فهرست مطالب

ال-آرژنین یک آمینو اسید نیمه ضروری در بدن هست که به صورت کامل در بدن تولید نمیشود و برای اینکه بدن اسین آمینو اسید را در بدن کامل در اختیار داشته باشد باید از منابع بیرونی تغذیه شود (یعنی از مواد غذایی که در طول روز مصرف میکنیم) آرژنین ماده ی اولیه گاز نیتریک اکسید هست وبه همین دلیل به عنوان داروی تقویت قوای جنسی مورد استفاده قرار میگیرد.
این آمینو اسید را میتوان در آجیل و دانه های روغنی مثل بادام زمینی و بادام به وفور یافت می شود. همچنین می توان مقداری آرژنین در شکلات و کشمش نیز پیدا کرد.

فواید آمینو اسید های غیر ضروری 

ارژنین برای رشد قد

ال-آرژنین چه وظیفه  ای در بدن به عهده می گیرد؟
در جواب باید گفت که این مکمل برای به انجام رسیدن بسیاری از پروسه های مربوط به فیزیولوژی عضلات ضروری است.

این پروسه ها چیست؟
این پروسه ها شامل ترشح هورمون ها افزایش تولید هورمون رشد پاکسازی و دفع سموم تولید شده در بدن و تقویت سیستم دفاعی بدن در مقابل امراض است.
باید یاد آور شوم که این مکمل باعث حمایت از کلسترول خوب و تنظیم متابولیسم چربی و تنظیم سطح نمک در بدن نیز میشود.

نکته: آرژنین چه وظیفه ای در بدن به عهده می گیرد بدنسازان باید به دلیل خاصیت تعدیل نمک نیز به آرژنین علاقمند باشند زیرا از دست ندادن آب زیر پوست که به دلیل احتباس آب و نمک در بدن اتفاف می افتد باعث میشود تا بدن ظاهری نرم و پف آلود داشته باشد و عضلات صاف و فاقد بر آمدگی به نظر برسند.
حفظ نیتروژن بوسیله مصرف نیتروژن مسئله ای است که بین بدنسازان و دانشمندان مورد توافق است. همچنین اعتقاد بر این است که آرژنین قطعا برای رشد مؤثر است که به سبب توانایی در اتساع عروق و سهم آن در سنتز پروتئین است.

حال یک سوال دیگر چه کسانی به آرژنین نیاز دارند و چه مقدار از آن کمبود محسوب میشود؟
در جواب باید گفت: هر کسی افرادی که بیشترین میزان نیاز را به آرژنین دارند؛ نوجوانان، بچه های کمتر از هفت سال، قهرمانان، اشخاصی که سعی دارند وزن خود را کاهش دهند و افراد مسن.

نکته: در افراد بزرگسال، آرژنین یک آمینو اسید غیر ضروری محسوب میشود. برای کودکان در مقایسه با بزرگسالان یک آمینو اسید ضروری برای تقویت و توسعه سیستم ایمنی در دوران بلوغ محسوب میشود.
افرادی که دچار آسیبدیدگی هستند نیز میتوانند از فواید مکمل هایی حاوی آرژنین بهره مند گردند زیرا کمبود آرژنین در بدن زمانی که برای ترمیم جراحت نیاز است را افزایش میدهد.

نکاتی مهم:

نکته۱: بدنسازانی که برنامه بدنسازی منظم دارند و دوره های مصرف دارو های آندروژنی و استروئید های آنابولیک را قطع میکنند نیز میتوانند از مصرف آرژنین سود ببرند.

نکته۲: افرادی که ناراحتی قلبی و یا سابقه مشکلات روحی و روانی دارند باید با پزشک معالجشان برای مصرف آرژنین به صورت مکمل مشورت کنند.

نکته۳: با هیچ نوع آمینو اسیدی امکان “اور دز” (مصرف بیش از اندازه) وجود ندارد. مصرف خیلی زیاد آرژنین میتواند منجر به اسهال، ضعف و سستی و حالت تهوع شود. هنوز دز واضح و مشخصی که بهترین نتیجه را در بر داشته باشد برای این مکمل مشخص نشده است بنابراین باید با استفاده از آزمون و خطا میزان مناسب را برای خود بدست آورید.

نکته۴: اغلب پودر های پروتئینی موجود در فروشگاه ها با آمینو اسیدهایی نظیر آرژنین تقویت میشوند. با داشتن این پیش زمینه باید توجه ویژه ای به میزان آرژنینی که از منابع مختلف وارد بدن میکنید نشان دهید.

نکته۵: اگر احساس میکنید قادر به استفاده از روش فوق الذکر برا یافتن میزان دز مناسب خودتان نیستید و این روش برایتان مشکل ساز است میتوانید از دستور العمل مندرج بر روی بسته بندی مکمل ها که از سوی شرکت های تولید کننده توصیه میشوند استفاده کنید.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

4/5 – (1 امتیاز)
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه

759 دیدگاه در “آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوالاتی درباره آن

    1. نویسنده
    1. نویسنده
    1. نویسنده
    1. نویسنده
    1. نویسنده
    1. نویسنده
    1. نویسنده
      1. نویسنده
    1. نویسنده
      1. نویسنده
    1. نویسنده
    1. نویسنده
    1. نویسنده
    1. نویسنده
    1. نویسنده
    1. نویسنده
    1. نویسنده
    1. نویسنده
    1. نویسنده
    1. نویسنده
    1. نویسنده
    1. نویسنده
    1. نویسنده
    1. نویسنده
    1. نویسنده
      1. نویسنده
    1. نویسنده
    1. نویسنده
    1. نویسنده
    1. نویسنده
    1. نویسنده
    1. نویسنده
      1. نویسنده
    1. نویسنده
    1. نویسنده
      1. نویسنده
    1. نویسنده
    1. نویسنده
    1. نویسنده
    1. نویسنده
    1. نویسنده
    1. نویسنده
    1. نویسنده
    1. نویسنده

ارسال دیدگاه