ناتوانی در افزایش وزن

ناتوانی در افزایش وزن

هر روز در باشگاه ها شاهد این هستیم که بدنسازان بنا به توصیه مربیشان از مکمل ها و
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
1+
زمان مطالعه: کمتر از 2 دقیقه

ناتوانی در افزایش وزن

هر روز در باشگاه ها شاهد این هستیم که بدنسازان بنا به توصیه مربیشان از مکمل ها و ترکیبات مختلفی استفاده می کنند. گاهی این ترکیبات و توصیه ها مضر و پر خطر بوده و گاهی نیز بسیار سودمند می باشند. یک دسته از موادی که اخیرا توجه زیادی به تامین مقدار لازم آن برای بدنسازان می شود ویتامین ها هستند و یتامین ها ترکیباتی هستند که وجودشان جهت بسیاری از اعمال حیاتی بدن انسان ضروری و لازم می باشد دربین این ویتامین ها، ویتامین های C،AوE بیشتر سایر ویتامین ها مورد توجه قرار گرفته اند به همین خاطر کاربردها و توانایی های ویتامین C را برای شما بازگو می کنیم.

تاکنون خواص بیشماری را برای ویتامین C به اثبات رسانده اند که هر کدام از آن ها به نوبه خود نقش مهمی را در اعمال حیاتی بدن انسان ایفا می کند. ویتامین C در تقویت و قوی شدن استخوان ها و افزایش وزن و بافت های اتصالی ( رباط ها، تاندون هاو….) کمک به التیام و شفا دادن سریع زخم ها و جراحات علی الخصوص جراحات ناشی از سوختگی ها و افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است. شاید یکی از مهم ترین خواص خارق العاده ویتامین C همان توان بالای آنتی اکسیدان آن باشد. این ویتامین سبب حفظ و بقای سلول های بدن به ویژه سلول های عضلانی در مقابل حمله رادیکال های آزاد و تخریب سلولی می شود. در نتیجه به طور غیر مستقیم می تواند در افزایش حجم عضلات و نگهداری آن موثر باشد.

ویتامین C تقویت دیواره رگ ها نقشی اساسی را در سلامتی رگ ها و متعادل نگه داشتن جریان خون ایفا می کند. این ویتامین از تخریب دیواره سلول های بدن و فساد آن ها که عامل اصلی بروز بسیاری از سرطان ها می باشد جلوگیری می نماید. ضمن این که عامل یاد شده سبب جلوگیری از امراض قلبی، پیری زودرس و چین و چروک خوردن و شکستگی صورت (به خصوص در رژیم های سخت پیش از مسابقات) و ورم مفاصل می گردد. بر اساس تحقیقات انجام شده ثابت گردیده که مصرف روزانه ۱۰۰۰ میلی گرم ویتامین C سبب کاهش سطح کورتیزول در بدن شده و به عضلات اجازه می دهد که رشد کرده و پیشرفت بیشتری داشته باشند ( کورتیزول هورمونی است که در بدن ترشح شده و سبب تخریب سلول ها و بافت های عضلانی می شود.) همچنین این ویتامین به تولید اسید آمینه ال- کارنتین در بدن که عامل انتقال چربی ها به مرکز سلول و سوزاندن آن هاست کمک می نماید در نتیجه در افزایش سرعت سوختن چربی ها در بدن موثر است. از طرف دیگر ویتامین C در کنار ویتامین گروه B عامل کاهش خستگی و استرس های روزانه می باشد در نتیجه توان جسمانی افراد را افزایش می دهد. از طرف دیگر از ایجاد التهاب در عضلات ورزشکاران رشته های سنگین مانند بدنسازی و پاورلیفتینگ جلوگیری می نماید و در نتیجه در کاهش صدمات و آسیب دیدگی های عضلانی بسیار موثر است.

همه افراد به خصوص کسانی که تمرینات بدنی سنگین همچون بدنسازی و پاور انجام می دهند به ویتامین C نیازمندند ویتامین C سبب افزایش سطح تستوسترون را پایین می آورد و این مطلب به شما کمک می کند تا راحت تر عضله سازی کرده و کارآیی ورزشی خود را افزایش دهید. از آنجایی که ویتامین c از جمله ویتامین های محلول در آب است در نتیجه بدن انسان توانایی ذخیره آن برای مدت زمان بیش از ۱تا۲ روز را ندارد به همین جهت بایستی به طور متناوب و روزانه مصرف شود و میزان مصرف آن برای افراد عادی ۵۰۰ میلی گرم و وبار در روز است که این میزان برای بدنسازان به ۳ گرم در روز می رسد و شما می توانید در زمان خشک کردن رژیم پیش از مسابقه آن را به صورت ۸ گرم در روز و در فواصل مساوی و معین مصرف نمایید. منابع اصلی ویتامین C عبارتند از: گوجه فرنگی، مرکباتی همچون پرتغال، لیمو شیرین و لیمو ترش و اکثر قریب به اتفاق میوه هایی که دارای پوست سبز یا زرد هستند.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.
به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۹۶دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۹دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۶۰۶دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۹۶دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۳۹دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۴۴۵دیدگاه

ارسال دیدگاه