فهرست مطالب

تفاوت‌های تیپ‌های مختلف بدنی : تنوع و گوناگونی اساس کار طبیعت بوده و نه تنها در انسان بلکه در بین تمام موجودات زنده‌ اعم از گیاهان و جانوران دیده می‌شود.

 نقاط قوت تیپ‌های بدنی اکتومورف

*درصد چربی بدن این افراد بسیار کم است.

*این افراد نیازی به سپری کردن دوره‌ های چربی سوزی ندارند.

* بدن این افراد به راحتی و به سرعت تفکیک می‌ شود.

* این افراد هر آنچه را که بخواهند می‌توانند در رژیم روزانه غذایی خود داشته باشند.

نقاط ضعف تیپ‌های بدنی اکتومورف.

* این افراد معمولاً در اضافه کردن وزن خود دچار مشکل هستند.

* این دسته از افراد معمولاً در برابر حجم زیادی که از غذا می‌ خورند حجم بسیار کمی حاصل می‌ کنند.

* این افراد برای تشدید فرایند عضله سازی ناگزیر از مصرف مکمل‌ های سرشار از قند و پروتئین در  وعده پس از تمرین هستند.

* این افراد معمولاً استخوان‌ های نحیف، شکننده و لاغر دارند.

نقاط قوت تیپ‌های بدنی اندومورف

*این افراد به راحتی موفق به افزودن بر حجم عضلات خود می‌ شوند.

* این افراد به خودی خود و قبل از اینکه شروع به ورزش کردن بکنند از حجم خوبی برخوردار هستند.

* استخوان بندی این افراد محکم و مقاوم است.

* این افراد در دوره‌ های کات و چربی سوزی حجم زیادی را از دست نمی‌ دهند.

نقاط ضعف تیپ‌های بدنی اندومورف

*بدن این افراد مستعد انباشته کردن چربی زائد است.

* این افراد برای کم کردن از حجم چربی‌ های زائد انباشته شده در بدن خود ناگزیر از طی کردن دوره‌ های کات و چربی سوزی هستند.

* این افراد برای حفظ تناسب اندام خود همواره باید از تمرینات هوازی در برنامه تمرینی خود استفاده کنند.

* این افراد برای حفظ تناسب اندام خود تقریباً در تمام طول عمر خود باید از رژیم‌های کنترل شده استفاده کنند.

نقاط قوت تیپ‌های بدنی مزومورف

*این افراد به طور معمول بدنی خشک و کم چربی دارند.

* این افراد حتی در نخستین روزهای تمرین خود نیز بدنی ورزیده و متناسب دارند.

* این افراد به راحتی موفق به افزایش حجم خشک عضلانی می‌ شوند.

* این افراد به راحتی موفق به تفکیک نمودن عضلات خود می‌ شوند.

* تقلب در رژیم غذایی و یا از دست دادن یک یا چند جلسه تمرین پشت سر هم تأثیر منفی چندانی بر پیشرفت‌ های ورزشی این قبیل افراد ندارد.

* استخوان بندی این افراد برای ورزش دادن کردن ایده آل به نظر می‌ رسد.

نقاط ضعف تیپ‌های بدنی مزومورف

تیپ‌ های بدنی مزومورف نقاط ضعف خاصی در خود نداشته و ایده آل ترین تیپ برای ورزش کردن محسوب می‌ شوند.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه