آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

نگاهی به دستاوردها و برنامه های مهم آرش رهبر در فیزیک کلاسیک

آرش رهبر، یکی از ابر ستاره های واقعی دسته فیزیک کلاسیک لیگ حرفه ای، سال ۲۰۱۷ را پشت سر گذاشت. البته نه اینکه این سال بدی بوده باشد؛ کسب مقام چهارم در المپیا برای هر بدنساز حرفه ای یک موفقیت انکار نشدنی به حساب می آید، ولی او اعتقاد دارد که این سال می توانست مقام های بهتری برای او به ارمغان بیاورد. اگر به یاد داشته باشید، او در سال ۲۰۱۶ پشت سر دنی هستر به مقام دوم رسید.

آرش در انتهای ماه اکتبر، حدود ۶ هفته بعد از مسترالمپیای ۲۰۱۷ می گوید «من احساس می کنم که امسال یک سو گردن از سال گذشته بهتر بودم. پیشرفت های زیادی را در این زمینه بدنسازی داشتم. من بعضی از نقطه های ضعفم را بهبود دادم و فکر می کنم که رشد قابل توجهی را نسبت به سال ۲۰۱۶ داشتم. با این وجود، حس می کردم که در سال ۲۰۱۷ بتوانم نتیجه بهتری از سال گذشته را بگیرم، ولی به هر حال در روز فینال نتوانستم به خوبی بدرخشم.

همانطور که همه می دانند، بدنسازی ترکیبی از یک علم و یک هنر است. من حالا با نگاهی به گذشته می توانم اشتباه هایی که در هقته قبل از مسابقه مرتکب شدم را ببینم. ولی در آن زمان من و مربی ام به آنها توجه نداشتیم. بدن من تخت تو خالی شده بود. من جمعه  صبح بدن سر زنده و آماده ای را برای مسابقه نداشتم. همین. در روزهای بعدی بهتر و بهتر می شدم و این هم که بدن افراد برای روز مسابقه به بهترین شکل خود نرسد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

با این حرکات گرم کردن بیشترین استفاده را از تمرین هایتان ببرید

گرم کردن درست و اصولی بدن، یکی از موارد ضروری برای کسب بیشترین استفاده از جلسات تمرینی و دور شدن از آسیب دیدگی ها است. ما در اینجا یک سیستم گرم کردن ویژه طراحی کرده ایم که بر اساس نیازهای شما ساخته شده است و زمان زیادی را هم از شما نمی گیرد. این سیستم با استفاده از ۳ حرکت که توسط دکتر استوارت مَک گیل، یکی از معروف ترین متخصصان حرکت شناسی ستون مهره ها در جهان طراحی شده اند. ساخته شده است.

من در سال ۲۰۱۳ پیش چندین متخصص رفتم و آنها به من گفتند که حرفه من به عنوان یک ورزشکار قدرتی به پایان رسیده است. از قبل با کارهای دکتر مَک گیل آشنایی داشتم، چون او چند تا از بهترین کتاب های سلامت ستون مهره ها و تناسب اندام را نوشته است. من همیشه به سراغ بهترین فرد در یک زمینه می روم و این بار زمانش رسیده بود تا به صورت حضوری با او آشنا بشوم. من توانستم با کمک او از جایی که نمی توانستم بدون درد حرکت کنم،به قهرمانی در دسته پاورلیفتینگ مسابقات آرنولدکلاسیک برسم. من همچنین رکوردهای شخصی ام رابا ۴۸۳ کیلو گرم اسکوات، ۳۴۷ کیلوگرم پرس سینه و ۳۴۴ کیلوگرم ددلیفت افزایش دادم.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

نظر اریک بروزر درباره نقش اجرای صحیح  حرکت های بدنسازی در سرعت پیشرفت شما

اریک بروزر مربی سر شناس بدنسازی در این بخش به پرسش یکی از خوانندگان درباره اهمیت اجرای درست حرکت های بدنسازی پاسخ داده است.

سوال:

من یکی از طرفداران بزرگ شما هستم و می بینم که شما توصیه بسیار شدیدی را برای اجرای بی نقص حرکت ها دارید. اگر کسی به شما بگوید که بعضی از بزرگ ترین بدنسازان تاریخ مثل رونی کولمن، برانچ وارن، جی کاتلر و جانی جکسون همه بدن هایشان را با به کار گیری از یک حالت اجرای بسیار «شل» در بیشتر حرکت ها ساختن، چه جوابی به او می دهید؟

پاسخ:

اول از همه من باید بگویم که  به آنها نگاه کنید! من چطور می توانم درباره نتیجه کار آنها بحث کنم؟ این افراد روی هم رفته ۱۲ قهرمانی مسترالمپیا، ۶ قهرمانی در آرنولد کلاسیک و تعداد زیادی قهرمانی در بقیه مسابقه های حرفه ای به دست آوردند! به هر حال، باید به این فکر کنیم که بدون در نظر گرفتن عامل های مشخص (مثل ژنتیک برتر، استفاده از دارو و نظم کاری ابر انسانی)، آیا به دست آمدن عضله های شگفت انگیز آنها به خاطر یا بر خلاف استفاده از روش های اجرای «نامناسب» شان اتفاق افتاده است؟

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

با استفاده از این روش زمان بندی بیشترین استفاده را از  تعداد ست ها و تکرار ها ی تمرینی ببرید

«عضله های شما توانایی شمارش را ندارند»

درطول سالیان گذشته، بدنسازان حرفه ای زیادی در پاسخ به این سوال که هر ست چند تکرار را اجرا می کنند، جمله بالا را گفته اند آنها می گویند نکته این است که هیچ عدد جادویی برای به حداکثر رساندن رشد عضلاتی وجود ندارد.

آنها هم درست مثل شما در طول این سال ها پیشنهادهای دیگران را شنیده اند و پژوهش های علمی راهم دیده اند که محدوده تکرار «ایده آل» برای بدنسازان را بین ۸ تا ۱۲ مشخص کرده اند. گفته می شود که اگر تعداد تکرارها کمتر از این میزان باشد، شما تعداد کافی از تارهای عضلاتی را تحریک نمی کنید و همچنین اگر تکرارهای بیشتری را بزنید. تمرین های شما به جای رشد عضله، بیشتر به استقامت آن کمک می کند.

با این وجود، حقیقت بسیار پیچیده تر از این است و همین نیز دلیل فاصله گرفتن حرفه ای ها از این محدوده می شود. عضله های شما به واقع توانایی شمارش را ندارند. یعنی یک تار عضلاتی هیچ برنامه ای را در داخل خود ندارد که به صورت خودکار به تعداد خاصی از انقباض ها واکنش نشان بدهد. همچنین وقتی که عضله ها را در معرض ۸ ،۱۰ یا ۲ تکرار قرار بدهید هم به صورت معجزه آسایی رشد نمی کنند. نه! عمل هایی که باعث تخریب عضله می شوند و در نتیجه واکنش های شیمیایی درونی و ترشح هورمون های مسئول برای ترمیم و باز سازی را در پی دارند، بسیار متنوع تر از این هستند.