برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

فهرست مطالب

محققان در یک مطالعه جدید دریافته اند که، خوردن کل تخم مرغ (زرده به همراه سفیده ی آن) نقش مهم تری در عضله سازی نسبت به مصرف همان مقدار پروتئین از سفیده ی آن را دارد.

محقق نیک بورد از دانشگاه ایلینوی که این مطالعه را رهبری می کند، در این باره می گوید: “خوردن پروتئین در ماتریس مواد غذایی طبیعی آن، برای عضلات ما مفیدتر خواهد بود، تا پروتئین های جدا شده از دیگر منابع پروتئین. ما شاهد آن بودیم، زمانی که افراد کل تخم مرغ و یا تنها سفیده ی آن را می خورند به مقدار مساوی آمینو اسیدهای رژیمی در خون آن ها ترشح می شود، به گونه ای که در هر مورد، حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد اسید آمینه برای ساخت پروتئین عضلانی در خون ایجاد می شود. این امر نشان می دهد که جذب پروتئین از کل تخم مرغ و یا فقط از سفیده ی آن هیچ تفاوتی ندارد، زیرا مقدار اسیدهای آمینه رژیمی در خون نشان دهنده ی این است که چقدر منبع غذایی مفید برای عضله سازی وجود دارد.”

بورد و تیم تحقیقاتی او هنگامی که سنتز پروتئین را در عضلات اندازه گیری کردند پاسخ بسیار متفاوتی دریافتند.

بورد بیان می کند که: “ما متوجه شدیم مصرف کل تخم مرغ بلافاصله بعد از تمرینات مقاومتی، سبب افزایش سنتز پروتئین عضلانی نسبت به مصرف سفیده ی تخم مرغ می شود.”

دانشمندان نمونه های زنده از خون و نمونه های عضلانی را برای ارزیابی سنتز پروتئین در ماهیچه ها، قبل و بعد از آنکه افراد تمرینات ورزشی انجام دادند و تخم مرغ مصرف کردند را جمع آوری کردند. نتیجه این چنین بود: عضله سازی در افرادی که بعد از تمرین کل تخم مرغ را خورده اند ۴۰ درصد بیشتر از افرادی که پروتئین معادل را تنها با مصرف سفیده ی تخم مرغ بدست آورده بودند اتفاق افتاده است.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۱۹

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی

حداکثر 10 عکس مجاز می باشد