برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

کشف مسیر تازه­ ای برای موفقیت در بدنسازی

موفقیت در بدنسازی

تجسم واقعیت 

اگر عاشق بدنسازی باشید در واقع جزو آن دسته از خوانندگان ما هستید که تعدادشان فراوان است. البته در بین خوانندگان ما عاشقان بدنسازان فراوانند ولی وقتی صحبت از عموم جامعه باشد، آن وقت شما افراد معدودی به شمار می­ آیید، و تنها از روی درخشش خیره ­کننده­ اش نگاه ها را به سوی خود خیره می کند. در این صورت سزاوار این هستید که بیشتر و بیشتر بدرخشید و به آرزوهای خود مبنی بر داشتن بدنی سالم، عضلاتی چشمگیر، چربی ناچیز و بدنی کامل دست یابید. مهم نیست تمرین شما چقدر منظم و اصولی است، چون شما باز هم پیشرفت بیشتری  می­خواهید.

اگر اهل تفکر و تأمل هستید و ما هم باور داریم که اینگونه ­اید، حتماً همواره در جستجوی بهترین شیوه ­ها هستید برای اینکه از آن طریق بتوانید به موفقیت هر چه بیشتری در مسیر خود دست یابد. هر چندی برنامه های تمرین تازه­ای را تجربه می کنید، و بر این باورید که مسیرهای تازه­ای برای عضله سازی وجود دارد که باید آن را کشف کنید. مسئله این است که چطور باید آن ها را پیدا کنید؟ شاید پس از مدتی تلاش و جستجو احساس خستگی کنید. عدم پیشرفت قابل توجه بتدریج باعث سستی شما در ادامه تلاش و پشتکارتان شود. ولی، خوشبختانه، راه قدرتمندی وجود دارد که شاید تا به حال تجربه نکرده باشید، یا حداقل آن را جدی نگرفته اید.

در ادامه شاهد این شیوه خواهید بود، ولی وقتی شنیدید، تعجب نکنید و با خود نگویید که این بیهوده است، چرا که اگر در این شیوه مهارت یابید، بهایش جز رشد عضلانی بیشتر و دستیابی به رؤیاهایتان چیزی نخواهد بود! و خوشبختانه این یک حقیقت علمی برای رسیدن به موفقیت است.

حتماً با خود می گویید قرار است چه شیوه ای را برایتان شرح دهیم، آیا بحث از یک دستگاه تازه و پیشرفته است!؟ یا یک مکمل جادویی، یایک برنامه خارق العاده!؟ در واقع هیچ­کدام از این ها نیست، بلکه نیرویی است که در وجود خودتان است. فکر می کنید این نیرو چیست؟ قدرت تخیل و تصور شما! تعجب نکنید، اجازه هم ندهید که سادگی این مسئله شما را فریب دهید و آن را انکار کنید. این ایده در عمل آنقدرها هم که ساده به نظر می­رسد، نیست.


قدرت ذهن برای موفقیت:

استفاده از قدرت ذهن برای تصویر سازی یک هدف (موفقیت)، و سپس دستیابی به آن، مسئله جدیدی نیست. این شیوه برای سالهاست که به عنوان راهی برای پیشرفت های شخصی استفاده می­شود، و به خوبی هم مؤثر است. بسیاری از بدنسازان مشهور دنیا بر تأثیر تصور مثبت در مورد بدن خود و آنچه در رؤیاهایشان آرزوی دستیابی به آن را داشته اند، تأکید دارند. ضمن ایتکه این شیوه تنها مختص بدنسازان نیست. زمان طولانی است که علم، اثر تخیل افراد بر تغییرات مثبت در بدن را کشف کرده. این به “تصویر سازی سازنده” هم شهرت دارد. در میان متخصصان، با اصطلاح “خود هیپنوتیزمی هدفمند” هم از آن یاد می شود.

حقیقت این است که دید مثبت از طریق تصویر سازی ذهنی در واقع پایه و اساس تمام شیوه ها و کتاب هایی است که در مورد دستیابی به موفقیت در طول این سال ها به طور گسترده­ ای تألبف شده و انتشار یافته. در واقع اثبات قدرت مغز و اثر آن بر بدن توسط جراح مشهور، دکتر برنی سیگل به بهترین شکل در کتاب مشهورش با نام “عشق، طب و معجزه” ذکر شده با اشاره به افراد متعددی که با تصویر سازی، باعث معکوس سازی بیماری های از دید پزشکان مرگ­ آور بوده، و شخص توانسته به سلامتی دوباره دست یابد. دکتر سیگل چنین نتیجه گیری می کند که اگر بیمار، اشتیاق و رغبت کافی را داشته باشد برای اینکه کنترل بیماری­اش را در دست گیرید، از طریق تکنیک های تصویر سازی مثبت می تواند آنچنان روند بهبودش را تقویت کند که مثل معجزه­ای برایش عمل کند.

رشد اجباری عضله سینه با روش سیال سازی ذهنی

۴ مرحله ذهنی:

مشابه دکتر سیگل، بسیاری دیگر هم در جوامع علمی بر این عقیده ­اند که در ارتباط بسیار قوی تری بین تصویر سازی ذهنی و بدن ما وجود دارد نسبت به آنچه تا به حال تصور می شد. در واقع با توجه به شواهد و تجربیات موجود می توانید از تصویر سازی ذهنی، در مسیر دستیابی به بدنی که آرزویش را دارید بهره ببرید. به این منظور مراحل زیر را به ذهن بسپارید و به آن ها عمل کنید:

  • با مشخص نمودن دقیق اهداف خود به عنوان یک بدنساز شروع کنید. باید آن اهداف را روی کاغذی بنویسید. این کار باعث می شود تا اهداف و خواسته ­های شما به طور قوی تری در ضمیر ناخودآگاه تان ثبت شود، در قسمت راست مغز در بخشی که مسئول تخیل و خلاقیت شماست.
  • تصویر ذهنی دقیق و واضحی از آنچه در نهایت پس از دستیابی به اهداف­تان می­خواهید به آن دست یابید را در ذهن تان بسازید. تنها خودتان را آن طور که دوست دارید در آینده باشید تصور نکنید، بلکه دقیقاً در حال حاضر خود را به آن صورت تجسم کنید. چه باور کنید یا نه، تصویر سازی این مسئله در ذهن­تان که همین حالا، بازوهایی گرد و حیرت انگیز، شکمی تفکیک شده و بدون چربی، شانه هایی پهن و حجیم، و عضلات پشتی که به طرفین زبانه می کشد و عضلات چهار سری که در حال انفجار است، تأثیر عمیقی بر سرعت پیشرفت شما در به واقعیت پیوستن این تصورات دارد.
  • باید این تصور تازه و بهبود یافته از خود را اغلب مواقع روز در ذهن مرور کنید. انجام این کار، به طور ناخودآگاه بر عملکرد روزمره شما در دستیابی به تصویری که در ذهن ساخته اید مؤثر خواهد بود.
  • اهداف تان را با اطمینان و اعتماد به نفس در ذهن تکرار کنید. این مسئله به تقویت تصویر ذهنی شما از آنچه مورد نظرتان است منجر خواهد شد، که در این مورد دستیابی به بدنی کامل و حیرت انگیز است. واژه هایی که تکرار آنها در ذهن می­تواند بر تسلط هر چه بیشتر مغز شما بر بدنتان تأثیر گذار باشد، واژه­ ها و اصطلاحاتی هستند که بسیار شنیده­ اید و شاید هرگز جدی نگرفته اید از جمله: “من می­خواهم و می­توانم” و ” هر روز، بهتر و بهتر خواهم بود”، تکرار هر روزه این واژه ها، می تواند حتی یک بازنده را به یک برنده بدل کند.

وقتی خواست شما دستیابی به رشد عضلانی بیشتر باشد، مطمئن باشید قوانین مشابهی می­تواند مورد استفاده قرار گیرد. هنوز قانع نشدید؟ پس اجازه دهید در مورد اینکه چقدر ذهن شما می تواند قدرتمند باشد(وقتی بدرستی سازمان دهی شود) اشاره ­ای داشته باشم به نقل قولی از شاکتی جاواین، نویسنده کتاب تصویر سازی خلاق:” تصویر سازی خلاق،تکنیکی است شامل استفاده از تخیل شما برای خلق آنچه در زندگی می خواهید. این به هیچ وجه چیز تازه ای نیست. هر روز در حال استفاده از آن هستید، و در واقع در هر دقیقه. در واقع توانایی طبیعی شما برای تخیل، پایه انرژی خلاق تمام هستی است که به طور مداوم، چه به صورت آگاهانه و چه ناخودآگاه از آن استفاده می­کنید.” اگر این نقل قول به نظرتان بیش از اندازه ماوراء­الطبیعه بنظر می رسد شاید این یکی برایتان جالب باشد از گالیگه، فیزیک دان و ستاره شناس مشهور قرون وسطی: “نمی توانید به هیچ کس چیزی یاد دهید، تنها می­توانید کمک کند تا آنچه در وجودش هست را کشف کند.”

پتانسیل واقعی:

در نهایت اینکه شما چه مقدار پتانسیل دارید برای دستیابی به بدنی عضلانی و حیرت انگیز، بستگی به این دارد که تا چه حد تصویر سازی قدرتمندی دارید برای اینکه آن را به واقعیت بدل کنید؟ در پیش بردن تصویر ذهنی و تخیلات خود محدودیتی قائل نشوید. به مرور زمان، ذهن شما باعث تقویت هر چه بیشتر بدنتان خواهد شد برای اینکه هر چه سریع تر به پتانسیل واقعی اش دست یابد.

نوشنه جانی فیتنس (سردبیر مجله تخصص ماسل مگ)

*

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی