برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

مسابقات ۲۰۱۴ مستر یونیورس فدراسیون جهانی فیتنس WFF در کره جنوبی برگزار شد.

مسابقات ۲۰۱۴ مستر یونیورس

به گزارش مدیر تیم اعزامی به این مسابقات، تیم فیتنس ایران با بدست آوردن ۳ مقام اولی، دو مقام دومی، و دو مقام چهارمی، و یک مقام ششمی، صبح روز سه شنبه ۳ تیر ماه، از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) در میان استقبال بی نظیر خانواده ها و ورزش دوستان به میهن بازگشتند.
فـدراسیون جهانـی فیتنـس WFF استـرالیا از سال ۱۹۶۸ میـلادی تـوسط آقای کلـوس هافمـن (Klaus Hoffmann founder and EX World WFF President) در آلمان پایه گذاری و به عنوان اولین فدراسیون جهانی فیتنس در اروپا و جهان به ثبت رسیده است و ریاست کنونی آن را آقای گراهم لنسفیلد (Graeme Lancefield) قهرمان اسبق پرورش اندام جهان و رئیس فدراسیون پرورش اندام و فیتنس استرالیا عهده دار می باشد.
در فدراسیون آسیا آقای جی سانگ از کره جنوبی ریاست فدراسیون و آقای کیو نگا لی از چین نایب رئیس و آقای جواد آزادیان از ایران دبیر کل فدراسیون آسیا می باشند.

برای اولین بار از زمان تشکیل این فدراسیون در اروپا مسابقات مستر یونیورسWFF در خارج از اروپا و در یک کشور آسیایی برگزار شد. مسابقات امسال مستر یونیورسWFF در تاریخ بیستم و بیست و یکم ژوئن به میزبانی شهر سئول با حضور بیش از سیصد شرکت کننده در کنار مسئولین، مربیان و داوران کشورهای مختلف جهان از جمله استرالیا، سنگاپور، نیوزیلند، کره جنوبی، چین، فرانسه، فیلیپین، ایتالیا، امریکا، برزیل، آفریقای جنوبی، هند، روسیه، اوکراین، تایلند، چک، مالزی، سوئیس، یونان، لبنان، ایران، آلمان، و انگلستان در دسته های مختلف بادی کلاسیک، فیتنس ایروبیک، فیتنس مدلینگ و فیزیک و پرورش اندام در سطح بسیار مطلوبی برگزار شد. به طوری که در اکثر دسته ها بیش از ۱۵ نفر شرکت کننده حضور داشتند. از جمله در دسته فیتنس و فیزیک ۵۰ نفر از قهرمانان مطرح جهان حضور داشتند. نکته قابل توجه این مسابقات پخش زنده از طریق اینترنت و یوتیوب به صورت زنده از ۹ صبح الی ۹ شب بود که بیش از ۲۰۰هزار بیننده در سراسر جهان به خود جذب کرد و اسپانسر اصلی این دوره از مسابقات شرکت مکمل های ورزشی جی ان سی بود که محصول ماسل پامپ (GNC MUSCLE PUMP) خود را معرفی کرد.
تیم فیتنس WFF 8 نفره ایران که به صورت آزاد در این مسابقات شرکت کرده بود به مدیریت اینجانب پژمان فزونخواه و سرمربی گری و داوری آقای سیاوش آریا و مربی گری آقای حسن تبریزی راهی مسابقات شدند. با توجه به حضور ورزشکاران قدرتمند کشورهای مختلف جهان در این مسابقات بچه های تیم جمهوری اسلامی ایران مردانه در همه دسته ها با توجه به شلوغی بیش از حد بسیار خوب جنگیدند و به لطف خدا درخشش خوبی در میان ستارگان بدنسازی و فیتنس جهان داشتند. ورزشکاران ایرانی با موفقیت در فینال دسته های مختلف مسابقات مستر یونیورس WFF با بدست آوردن سه مقام اولی، دو مقام دومی، دو مقام چهارمی، و یک مقام ششمی، بسیار خوب درخشیدند و به کار خود پایان دادند.
حسن تبریزی نماینده خوب کشورمان در دسته بزرگسالان فیتنس ایروبیک بسیار خوب ظاهر شد و با اقتدار به کاپ قهرمانی مستر یونیورس در این بخش دست یافت و در دسته پرورش اندام پیشکسوتان با اجرای فیگورهای حرفه ای و زیبا موفق به کسب کاپ نایب قهرمانی مستر یونیورسWFF بعد از قهرمانی از کشور نیوزیلند شد.
در قسمت پرورش اندام (دسته سوپر بادی) یازده نفر شرکت کننده در دسته قدی بالای ۱۸۰ سانتیمتر و وزن زیر ۹۵ کیلوگرم حضور داشتند که پژمان فزونخواه نماینده کشورمان با تلاش فراوان و با توجه به سنگین بودن رقابت در این دسته به شش نفر برتر راه یافت و بعد از آفریقای جنوبی، فرانسه، و چین به کاپ چهارمی مستر یونیورس WFF نائل گردید.
در قسمت پرورش اندام (دسته اتلتیک) ۱۵ نفر شرکت کننده در دسته قدی زیر ۱۸۰ سانتیمتر و وزن زیر ۹۰ کیلوگرم، از کشورمان دو شرکت کننده به نام های مرتضی سیدی و امیرحسین محمدی حضور داشتند که با حریفان سرسخت پرورش اندام جهان به مبارزه پرداختند و با اجرای فیگورهای بسیار زیبا موفق شدند به فینال شش نفر برتر راه پیدا کنند و در پایان مرتضی سیدی موفق به کسب کاپ قهرمانی مستر یونیورس و امیرحسین محمدی موفق به کسب کاپ ششمی مستر یونیورس WFF شدند.
در قسمت بادی کلاسیک (دسته پرفورمنس) ۲۱ شرکت کننده در دسته قدی زیر ۱۷۲ سانتیمتر و وزن زیر ۷۵ کیلوگرم، دو نفر از قهرمانان کشورمان به نام های ایمان ربیعی و هادی یزدی حضور داشتند که این بچه ها مثل دیگر اعضای تیم ایران در این مسابقات بسیار خوب ظاهر شدند و مثل یک جنگجوی ایرانی در این دسته شلوغ و پر ترافیک با اجرای فیگورهای خوب خود رای داوران را به خود جلب کرده و ایمان ربیعی موفق به کسب کاپ اولی مستر یونیورس و هادی یزدی موفق به کسب کاپ نایب قهرمانی شدند.
در قسمت فیتنس و فیزیک ۵۰ نفر شرکت کننده حضور داشتند که این دسته را به شلوغ ترین و پرطرفدار ترین دسته تبدیل نمودند. از ایران فقط یک شرکت کننده به نام شهروز حصاری حضور داشت که با تلاش و با سختی های بسیار فراوان و نمایش خوب خود موفق شد به فینال شش نفر برتر راه پیدا کند و پس از کره جنوبی، استرالیا، و ایتالیا به کاپ چهارمی مستر یونیورس نائل گردد.
سیاوش آریا پیشکسوت ورزش پرورش اندام و فیتنس کشورمان که این تیم را به عنوان سرمربی و داور همراهی میکرد، پس از حضور در سمینار داوری بین المللی و آشنایی با قوانین فدراسیون جهانی فیتنس WFF استرالیا در جمع یازده داور این دوره از مسابقات مستر یونیورس WFF قرار گرفت و در کنار دیگر داوران مطرح جهان به قضاوت پرداخت و از سوی رئیس کمیته داوران فدراسیون آسیایی آقای یونگ چو پارک، به عنوان یکی از داوران ممتاز آسیا معرفی شد.
در اینجا باید اضافه کرد که با توجه به پیشروت ورزش فیتنس در بخش های مختلف، فدراسیون جهانی فیتنس WFF استرالیا، این فدراسیون اقدام به اجرای برنامه های آموزشی بسیار استاندارد و حرفه ای برای پیشرفت ورزشکاران، مربیان، داوران، و مسئولین این فدراسیون در کشورهای مختلف زیر نظر آکادمی فیتنس WFF استرالیا نموده است و در آینده این دوره های آموزشی با هماهنگی فدراسیون پرورش اندام ایران در کشورمان برگزار خواهد شد.
آقای فزونخواه در پایان ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از آقای جواد آزادیان رئیس و تنها نماینده رسمی فدراسیون جهانی فیتنس WFF استرالیا در کشورمان که تلاش های فراوانی را برای حضور این تیم در این مسابقات انجام دادند تشکر نمودند و یک بار دیگر به کلیه اعضای تیم WFF ایران خسته نباشید گفته و برای کلیه ورزشکاران و دست اندر کاران ورزش کشورمان آرزوی توفیق و موفقیت کردند.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی