امتیاز دهید
اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email

فهرست مطالب

اهمیت کربوهیدرات ها

از اهمیت کربوهیدرات ها غافل نشوید، بخصوص در دنیای امروز که اغلب، تمرکز روی رژیم های با کربوهیدرات پایین است برای چربی سوزی. اگر افزایش حجم هدف شماست، نیاز به مصرف کربوهیدرات دارید و البته برای اینکه در مسیر رشد حرکت کنید به مقدار قابل توجهی از این ماده نیاز است. کربوهیدارت ها سوخت شما را در طول تمرین تأمین می کنند، و امکان می دهند تا سخت تر و طولانی تر تمرین کنید، و سیستم هورمونی بدن را در مسیری هدایت می کنند که باعث انتقال آمینواسیدهای حاصل از هضم پروتئین ها به بافت عضلات می شود و در آنجا جهت ریکاوری و رشد استفاده خواهند شد. اگر از رژیمی با کربوهیدرات پایین استفاده می کنید، نمی توانید با شدت کافی تمرین کنید برای اینکه تحریک مورد نظر برای رشد را در عضلات ایجاد کنید، تعادل انرژی شما بر هم می خورد و نمی توانید از توانایی کربوهیدارت ها برای کمک به انتقال پروتئین ها به عضلات استفاده کنید. با مصرف روزانه ۴/۴ گرم کربوهیدرات به ازای هر کیلو از وزن بدن شروع کنید (معادل ۳۳۰ گرم برای یک بدنساز ۷۵ کیلویی) و مقدار مصرف را تا ۷ گرم در روز برای هر کیلو از وزن بدن افزایش دهید (حدود ۵۲۵ گرم برای یک بدنساز ۷۵ کیلویی). بخش عمده از کربوهیدارت دریافتی خود را باید از کربوهیدارت های مرکب تأمین کنید از جمله سیب زمینی، نان های سبوس دار و جو.
این کربوهیدرات ها اغلب حاوی مقدار زیادی فیبر هم هستند که فواید زیادی برای بدن دارد.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه