فهرست مطالب

نظر اریک بروزر درباره نقش اجرای صحیح  حرکت های بدنسازی در سرعت پیشرفت شما

اریک بروزر مربی سر شناس بدنسازی در این بخش به پرسش یکی از خوانندگان درباره اهمیت اجرای درست حرکت های بدنسازی پاسخ داده است.

سوال:

من یکی از طرفداران بزرگ شما هستم و می بینم که شما توصیه بسیار شدیدی را برای اجرای بی نقص حرکت ها دارید. اگر کسی به شما بگوید که بعضی از بزرگ ترین بدنسازان تاریخ مثل رونی کولمن، برانچ وارن، جی کاتلر و جانی جکسون همه بدن هایشان را با به کار گیری از یک حالت اجرای بسیار «شل» در بیشتر حرکت ها ساختن، چه جوابی به او می دهید؟

پاسخ:

اول از همه من باید بگویم که  به آنها نگاه کنید! من چطور می توانم درباره نتیجه کار آنها بحث کنم؟ این افراد روی هم رفته ۱۲ قهرمانی مسترالمپیا، ۶ قهرمانی در آرنولد کلاسیک و تعداد زیادی قهرمانی در بقیه مسابقه های حرفه ای به دست آوردند! به هر حال، باید به این فکر کنیم که بدون در نظر گرفتن عامل های مشخص (مثل ژنتیک برتر، استفاده از دارو و نظم کاری ابر انسانی)، آیا به دست آمدن عضله های شگفت انگیز آنها به خاطر یا بر خلاف استفاده از روش های اجرای «نامناسب» شان اتفاق افتاده است؟

به نظر من، یکی از مهمترین نکته های کلیدی در موفقیت در بدنسازی این است که ایمان کامل و بدون لغزشی رابه روش خودتان داشته باشید. اگر شما به واقع باور دارید که روش شما بهترین روش است و هیچ شکی ندارید. نتیجه مورد نظرتان را برای شما رقم می زند، همین الان چندین قدم از بقیه جلوتر هستید.

افرادی که به آنها اشاره کردید، چندین بار در مصاحبه هایشان گفته اند که نمی توانند تمرین کردن به هیچ روشی دیگری را تصور کنند. همه آنها گفته اند که اگر به جای روش انفجاری خودشان، می خواستند با حرکت های بدنسازی به صورت آهسته و سخت گیرانه تری تمرین کنند، نمی توانستند چنین حجمی از عضله را بسازند. احتمال دارد که این از جنبه روان شناختی صحیح باشد، چون همان طور که اشاره کردم، این ایمان آنهاست که مسوول به دست آمدن این نتیجه ها بوده است.

با این وجود من باور ندارم که اگر آنها در روزهای ابتدایی شان زیر نظر شخصی کار می کردند که روش تمرینی بسیار سخت گیرانه ای را به آنها یاد می داد، آنها هم به این روش ایمان پیدا می کردند و با همان روش جلو می رفتند، باز هم می توانستند به چنین حجمی و یا حتی بیشتر از آن برستد. همچنین باید به این هم توجه کنید که افرادی مثل رونی و برانچ در طول حرفه شان با آسیب دیدگی های شدیدی هم روبه رو شده اند. که باعث عقب افتادن آنها شده است و یا حتی شاید بتوان گفت که اجبار به یک بازنشستگی زودرس را برای آنها به وجود آورده اند.

بهترین کار برای بیشتر مردم این است که با یک حالت اجرای بی نقص و تمرکز کامل بر روی تحریک اختصاصی عضله مورد نظر تمرین کنند. تقلب فقط باید برای اجرای چند تکرار اضافی (و یا انقباض های باز شونده ضروری) بکار گرفته شود و حتی این هم فقط باید بعد رسیدن به ناتوانی در تکرارهایی با دامنه حرکتی کامل مورد استفاده قرار بگیرد.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه