بهترین منبع آنتی‌ اکسیدان

بهترین منبع آنتی‌ اکسیدان

با توجه به مطالعات اخیر صورت گرفته در انجمن شیمی برآورد شده که قهوه دارای منبع رژیمی سرشار
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
0
زمان مطالعه: کمتر از 2 دقیقه

منبع آنتی‌ اکسیدان

رادیکال‌ های آزاد که در اثر تمرین کردن سبب تخریب عضله‌ ها می‌ شوند و این آنتی‌ اکسیدان‌ ها هستند که در ترمیم عضله‌ ها و ساخت سلول‌ های تازه نقش اساسی را دارند.

آیا می‌ دانید منبع آنتی‌ اکسیدان در رژیم غذایی یک شخص چیست؟

احتمالاً از زغال‌ اخته یا دیگر میوه‌جات و سبزیجات نام می‌ برید. پاسخ تان اشتباه است. درحقیقت منبع شماره یک آنتی‌ اکسیدان‌ ها قهوه است.
با توجه به مطالعات اخیر صورت گرفته در انجمن شیمی برآورد شده که قهوه دارای منبع رژیمی سرشار و ممتازی از آنتی‌ اکسیدان‌ ها می‌ باشد. متخصصینی که به آنالیز میزان آنتی‌اکسیدان ۱۰۰ ماده غذایی و نوشیدنی دررژیم های معمول غذایی پرداخته‌ اند، به این نکته پی برده‌ اند که اگرچه مواد غذایی نظیر خرما و توت دارای بالاترین ارزش آنتی‌ اکسیدانی می‌ باشند اما قهوه به‌ عنوان بزرگترین توزیع‌ کننده آنتی‌اکسیدان در فرد شناخته شده است که اگر در یک رژیم غذایی گنجانده شود، می‌ توان بدین طریق روزانه ۹۳۶ میلی‌گرم آنتی‌اکسیدان به دست آورد.
چای نیز در رده دوم این لیست قرار دارد که با مصرف روزانه آن می‌ توان در روز ۲۶۹ میلی‌گرم آنتی‌ اکسیدان کسب کرد.
قهوه شامل یک دز مناسب و کافی از آنتی‌ اکسیدان می‌باشد و بدین خاطر است که منبع شماره ۱ آنتی‌ اکسیدان نامیده می‌ شود.
مصرف مناسب قهوه در روز ۳ الی ۴ فنجان می‌باشد. بسیاری از دانشمندان پیشنهاد می‌دهند که قهوه ممکن است به جلوگیری از بسیاری از بیماری‌ های معین نظیر بیماری کبدی و دیابت کمک کند. البته ضمن اینکه مصرف این میزان قهوه به نظر می‌ رسد در منافع سلامتی زا مشارکت دارد. البته سعی کنید در کنار مصرف قهوه به میزان کافی به مصرف میوه‌ جات و سبزیجات نیز بپردازید، که حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی و فیبر فراوان می‌ باشند. و برنامه تغذیه‌ای شمارا بهینه می‌کنند.
جدول زیر حاوی ۸ منبع ممتاز آنتی‌ اکسیدانی می‌باشد که به منظور راهنمایی بهتر درج شده‌ اند.

مهیاکنندگان بالقوه آنتی‌اکسیدانی:
۱. قهوه ۲. چای ۳. موز ۴. لوبیا ۵. ذرت ۶. سیب ۷. گوجه‌ فرنگی ۸. سیب‌ زمینی ترتیب قرار گرفتن موارد مورد نظر با توجه به میزان آنتی‌اکسیدان موجود در آن‌ ها می‌ باشد.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.
به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۹۶دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۹دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۵۹۲دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۸۸دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۳۷دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۴۳۵دیدگاه

ارسال دیدگاه