فهرست مطالب

دکتر جیم استوپانی: آب اضافی بدن

مهم نیست که درصد چربی بدن شما چقدر پایین است، تنها احتباس مقدار اندکی زیر پوست تان خارج از فضای سلول های عضلات، باعث خواهد شد تا بخش وسیعی از تفکیک شما با وجود درصد چربی بسیار پایین، محو شود به خصوص در عضلات پایین تنه. اما، مکمل های طبیعی زیادی وجود دارد که کمک خواهند کرد تا به سرعت بتوانید بدن تفکیک شده خود را روی صحنه یا لب ساحل به رخ دیگران بکشید.

اولین ماده، عصاره ریشه دندولیون (نوعی قاصدک زرد رنگ) است. در واقع این گیاه که به عنوان نوعی علف هرز شناخته می شود می تواند کمک کند تا آب اضافی بدن شما خارج شود. البته مبادا مستقیماً سراغ مصرف این علف بروید! در عوض به دنبال عصاره ای از این گیاه باشید که حداقل ۲۰ درصد خلوص داشته باشد و اطمینان یابید که روزانه ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلی گرم از آن را سه بار در روز دریافت کنید. ریشه دندولیون دفع کلرید سدیم(نمک) را از کلیه ها افزایش می دهد، که همراه آن آب اضافی بدن هم دفع می شود. اما، همزمان حفظ کننده پتاسیم به شمار می آید که در نتیجه از گرفتگی عضلات ممانعت می کند.

ماده دیگری که می توانید تجربه کنید عصاره نوعی توت وحشی است، که به عنوان عصاره uva – ursi هم روی مواد تشکیل دهنده مکمل ها از آن یاد می شود. ماده فعال موجود در این عصاره گلوکوساید آربوتین نام دارد، که دارای خواص دیورتیک است. به دنبال محصولی باشد که حاوی خلوص ۲۰ درصدی آربوتین باشد و حداقل ۲۰۰ میلی گرم در هر دز، و دو یا سه بار در روز از آن استفاده کنید.

و آخرین ماده ای که در لیست کوتاه مان به آن اشاره می کنیم، ماده دیورتیکی مؤثر و طبیعی است با نام کافئین. البته هر چند زمانی تصور می شد کافئین دیورتیکی قدرتمند است، حالا تنها به عنوان یک دیورتیک ملایم شناخته می شود. اما، وقتی با مواد دیگر ترکیب می شود آثارش تقویت می شود. کافئین نه تنها دفع کلرید سدیم و در نتیجه آب اضافی را افزایش می دهد، بلکه به طور خاص از طریق افزایش جریان خون در کلیه ها عمل می کند. کلیه ها آب اضافی و مواد زاید را از خون می گیرند و به شکل ادرار دفع می کنند. هر چه جریان خون بیشتری در کلیه ها جریان داشته باشد، مقدار بیشتری آب هم دفع می شود. وقتی صحبت از مصرف کافئین به عنوان یک دیورتیک است، در پی مصرف قهوه یا سایر نوشیدنی های حاوی کافئین نباشد. چون این تنها آب دفع شده را با مقدار آب موجود در نوشیدنی جایگزین می کند. بهتر است از مکمل های کافئین به این منظور استفاده کنید، و حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلی گرم دو یا سه بار در روز مصرف کنید.

توصیه هایی در خصوص نوشیدنی های ورزشی

برخی کمپانی ها به ارائه محصولاتی اقدام کرده اند که همزمان حاوی هر سه این مواد است، در روزهای منتهی به یک رقابت یا وقتی به هر دلیل دیگری می خواهید به خشک ترین ظاهر بدنی دست یابید می توانید از چنین مکمل هایی بهره بگیرید.

*

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه

2 دیدگاه در “مکملهای پیشنهادی برای دفع آب اضافی بدن

ارسال دیدگاه