فهرست مطالب

آشنایی با ۴ مکمل

  1. مکمل گینگو بلابا:

این آنتی اکسیدان قوی کمک می کند تا از آسیب های مغز جلوگیری شود. بودن می گوید از این ماده ۲۴۰ تا ۳۶۰ میلی گرم در روز مصرف کنید.


  1. مکمل B12:

با کاهش سن مصرف و جذب در رژیم غذایی، افراد به سختی همه ی ویتامین های B از جمله B12، B6 و فولات را دریافت می کنند، که برای متابولیسم کربوهیدرات، پروتئین و چربی بسیار مهم است. با این وجود در بین گروه B، B12 ممکن است بیشترین اهمیت را داشته باشد. آندینگ می گوید: “گرچه اکثر بزرگسالان که بیش از ۵۰ سال سن دارند B12 را از منبع اصلی پروتئین حیوانی جذب می کنند، و بدن آن ها تلاش می کند که این ویتامین را از غذاها بدست آورد. ” بعضی مطالعات نشان می دهد که تا ۳۰ درصد از بزرگسالان بالای ۵۰ سال، سطح B12 بالایی دارند. از پزشک خود بخواهید که سطح B12 خون شما را چک کند. اگر کم باشد، ممکن است نیاز به مکمل داشته باشید.


  1. مکمل آلفا لیپوئیک اسید:

همانطور که سن شما افزایش می یابد، توانایی بدن شما برای استفاده از گلوکز کمتر می شود. اما اسید لیپوئیک آلفا می تواند به تنظیم قند خون کمک کند، به ویژه اگر شما مبتلا به دیابت هستید. همچنین در سلامت مغز کمک می کند، با بازیافت ویتامین C و E  به عنوان یک آنتی اکسیدان فوق العاده عمل می کند و می تواند برای کبد مفید باشد. بوند توصیه می کند که روزانه حدود ۱۰۰ میلی گرم در روز مصرف شود.


  1. مکمل ساو پالمیتو:

اگر در طول شب ۱۰۰ مرتبه بیدار می شوید و به دستشویی می روید، اصلا نگران نباشید بودن در این باره می گوید: “غده پروستات هر چه سن شما بیشتر می شود، رشد می کند و باعث می شود که به مثانه ی شما فشار بیشتری وارد کند. برای مقابله با آن، ۱۶۰ میلی گرم پالمیتو را دو بار در روز مصرف کنید.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۱۷

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه