برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

فهرست مطالب

منبع آنتی‌ اکسیدان

رادیکال‌ های آزاد که در اثر تمرین کردن سبب تخریب عضله‌ ها می‌ شوند و این آنتی‌ اکسیدان‌ ها هستند که در ترمیم عضله‌ ها و ساخت سلول‌ های تازه نقش اساسی را دارند.

آیا می‌ دانید منبع آنتی‌ اکسیدان در رژیم غذایی یک شخص چیست؟

احتمالاً از زغال‌ اخته یا دیگر میوه‌جات و سبزیجات نام می‌ برید. پاسخ تان اشتباه است. درحقیقت منبع شماره یک آنتی‌ اکسیدان‌ ها قهوه است.
با توجه به مطالعات اخیر صورت گرفته در انجمن شیمی برآورد شده که قهوه دارای منبع رژیمی سرشار و ممتازی از آنتی‌ اکسیدان‌ ها می‌ باشد. متخصصینی که به آنالیز میزان آنتی‌اکسیدان ۱۰۰ ماده غذایی و نوشیدنی دررژیم های معمول غذایی پرداخته‌ اند، به این نکته پی برده‌ اند که اگرچه مواد غذایی نظیر خرما و توت دارای بالاترین ارزش آنتی‌ اکسیدانی می‌ باشند اما قهوه به‌ عنوان بزرگترین توزیع‌ کننده آنتی‌اکسیدان در فرد شناخته شده است که اگر در یک رژیم غذایی گنجانده شود، می‌ توان بدین طریق روزانه ۹۳۶ میلی‌گرم آنتی‌اکسیدان به دست آورد.
چای نیز در رده دوم این لیست قرار دارد که با مصرف روزانه آن می‌ توان در روز ۲۶۹ میلی‌گرم آنتی‌ اکسیدان کسب کرد.
قهوه شامل یک دز مناسب و کافی از آنتی‌ اکسیدان می‌باشد و بدین خاطر است که منبع شماره ۱ آنتی‌ اکسیدان نامیده می‌ شود.
مصرف مناسب قهوه در روز ۳ الی ۴ فنجان می‌باشد. بسیاری از دانشمندان پیشنهاد می‌دهند که قهوه ممکن است به جلوگیری از بسیاری از بیماری‌ های معین نظیر بیماری کبدی و دیابت کمک کند. البته ضمن اینکه مصرف این میزان قهوه به نظر می‌ رسد در منافع سلامتی زا مشارکت دارد. البته سعی کنید در کنار مصرف قهوه به میزان کافی به مصرف میوه‌ جات و سبزیجات نیز بپردازید، که حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی و فیبر فراوان می‌ باشند. و برنامه تغذیه‌ای شمارا بهینه می‌کنند.
جدول زیر حاوی ۸ منبع ممتاز آنتی‌ اکسیدانی می‌باشد که به منظور راهنمایی بهتر درج شده‌ اند.

مهیاکنندگان بالقوه آنتی‌اکسیدانی:
۱. قهوه ۲. چای ۳. موز ۴. لوبیا ۵. ذرت ۶. سیب ۷. گوجه‌ فرنگی ۸. سیب‌ زمینی ترتیب قرار گرفتن موارد مورد نظر با توجه به میزان آنتی‌اکسیدان موجود در آن‌ ها می‌ باشد.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درج آگهی بدنسازی

حداکثر 10 عکس مجاز می باشد