حرکت های بدنسازی

اهمیت اجرای صحیح حرکت های بدنسازی

اریک بروزر مربی سر شناس بدنسازی در این بخش به پرسش یکی از خوانندگان درباره اهمیت اجرای درست 
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
1+

نظر اریک بروزر درباره نقش اجرای صحیح  حرکت های بدنسازی در سرعت پیشرفت شما

اریک بروزر مربی سر شناس بدنسازی در این بخش به پرسش یکی از خوانندگان درباره اهمیت اجرای درست حرکت های بدنسازی پاسخ داده است.

سوال:

من یکی از طرفداران بزرگ شما هستم و می بینم که شما توصیه بسیار شدیدی را برای اجرای بی نقص حرکت ها دارید. اگر کسی به شما بگوید که بعضی از بزرگ ترین بدنسازان تاریخ مثل رونی کولمن، برانچ وارن، جی کاتلر و جانی جکسون همه بدن هایشان را با به کار گیری از یک حالت اجرای بسیار «شل» در بیشتر حرکت ها ساختن، چه جوابی به او می دهید؟

پاسخ:

اول از همه من باید بگویم که  به آنها نگاه کنید! من چطور می توانم درباره نتیجه کار آنها بحث کنم؟ این افراد روی هم رفته ۱۲ قهرمانی مسترالمپیا، ۶ قهرمانی در آرنولد کلاسیک و تعداد زیادی قهرمانی در بقیه مسابقه های حرفه ای به دست آوردند! به هر حال، باید به این فکر کنیم که بدون در نظر گرفتن عامل های مشخص (مثل ژنتیک برتر، استفاده از دارو و نظم کاری ابر انسانی)، آیا به دست آمدن عضله های شگفت انگیز آنها به خاطر یا بر خلاف استفاده از روش های اجرای «نامناسب» شان اتفاق افتاده است؟

به نظر من، یکی از مهمترین نکته های کلیدی در موفقیت در بدنسازی این است که ایمان کامل و بدون لغزشی رابه روش خودتان داشته باشید. اگر شما به واقع باور دارید که روش شما بهترین روش است و هیچ شکی ندارید. نتیجه مورد نظرتان را برای شما رقم می زند، همین الان چندین قدم از بقیه جلوتر هستید.

افرادی که به آنها اشاره کردید، چندین بار در مصاحبه هایشان گفته اند که نمی توانند تمرین کردن به هیچ روشی دیگری را تصور کنند. همه آنها گفته اند که اگر به جای روش انفجاری خودشان، می خواستند با حرکت های بدنسازی به صورت آهسته و سخت گیرانه تری تمرین کنند، نمی توانستند چنین حجمی از عضله را بسازند. احتمال دارد که این از جنبه روان شناختی صحیح باشد، چون همان طور که اشاره کردم، این ایمان آنهاست که مسوول به دست آمدن این نتیجه ها بوده است.

با این وجود من باور ندارم که اگر آنها در روزهای ابتدایی شان زیر نظر شخصی کار می کردند که روش تمرینی بسیار سخت گیرانه ای را به آنها یاد می داد، آنها هم به این روش ایمان پیدا می کردند و با همان روش جلو می رفتند، باز هم می توانستند به چنین حجمی و یا حتی بیشتر از آن برستد. همچنین باید به این هم توجه کنید که افرادی مثل رونی و برانچ در طول حرفه شان با آسیب دیدگی های شدیدی هم روبه رو شده اند. که باعث عقب افتادن آنها شده است و یا حتی شاید بتوان گفت که اجبار به یک بازنشستگی زودرس را برای آنها به وجود آورده اند.

بهترین کار برای بیشتر مردم این است که با یک حالت اجرای بی نقص و تمرکز کامل بر روی تحریک اختصاصی عضله مورد نظر تمرین کنند. تقلب فقط باید برای اجرای چند تکرار اضافی (و یا انقباض های باز شونده ضروری) بکار گرفته شود و حتی این هم فقط باید بعد رسیدن به ناتوانی در تکرارهایی با دامنه حرکتی کامل مورد استفاده قرار بگیرد.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.
به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۹۶دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۹دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۶۰۰دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۸۸دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۳۷دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۴۳۷دیدگاه

ارسال دیدگاه