تمرین پشت با ویکتور مارتینز

تمرین پشت با ویکتور مارتینز

ویکتور در آرنولد کلاسیک 2006 سایز جدیدی را از خود به نمایش گذاشت و از عکس های رقابت
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
2+
زمان مطالعه: کمتر از 3 دقیقه

تمرین پشت با مارتینز

ویکتور مارتینز نفر اول شب قهرمانان ۲۰۰۳ و قهرمانی GNC (نمایش قدرت) ۲۰۰۴ در مستر المپیا ۲۰۰۶ در ماه سپتامبر برای دستیابی به موفقیتی بزرگتر و ارتقا مقام خود در رده بندی بهترین بدنسازان (او سال گذشته به مقام پنجم دست یافت) حضور خواهد داشت.

ویکتور در آرنولد کلاسیک ۲۰۰۶ سایز جدیدی را از خود به نمایش گذاشت و از عکس های رقابت چنین به نظر می رسد که حتی لیاقت پیروزی در رقابت را هم داشته. هر چند نمی توان تنها از روی تصاویر با اطمینان کامل قضاوت کرد. به هر حال اگر ویکتور بتواند با همان سایز – ولی ظاهری سخت تر- در رقابت حضور یابد بسیاری از رقبا را دچار وحشت خواهد کرد. او پتانسیل بسیار زیادی دارد و تصور بر این است که بزودی می تواند در حد و اندازه های قهرمانی ظاهر شود.

این برنامه تمرین پشت ۱۰  روز پیش از مستر المپیای ۲۰۰۴ است و تنها چند روز قبل از اینکه  قهرمانی GNC در آتلانتا را بدست آورد. آنچه خواهید دید برنامه  واقعی تمرین ویکتور است بدون تغییر. او با سه ست بارفیکس برای گرم کردن آغاز می کند. یار تمرینی ندارد بلکه مربی اش ویکتور مونز در تمرینات او را همراهی می کند. پس از گرم کردن با بارفیکس سراغ سیم کش قایقی می رود. از فاصله زیاد بین دست ها استفاده می کند و از ابتدا با ست های نزولی شروع می کند. پس از تکرارهای اولیه با وزنه ای سنگین، مربی او مقداری از وزنه ها را کم می کند و ویکتور چند تکرار دیگر هم اجرا می کند و این کار برای سه ست ادامه می یابد. حرکت بعدی زیر بغل با دستگاه همر است. باز هم ست های نزولی، ولی با دخالت خاص ویکتور هونز. ابتدا ویکتور باهر دو دست دستگیره ها را می کشد، سپس بدون توقف از وزنه ها کاسته می شود و ادامه کار را به صورت تک دست انجام می دهد. سه ست زاوبه این صورت اجرا می کند. حرکت بعدی کشش سیم کش از بالا دست جمع است. باز هم سه ست نزولی به روش ویکتور مونز :

ابتدا ویکتور دسته را تا نیمه دامنه حرکت پایین می کشد. از وزنه ها کاسته می شود و او تکرارهای بعدی رادر نیمه پایینی دامنه حرکت اجرا می کند. برای حرکت آخر ویکتور سوپر ستی شامل زیر بغل دمبل تک خم و کشش سیم کش تک دست اجرا می کند، بدون ست های نزولی – پس از یک ست دمبل تک خم بدون توقف سراغ کشش سیم کش تک دست می رود.

بدون شک ویکتور دارای یکی از بهترین عضلات پشت حال حاضر است. او بسیاری از این توسعه را مدیون اجرای بارفیکس از روز اول تمریناتش می اند و همچنین تحت فشار قرار دادن عضلات پشت از زاویه های مختلف و استفاده از حرکات متنوع در جلسات تمرین. اگر شرایط به خوبی پیش رود امسال در لاس وگاس در ۲۹ و ۳۰ سپتامبر همه را غافلگیر خواهد کرد.

جالب است بدانید که رونی کلمن معتقد است پس از او ویکتور مارتینز قهرمان مستر المپیا خواهد شد. و بسیاری هم موافقند که او پتانسیل کافی برای تصاحب عنوان مستر المپیا در سال های آتی را دارد. البته ظاهرا کلمن تا سال ۲۰۰۷ و کسب دهمین عنوان قهرمانی قصد کناره گیری ندارد. بنابراین باید تا سال ۲۰۰۸ منتظر ماند و دید که چه کسی می تواند جانشین او شود. البته بزرگان زیادی در پی کسب عنوان مستر المپیا هستند: ویکتور، جی کاتلر، فیل هیث، گوستاو بادل، دکستر جکسون و . . .

 تمرین پشت ویکتور مارتینز برای المپیا ۲۰۰۴
حرکتستتکرار
بارفیکس (برای گرم کردن)۳۱۰ -۱۲
کشش قایقی سیم کش دست باز۳۱۰ -۱۵*
زیر بغل با دستگاه همر ( کشش اچ)۳۱۰ -۱۵*
کشش سیم کش از بالا دست جمع۳۱۰ -۱۵*

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.
به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۹۶دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۹دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۶۱۰دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۶۰۰دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۳۹دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۴۴۵دیدگاه

ارسال دیدگاه