشم
  5. تغذیه غلط و فقر غذای
  6.  تمرین بیش از حد (Over training)

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.
به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۹۶دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۹دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۶۱۴دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۶۰۰دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۳۹دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۴۴۵دیدگاه

ارسال دیدگاه