برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

کدام مکمل غذایی بهتراست؟

در دنیای بدنسازی حرفه ای، مکمل ها تقریباً اجباری به نظر می رسند. ولی سوال این است که کدام مکمل غذایی بهتراست؟ از دهه ی هفتاد هم بدنسازان نوشیدنی های پروتئینی دست ساز خود را مصرف می کردند (مخلوطی از جگر خام، تخم مرغ خام و ماهی تن، خدا را شکر که ما از مصرف این نوشیدنی دست ساز معاف هستیم)

حدوداً ده، دوازده سال پیش بازار با مکمل ها و دسته ای از مواد غذایی منفجر شد و سیلی از این محصولات وارد بازار شد که در واقع فاقد خاصیت بودند و حتی در بعضی  مواقع نتایج عکس به بار می آوردند و حتی امروزه هم بعضی از مکمل ها هستند که نتیجه دلخواه ما را نمی دهند.

البته وجود عده ای از افراد و خرید کردن آن ها از محصولات مرغوب و دوری از خرید مکمل های تقلبی باعث رشد بیش از پیش صنعت مکمل سازی شد.

نقاط عطف در کدام مکمل غذایی

کراتین یکی از این نقاط عطف در صنعت مکمل سازی بوده است و امروزه تقریباً همه افراد تا حدی از این مکمل استفاده می کنند چرا؟ چون این مکمل جواب دلخواه را می دهد!

بنابراین در حال حاضر بدنسازان امروزی و مدرن می توانند نتایج بسیار خوب و معقولی از مکمل ها شاهد باشند. مکمل هایی که در گذر زمان جواب خود را پس داده اند. خوب پس با این وجود چرا من باید شما را از مصرف مکمل هایی به این خوبی منع کنم؟ در حالی که خودم از این مکمل ها استفاده می کنم و نتایجی بسیار خوب و دلخواه هم از این مکمل ها گرفته ام.

اما … در اینجا نکته ای هست که باید در نظر گرفته شود. امروزه ما تشویق می شویم که به علم و قدرت آن در دنیای امروز و به طور تخصصی تر در مورد کدام مکمل ایمان داشته باشیم. اما اجازه بدهید که زیاد  از حد مطمئن نباشیم. اگر چه در بازار  مکمل های بسیار کامل و متعادلی (از لحاظ مواد مغذی) وجود دارد و برای منافع بسیاری مثل انرژی زایی؟ اضافه کردن وزن، چربی سوزی و … استفاده می شود. ولی هیچ گاه این مکمل ها نمی توانند جای غذای طبیعی را بگیرند. همانطور که یک نوشیدنی خوب نمی تواند جبران مصرف یک غذای بد را بگیرد پیراشکی و هات داگ طعم و مزه خوبی دارند اما هیچ وقت نمی توانند به شما برای تکامل در تمریناتتان و تقویت عضلاتتان به شما کمک کند.

افرادی هستند که فکر می کنند می توانند با یک معجون  یا یک ماده غذایی، یا یک نوشیدنی خارق العاده جبران عادات غذایی بد خود را بکنند، این فکر کاملاً اشتباه است. البته اگر انتخاب بر سر غذاهای بی ارزش و یک نوشیدنی یا معجون خوب است، مسلماً نوشیدنی بهتر از آن غذاست. پس در نظر داشته باشیم که هیچ چیزی جبران کننده دیگری نیست. باید همیشه از خود غذا به صورت طبیعی استفاده کرد.

البته بدنسازانی که به صورت جدی کار می کنند هیچ وقت چنین مشکلی ندارند. فقط مشکل آن ها این  هست که علاقه دارند بدانند چه مکمل و نوشیدنی ای به آن ها کالری مفید و اضافی برای ساخت عضله را می دهد.

دو خاصیت مهم نوشیدنی های پروتئینی (در واقع مکمل های پروتئینی) این است که:

  • کالری اضافه بین وعده های غذایی برای ساخت عضله را در اختیار بدن می گذارد همانطور که شما می توانید این نیاز را با مصرف سینه مرغ و برنج جبران کنید.
  • پروتئین اضافی (موقعی که شما در رژیم کات هستید) را در اختیار شما قرار می دهد. (موقعی که می خواهید کالری بدنتان پایین باشد).

پس در واقع در بعضی اوقات و بنا به دلایل خاص ما به مکمل ها احتیاج پیدا می کنیم و هیچ وقت نباید تغذیه نادرست خود را با مصرف مکمل ها جبران کنیم.

پروتئین در برابر کراتین:

ویتامین ها جز مکمل های اساسی و پایه ای هستند و بقیه به عنوان مکمل های جنبی به حساب می آیند.

اغلب اوقات افراد می پرسند که به عنوان مکمل. کدامیک را مصرف کنند، در جواب باید بگویم که هر دو را با هم مصرف کنید. اما بعضی از این افراد سری تکان می دهند به این معنی که نمی توانند از هر دو مکمل استفاده کنند، بسیار خوب! پروتئین را به عنوان مکمل مصرف کنید (مکمل های پروتئینی).

نکاتی برای خرید مکمل پروتئینی

عملکرد این مکمل ها دقیقاً همانند هرم می ماند. به این صورت که غذاهای سنتی و اصلی در قسمت کف این هرم جا می گیرد. مکمل و نوشیدنی های پروتئینی در طبقه وسط این هرم و اگر نیاز بود کراتین، کافئین و دیگر مکمل ها در رأس این هرم.

البته نفس و سرشت انسان طوری هست که دوست دارد به خواسته خود در سریع ترین زمان ممکن (حتی اگر شده با بیشترین صدمات) برسد، در حالی که مکمل های پروتئینی جز مکمل های هستند که در طول زمان به مرور و کم کم جواب می دهند.

کراتین مکملی است که اثر آن را خیلی زود مشاهده می کنیم، که باعث افزایش قدرت وزن  گرفتن بدن می شود.

به غذاهایی که استفاده می کنید مانند هرمی که در مدرسه به شما یاد داده اند نگاه کنید. ۶ تا ۷ وعده غذای جامد در طول روز (حداقل ۴ وعده که ترجیحاً سرشار از پروتئین و مقدار متوسطی هم از چربی باشد) این پایه و اساس هرمتان باید باشد و به هیچ عنوان نباید جایگزین چیز دیگری شود.

نوشیدن مکمل های پروتئینی هم در موارد خاص می تواند به عنوان جایگزین شود و همانطور که گفته شد در بعضی از موارد خیلی خاص که می تواند به عضله سازی در بدن کمک کند، (در واقع به عنوان یک عضو کمکی) اما به عنوان یک عضو اصلی از پایه هرم نیست.

و در نهایت شما در رأس هرم را دارید که می توانید از مکمل ها استفاده کنید. البته در این قسمت شما می توانید مکمل های جدید را امتحان کنید و ببینید که بدن چطور در مقابل مصرف آن ها واکنش نشان می دهد.

بنابراین خرج کردن پولتان بابت خرید مکمل ها که جز رأس هرم می باشند و صرف نظر از پایه هرم مانند این است که شما اتمام زندگی خود را فروخته اید و رفته اید قماربازی کنید به امید اینکه روزی پولدار شوید. پس الان متوجه هستید که وضعیت شما در قبال کدام مکمل چگونه است.

غذاهای طبیعی مصرف کنید (پایه هرم را بسازید! سپس قسمت وسط هرم و در نهایت اگر لازم بود رأس هرم)

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی