برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

چگونه مکمل بی کیفیت نخریم

 مکمل بی کیفیت نخریم …

آیا می دانید چطور تفاوت بین یک مکمل پروتئین با کیفیت و درجه دو مشخص می شود؟

در هر بازار رقابتی، شرکت هایی وجود دارند که فقط برای کسب درآمد وارد این بازی شده اند. در دنیای مکمل ها، این به معنی عبور از راه های میانبر، استفاده از مواد اولیه بی کیفیت برای کاهش هزینه تولید و همچنین گمراه کردن مشتریان است. زمان بعدی که می خواستید یک مکمل پروتئینی را بخرید و دیدید که دو مکمل ادعا دارند که یک فایده مشابه را به مشابه می رسانند، ولی یکی از آن ها چند برابر ارزان تر از دیگری است، این نکته ها را به یاد بیاورید. در اینجا هم مثل هر محصول دیگری، هر چقدر پول بدهید، همان قدر آش می خورید حتی یک نکته بدتر اینکه به خاطر عدم وجود قوانین ویژه ای برای مکمل ها، عرضه کردن یک پروتئین ارزان قیمت به عنوان یک ماده ضروری برای عضله سازی، غیر قانونی یا دشواری نیست. شما با دانستن اینکه باید در یک منبع پروتئینی با کیفیت به دنبال چه چیزهایی باشید، می توانید از گول خوردن جلوگیری کنید.

قاطی کردن !

«قاطی کردن» پروتئین، شایع ترین خلافی است که توسط شرکت های مکمل سازی کلاهبردار انجام می شود. آن ها برای بازی دادن دستگاه های اجرایی، از مواد پر کننده درجه دو استفاده می کنند تا در انواع آزمون های کیفیت موفق شوند. از آنجایی که مقدار پروتئین با میزان تیتروژن موجود در یک ماده سنجیده می شود، شرکت سازنده هم با قرار دادن اسیدهای آمینه، کراتین و آرژنین، مقدار نیتروژن را افزایش می دهد این کار می تواند میزان هر گرم پروتئین در هر وعده را تا بیشتر از ۵۰ درصد کمتر کند اسیدهای آمینه و کراتین هیچ ایرادی ندارند، مصرف یک وعده کامل از آن ها می تواند به رساندن مواد مغذی به درون عضله های شما و پیشرفت رشدتان کمک کند، ولی وقتی که اینها را به عنوان یک ماده اضافی وارد شوند، هیچ کاری را برای عضله های شما انجام نمی دهند. شما باید این مواد را به صورت جداگانه بخرید.

یک راه برای اینکه مطمئن شوید پروتئین شما قاطی نشده است یا نه، این است که به دنبال یک نشان تاییدیه ثالث باشید که نشان دهد اطلاعات چاپ شده بر روی برچسب مکمل، توسط یک آزمایشگاه مستقل سنجیده شده اند.

یک راه دیگر این است که درصدی از پروتئین که در واقع در این محصول وجود دارد را محاسبه کنید مقدار گرمی پروتئین در هر وعده که در جدول ارزش غذایی مکمل آمده است را به اندازه هر وعده (به گرم) تقسیم کنید این کار سهم درصدی پروتئین در هر وعده را به شما می دهد. یک مکمل برای اینکه در دسته پروتئین های وی عالی قرار بگیرد، باید ۸۰ درصد یا بیشتر از آن از پروتئین تشکیل شده باشد. برای مثال اگر یک پودر پروتئین در هر وعده ۲۸ گرمی، ۲۵ گرم پروتئین به شما می دهد حدود ۹۰ درصد از این پودر از پروتئین تشکیل شده است و ارزش خرید بسیار بالایی را دارد. در آخر هم به حس درونی تان اعتماد کنید اگر یک پروتئین را با تخفیف عجیبی دیدید که به نظر شبیه به کلاه برداری می آمد، به احتمال زیاد همینطور است همچنین اگر شما همیشه سعی کنید که مکمل هایتان را از شرکت های تولید کننده معتبر و قابل اعتماد تهیه کنید، هیچ وقت نگران این مشکل ها نخواهید بود.

سود یا ضرر؟

وقتی که شما یک پودر پروتئین را می خرید، هدف شما خریداری پروتئین است نه کربوهیدرات یا چربی وارد کردن کربوهیدرات و چربی به درون برنامه غذایی شما کار آسانی است، پس وقتی که می خواهید پول به سختی به دست آمده تان را برای خرید یک قوطی پروتئین خرج کنید، می خواهید که حداکثر میزان پروتئین ممکن را داشته باشد. یک نگاه کوتاه به جدول ارزش غذایی به شما نشان می دهد که چه مقدار کربوهیدرات یا چربی در این محصول وجود دارند ولی کار شما در اینجا هنوز به پایان نرسیده است. همه چیز را با چشمان تان بخوانید تا به پایین جدول و فهرست مواد به کار رفته برسید. اطلاعات موجود در اینجا می توانند به شما کمک کنند تا بتوانید متوجه شوید که آیا این واقعا یک مکمل شگفت انگیز است یا اینکه فقط به سختی قابل قبول می باشد در ابتدا ممکن است متوجه شوید که بیشتر مکمل های پروتئین وی، حاوی چند نوع وی هستند شما می توانید پروتئین وی ایزوله، پروتئین وی هیدرولیزه و یا پروتئین وی کنسانتره را در اینجا ببینید یک مکمل برای اینکه در دسته پروتئین های وی عالی قرار بگیرد، حتما باید پروتئین وی ایزوله یا پروتئین وی هیدرولیزه ایزوله را به عنوان اولین ماده در فهرست آورده باشد. این به این خاطر است که پروتئین وی ایزوله خالص ترین شکل پروتئین موجود را برای شما فراهم می کند و بعضی از وقت ها بیشتر از ۹۰ درصد از آن را پروتئین تشکیل می دهد همچنین «پروتئین وی هیدرولیزه ایزوله» هم به این معنی است که این پروتئین وی با کیفیت از پیش مورد هضم قرار گرفته و به بخش های کوچک تری تجزیه شده است تا سرعت جذب آن حتی بیشتر از پروتئین وی ایزوله معمولی بشود. ولی از طرفی دیگر، پروتئین وی کنسانتره پالایش کمتری را پشت سر می گذارد، که یعنی بخش کمتری از کربوهیدرات های طبیعی موجود در شیر از آن حذف می شوند نتیجه هم یک محصول پروتئین وی است که مقدار پروتئین بسیار کمتری را دارد. با وجود اینکه بیشتر پروتئین های وی کنسانتره حاوی حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد پروتئین هستند. بعضی از آن ها می توانند کمتر از ۳۵ درصد پروتئین را هم داشته باشند. به همین خاطر هم بعضی از شرکت ها، تبلیغات زیادی را برای پروتئین وی ایزوله شان انجام می دهند (و به همین دلیل هم وی ایزوله و هیدرولیزه معمولا گران تر هستند).

نکاتی برای خرید مکمل پروتئینی

آسان ترین راه برای کشف یک پودر پروتئین که از پروتئین های ارزان قیمت خام استفاده می کند، قیمت آن است اگر این محصول بسیار ارزان تر از پروتئین های شرکت های بزرگ دیگر باشد، باید شک کنید که کاسه ای زیر نیم کاسه است. اگر شما فکر می کنید که با خرید یک مکمل پروتئین ارزان، سود زیادی می برید، باید بدانید که فقط همین پروتئین ارزان را دریافت می کنید و این به معنی یک پروتئین با کیفیت نیست. تنها یک راه برای ارزان تر فروختن یک محصول نسبت به همه شرکت های معتبر وجود دارد و آن هم استفاده کردن از پروتئین بی کیفیت است پس مراقب پروتئین هایی که از شرکت های معتبر نیستند و قیمت بسیار پایینی هم دارند، باشید. باز هم به این اشاره می کنیم که هر چقدر پول بدهید، همان قدر آش یا پروتئین! می خورید. تمرین هایتان خسته کننده شده اند؟

از خوردن سینه مرغ خسته شده اید؟ اکنون زمان یک تغییر رسیده است. با نزدیک شدن به انتهای سال، زمان خوبی است که نگاهی تازه را به برنامه غذایی و تمرینی تان داشته باشید. تمرین های مرتب و یک برنامه غذایی سالم، از عامل های کلیدی ساخت حجم عضلانی خشک و کاهش چربی هستند، ولی اگر شما یک کار مشابه را پشت سر هم و بدون توقف انجام بدهید، بدن شما در نهایت خودش را تنظیم می کند و نتایج شما هم به بن بست می خورند. پس همیشه باید مطمئن باشید که برنامه تمرین تان را هر ۴ تا ۶ هفته تغییر می دهید و همچنین سعی کنید که به جای خوردن غذاهای یکسان در همه اوقات، غذاهای سالم و مغذی متنوعی را در برنامه تان بگنجانید شما می توانید با استفاده از مکمل های مختلف و همچنین خواندن دستور درست کردن غذاهای سالم و خوشمزه به این هدف برسید.

*

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی