فهرست مطالب

اسطوره دنیای تناسب اندام: امروزم را فدا می­کنم تا فردا رشد کنم

اگر شما یکی از طرفداران پر و پا قرص بدنسازی و تناسب­ اندام باشید. حتما عکس­ های گِرگ­پلیت را بارها در نشریه­ ها دیده ­اید. شاید هم بدانید که متاسفانه او در زمستان گذشته بر اثر تصادف با قطار در سن ۳۷ سالگی کشته شد. او برای میلیون­ ها نفر منبع انگیزه و پشت کار بود و با صحبت­ های انرژی بخشش به مردم کمک می­کرد تا راه سخت تغییر زندگی­ شان را راحت ­تر طی کنند. ما در این مقاله برای گرامی داشتن یاد او بهترین نصیحت­ های تمرینی ­اش درباره موضوعات مختلف را برای شما گرد آوری کرده­ ایم.

×تمرین هوازی

«من همه مشکلات، نگرانی­ ها و فشارهای روانی­ ام را در ذهنم جمع می­کنم و در پایان روز وقتی که کارهایم تمام شد، دور خیابان­ های نزدیک خانه ­ام می­دوم و به دنبال راه­ حل­ هایی برای همه مشکلاتم می­گردم. در این زمان همچنین برنامه­ های روز بعد را می ­چینم، چیزهایی را که می­خواهم اتفاق بیفتند تجسم می­کنم و … به نظر من انجام تمرین­ های هوازی و فکر کردن به مشکل­تان سریع­ تر از نشستن بر روی یک صندلی به شما پاسخ می­دهد.»

×مکمل­ ها

«فکر می­کنم که مهم­ ترین مکمل ­ها استراحت، خواب و شدت طبیعی تمرین­ های شما هستند.»

×تمرین در صبح

اسطوره دنیای تناسب اندام : «ساعت ۵:۳۰ صبح به باشگاه می ­روم. هر روز تمرین می­کنم چون می­دانم که همیشه این زمان در هفته را آزاد هستم و معمولاً هیچ چیزی من را از انجام این برنامه متوقف نمی­کند. در ابتدا وقتی که به این زودی در صبح تمرین می­ کردم بدنم خواب­ آلود بود، ولی بعد از چند هفته بدنم تشنه این تمرین­ های صبح زود شد و وقتی هم که از باشگاه به سر کار می­رفتم از همه همکارانم سریع­ تر، از لحاظ ذهنی آماده ­تر و سرحال ­تر بودم.»

×رها شدن از توقف­ ها

اسطوره دنیای تناسب اندام:من هر بار برنامه تمرینی ­ام را تغییر می­دهم. بدن شما زمانی رشد می­کند که مجبور باشد با شرایط جدید و غیر عادی هماهنگ شود. وقتی که بدن شما در حال هماهنگ شدن است، قوی­ تر می­شود تا بر آن تغییرات غلبه کند و این در نهایت باعث رشد می­ شود. تغییر دادن برنامه تمرینی ­تان به سادگی عوض کردن کارهای همیشگی، استفاده از دمبل به جای هالتر، استفاده از دستگاه­ ها به جای وزنه­ های آزاد و یا حتی انتخاب یک روز برای انجام حرکت­ هایی که فقط با وزن بدن انجام می­ شوند است.

×تغذیه سالم

« از نظر من رها کردن یک رویا برای لذت بردن از چیزی که هر فرد معمولی می­تواند با حس چشایی آن را تجربه کند، کار بی­ ارزشی است. ترجیح می­دهم امروزم را فدا کنم تا فردا رشد بهتری در بدنم ببینم. مزه غذا به تنهایی آنقدر چیز خوب و کافی نیست که بتوانید آن را با حس هیجان انگیز پیروزی، رسیدن به آرزوهایتان و تبدیل شدن به چیزی که می­دانیم می­توانید بشوید تعویض کنید.»

دانستنی هایی درباره ی تغذیه سالم

×تمرین ماهیچه­ های میان تنه

«در پایان هر جلسه تمرینی به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی عضلات میان تنه­ام کار می­کنم. هر وقت که این تمرین­ ها را می زنم، جدا از اینکه برای حجم تمرین می کنم یا استقامت همیشه عضلانی که بر روی آن ها فشار وارد می کنم را تغییر می­دهم و مطمئن می­ شوم که هیچ وقت یک تمرین را دو بار پشت سر هم انجام نمی­ دهم. حرکت­ های مورد علاقه رساندن مچ پا به میله بارفیکس، شکم برف پاک کنی آویزان از میله بارفیکس، دراز نشست بر عکس آویزان از میله بارفیکس، فیله با صفحه وزنه».

×رسیدن به هدف ­ها

«معمولا مردم زندگی­شان را در حالی می­ گذرانند که می­دانند می­توانند بهتر باشند. وقتی که شما یک سفر را آغاز می ­کنید، باید ارزش آن سفر را بدانید. وقتی که روزهای کار شما سخت می­ شوند، به آن ها خوش ­آمد بگویید، چون شما همین الان هم در چنان جایگاه ویژه ­ای هستید که افراد کمی می ­توانند بگویند تا به حال آن را تجربه کرده ­اند. سفری که شروع کرده ­اید را ادامه بدهید چون دنیا به افراد بیشتری که به خودشان اعتماد دارند و مثل بقیه به چیزهای کوچک راضی نمی­شوند نیاز دارد یکی از همان معدود افرادی باشید که نه تنها از این بازی حرف می زند، بلکه آن را تا آخر ادامه می­ دهد و مسیری را برای دیگران می سازد.»

×خود را وقف کردن

اسطوره دنیای تناسب اندام: «زندگی را کورکورانه نگذرانید. افرادی بسیار پایین ­تر از شما با پتانسیل و ژنتیک­ های ضعیف­ تری، دستیابی­ های بسیار بیشتری از شما داشته ­اند چون میل و پشت کار بسیار عظیمی برای رسیدن به اهدافشان دارند.»

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه