فهرست مطالب

تمرین پشت با مارتینز

ویکتور مارتینز نفر اول شب قهرمانان ۲۰۰۳ و قهرمانی GNC (نمایش قدرت) ۲۰۰۴ در مستر المپیا ۲۰۰۶ در ماه سپتامبر برای دستیابی به موفقیتی بزرگتر و ارتقا مقام خود در رده بندی بهترین بدنسازان (او سال گذشته به مقام پنجم دست یافت) حضور خواهد داشت.

ویکتور در آرنولد کلاسیک ۲۰۰۶ سایز جدیدی را از خود به نمایش گذاشت و از عکس های رقابت چنین به نظر می رسد که حتی لیاقت پیروزی در رقابت را هم داشته. هر چند نمی توان تنها از روی تصاویر با اطمینان کامل قضاوت کرد. به هر حال اگر ویکتور بتواند با همان سایز – ولی ظاهری سخت تر- در رقابت حضور یابد بسیاری از رقبا را دچار وحشت خواهد کرد. او پتانسیل بسیار زیادی دارد و تصور بر این است که بزودی می تواند در حد و اندازه های قهرمانی ظاهر شود.

این برنامه تمرین پشت ۱۰  روز پیش از مستر المپیای ۲۰۰۴ است و تنها چند روز قبل از اینکه  قهرمانی GNC در آتلانتا را بدست آورد. آنچه خواهید دید برنامه  واقعی تمرین ویکتور است بدون تغییر. او با سه ست بارفیکس برای گرم کردن آغاز می کند. یار تمرینی ندارد بلکه مربی اش ویکتور مونز در تمرینات او را همراهی می کند. پس از گرم کردن با بارفیکس سراغ سیم کش قایقی می رود. از فاصله زیاد بین دست ها استفاده می کند و از ابتدا با ست های نزولی شروع می کند. پس از تکرارهای اولیه با وزنه ای سنگین، مربی او مقداری از وزنه ها را کم می کند و ویکتور چند تکرار دیگر هم اجرا می کند و این کار برای سه ست ادامه می یابد. حرکت بعدی زیر بغل با دستگاه همر است. باز هم ست های نزولی، ولی با دخالت خاص ویکتور هونز. ابتدا ویکتور باهر دو دست دستگیره ها را می کشد، سپس بدون توقف از وزنه ها کاسته می شود و ادامه کار را به صورت تک دست انجام می دهد. سه ست زاوبه این صورت اجرا می کند. حرکت بعدی کشش سیم کش از بالا دست جمع است. باز هم سه ست نزولی به روش ویکتور مونز :

ابتدا ویکتور دسته را تا نیمه دامنه حرکت پایین می کشد. از وزنه ها کاسته می شود و او تکرارهای بعدی رادر نیمه پایینی دامنه حرکت اجرا می کند. برای حرکت آخر ویکتور سوپر ستی شامل زیر بغل دمبل تک خم و کشش سیم کش تک دست اجرا می کند، بدون ست های نزولی – پس از یک ست دمبل تک خم بدون توقف سراغ کشش سیم کش تک دست می رود.

بدون شک ویکتور دارای یکی از بهترین عضلات پشت حال حاضر است. او بسیاری از این توسعه را مدیون اجرای بارفیکس از روز اول تمریناتش می اند و همچنین تحت فشار قرار دادن عضلات پشت از زاویه های مختلف و استفاده از حرکات متنوع در جلسات تمرین. اگر شرایط به خوبی پیش رود امسال در لاس وگاس در ۲۹ و ۳۰ سپتامبر همه را غافلگیر خواهد کرد.

جالب است بدانید که رونی کلمن معتقد است پس از او ویکتور مارتینز قهرمان مستر المپیا خواهد شد. و بسیاری هم موافقند که او پتانسیل کافی برای تصاحب عنوان مستر المپیا در سال های آتی را دارد. البته ظاهرا کلمن تا سال ۲۰۰۷ و کسب دهمین عنوان قهرمانی قصد کناره گیری ندارد. بنابراین باید تا سال ۲۰۰۸ منتظر ماند و دید که چه کسی می تواند جانشین او شود. البته بزرگان زیادی در پی کسب عنوان مستر المپیا هستند: ویکتور، جی کاتلر، فیل هیث، گوستاو بادل، دکستر جکسون و . . .

 تمرین پشت ویکتور مارتینز برای المپیا ۲۰۰۴
حرکتستتکرار
بارفیکس (برای گرم کردن)۳۱۰ -۱۲
کشش قایقی سیم کش دست باز۳۱۰ -۱۵*
زیر بغل با دستگاه همر ( کشش اچ)۳۱۰ -۱۵*
کشش سیم کش از بالا دست جمع۳۱۰ -۱۵*

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه