برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

دقایقی با ویکتور مارتینز

نام: ویکتور مارتینز

تاریخ تولد: ۲۹ جولای ۱۹۷۳
سن: ۴۱ سال
محل تولد: جمهوری دومینیکن
محل اقامت: نیویورک، آمریکا
قد: ۱۷۵ سانتیمتر
وزن در دوران رقابت: بین ۱۱۱ تا ۱۲۵ کیلوگرم
وزن در دوران حجم: بین ۱۲۵ تا ۱۴۸ کیلوگرم
دریافت کارت حرفه ای: سال ۲۰۰۰
اولین تجربه ای حرفه ای: مقام هشتم رقابت های شب قهرمانان ۲۰۰۱

از عناوین برتر ویکتور مارتینز: قهرمان رقابت های شب قهرمانان سال ۲۰۰۳، قهرمان نمایش قدرت ۲۰۰۴، سوم نیویورک و پنجم مسترالمپیای ۲۰۰۵، سوم آرنولد کلاسیک و سوم مسترالمپیای ۲۰۰۶، قهرمان آرنولد کلاسیک و نایب قهرمان مسترالمپیای ۲۰۰۷، قهرمان آرنولد کلاسیک اروپایی و چهارم مسترالمپیای ۲۰۱۱، قهرمان تورنتو و نایب قهرمان نیویورک ۲۰۱۳، قهرمان تامپا و چهارم آرنولد کلاسیک ۲۰۱۴ و …

بازوهای بزرگ می خواهید؟

  • هر از چندی مقالاتی در نشریه ها چاپ می شود که تمرین بازوی دیوانه واری را چاپ کرده اند و وعده می دهند که در عرض ۲ هفته با چنان برنامه ای می توانید به افزایش سایز بیش از ۲ سانتیمتری در بازوهای خود دست یابید! دوست دارم به بازوهای بزرگتری دست یابم ولی بنظر می آید چنین وعده هایی بیش از آن باشد که بتوان باور کرد.

ویکتور مارتینز: بله، این وعده ها بیش از آن است که قابل باور باشد. تنها زمانی که شاید یک نفر بتواند بیش از دو سانتیمتر در عرض دو یا سه هفته بر سایز بازوی خود بیافزاید زمانی است که برای اولین بار تمرین با وزنه را شروع کرده باشد، و البته در عین حال ژنتیک بسیار خوبی هم داشنه باشد. حتی اگر ژنتیک خیلی خوبی هم در بازوهایتان نداشته باشد، باز هم نیازی به برنامه های تمرین دیوانه وارا ندارید، که از شما می خواهند شش ساعت در باشگاه بمانید ( بله، من برنامه هایی را دیده ایم که به افراد توصیه می کنند چند سوپرست را هر یک ساعت یک بار انجام دهند برای حدود شش ساعت!). انجام تمرین با بهره گیری از حرکات پایه با فرمی مناسب، باعث تحریک رشد خواهد شد. این حرکات پایه، جلو بازو با هالتر، جلو بازو با دمبل، جلو بازو چکشی، جلو بازو لاری، پشت بازو خوابیده با هالتر، پشت بازو با دمبل نشسته از پشت سر، پرس دست جمع و انواع دیپ را شامل می شود. میان برها و وعده های واقعی را فراموش کنید.

همچنین نیاز دارید بدانید که همواره«تمرین» بیشتر به معنی«نتیجه» بهتر نیست، بخصوص وقتی صحبت از گروه های عضلانی کوچکی باشد مثل بازو که وقتی روی دیگر بخش های بدن تمرین می کنید هم در حال استفاده از آن هستید زمانی من از رشد بازوهایم راضی نبودم و تصمیم گرفت پنج حرکت برای هر یک از این بخش ها انجام دهم، دو بار در هفته، پس از دو ماه، هیچ رشدی در آن ها ندیدم. و در اصل بنظرم آمد که حتی کمی از سایز آن ها کاسته شده! بنابراین به تمرین یک بار در هفته روی آن ها بازگشتم، یا حتی یک هفته در میان. و دوباره رشد آن ها شروع شد.

باید صبور باشید، حرکات مناسبی انتخاب کنید، از فرم مناسبی استفاده کنید و به استراحت و تغذیه تان اهمیت دهید. بسته به ژنتیک تان، شاهد رشد آن ها خواهید بود.

مرکز بدنسازی دنیا !

  • برای سال های طولانی، کالیفرنیا مرکز بدنسازی دنیا بود. بنظر می رسید که تمام بدنسازان بزرگ در آنجا زندگی و تمرین می کردند. حالا، بهترین بدنسازان حرفه ای در نقاط مختلف پخش شده اند. با این حال باز هم ساحل شرقی کالیفرنیا دارای بدنسازان مطرح بیشتری نسبت به دیگر بخشهاست دلیل این مسئله را در چه می دانی؟

ویکتور مارتینز: تقریباً پاسخ این پرسش را یک کلمه می دانم، والبته بهتر است بگویم یک نام؛ جو ویدر.

برای زمان خیلی طولانی، تنها یک اسپانسر و پشتیبان واقعی برای بدنسازان وجود داشت و او هم جو ویدر بود.

جو نشریات بدنسازی خودش را داشت، مکمل های خودش و حتی تجهیزات ورزشی که با نام خودش ارائه می کرد. بدنسازان می خواستند تا حد ممکن به امپراطوری او نزدیک باشند به این امید که بتوانند بخش هایی از فعالیت های او باشند، سپس در اوایل دهه ۹۰، قراردادهای مالی برای ورزشکاران به یک مسئله واقعی بدل شد، البته ویدر عقد کننده اغلب قرار دادها بود و بیشترین مبالغ را پرداخت می کرد (در کنار وینس مک ماهون با فدراسیون WBF، که البته خیلی زود به کار خود پایان داد و تمرکز خود را بر روی WWF حفظ کرد). کمپانی های مکمل های غذایی بزرگی پا به عرصه گذاشتند و می توانستند ورزشکاران را به خدمت بگیرند و به آن ها مبالغ خوبی پرداخت کنند. برای تبلیغ محصولاتشان. به این ترتیب نیاز به تجمع بدنسازان در یک بخش جغرافیایی از بین رفت و حالا شاهدیم که در نقاط مختلفی حضور دارند.

استفاده از رژیم غذایی و تمرین هوازی برای سوزاندن چربی ها

  • پس از یک سال، از آسیب دیدگی که برایم پیش آمده بود رها شده ام. و به تمرین برگشته ام. عضله زیادی از دست داده ام و وزن زیادی بر بدنم افزوده شده؛ البته واضح است که وزن چربی است. حالا به مسیر پیشرفت برگشته ام. رژیم و تمرین هوازی ام را شروع کرده ام، ولی می خواهم تا دو ماه آینده به خشک ترین بدن تمام عمرم دست یابم. قصد استفاده از یک چربی سوز قوی را هم دارم. چه توصیه ای برایم داری؟

ویکتور مارتینز : در مورد مصرف چربی سوز باید با یک پزشک مشورت کنید. تنها آنچه از جهت نتایج می توانم به شما بگویم این است که بدن شما پس از یک یا دو ماه، به مکمل های چربی سوز وفق می یابد و دیگر تأثیر چندانی نخواهد داشت

اگر چه خودم هم در طول دوران آماده سازی بدنم برای رقابت از چربی سوزها استفاده می کنم، ولی هرگز تمام تکیه ام را روی آن ها قرار نمی دهم آن ها تنها نقش کمی در موقعیت نهایی شما دارند. رژیم و تمرین هوازی چیزیست که بیش از هر چیز باعث سوختن چربی های شما می شود. افراد زیادی را دیده ام که برای کاهش ذخایر چربی بدنشان، تأکید و تمرکز بیش از اندازه ای را روی مکمل ها و داروها قرار می دهند. در حالی که باید تمرکز و تأکید اصلی شما بر رژیم و تمرین هوازی باشد.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

4/5 – (1 امتیاز)
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی