برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه های بدنسازی

تبلیغات

منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه های بدنسازی

تبلیغات

فهرست مطالب

۱۵ ماده چربی سوز

گردو

اکثر مغزهای روغنی شامل حجم معینی از اسیدهای چرب امگا- ۳ و اسید آلفا می باشند. البته بعضی از آن ها دارای میزان نا چیزی از اسیدهای چرب امگا-۳ هستند.
به هر حال قهرمان واقعی چربی ها در اکثر مغزها چربی های اشباع نشده تک زنجیره ای است. گردو ها در واقع یک منبع غنی از اسیدهای چرب امگا-۳ هستند.
۳۰ گرم گردو تقریباً ۳ گرم اسید آلفالینولنیک برای شما مهیا می کند.

گردو برای کاهش وزن و چربی سوزی مفید است

زنجبیل

قرن هاست که از زنجبیل استفاده می شود تا به این طریق به بهبود اختلالات دستگاه هاضمه کمک شود. زنجبیل همچنین می تواند به کاهش التهاب عضلات، افزایش جریان خون در عضلات و ریکاوری عضلات کمک کند. در مطالعات بی شماری نشان داده شده که این ماده غذایی منجر به افزایش کالری سوزی می شود.

جو دوسر

این کربوهیدرات کند هضم به حفظ سطح قند خون کمک می کند و سطح انسولین را پایین نگه می دارد، بنابراین و با این ویژگی می تواند دامنه فرآیند چربی سوزی را بالا نگه دارد. در حقیقت، پژوهش ها نشان داده است بدنسازانی که به مصرف کربوهیدرات های کند هضم در صبح می پردازند چربی بیشتری در کل روز و در طی نشست های تمرینی و در مقایسه با کسانی می سوزانند که به مصرف کربوهیدرات های سریع الهضم می پردازند.

آووکادو

چربی های اشباع نشده تک زنجیره ای در آووکادو همچنین شامل یک کربوهیدرات بسیار جالب به نام مانو هپتولوز است. یک قند که در واقع ترشح انسولین را کند می کند و منجر به افزایش جذب کلسیم می شود و هر دو مورد فوق به جهت تقویت بخشی فرآیند چربی سوزی مهم اند.

ماهی آزاد

این ماهی یکی از غنی ترین منابع اسیدهای چرب ضروری امگا-۳، EPA و DHA است. متفاوت با روغن تخم کتان که به مهیا سازی یک نوع امگا – ۳ می پردازد که باید به EPA و DHA تبدیل شود. ماهی آزاد بدن شما را با ذخیره از آن ها مهیا می کند، ذخیره مستقیمی که نیازی به تبدیل شدن ندارد. با این شیوه شما یک ذخیره قابل وصول از چربی ها به دست می آورید که فرآیند چربی سوزی را به کار می اندازند و از عملکرد ذخیره چربی ممانعت می کنند.

دانه سویا

دانه سویا خاستگاه مستقیم پروتئین سویاست که نشان داده شده به ساخت عضله به فرم دیگر فرم های پروتئین وی و گوشت گوساله می پردازد. سویا نشان داده شده که به فرآیند چربی سوزی کمک می کند به این صورت که منجر به کاهش اشتها و جذب کالری می شود.

آب

این عنصر حیاتی بهترین دوست در فرآیند نبرد با چربی بدن است. مطالعات نشان داده که با نوشیدن ۲ فنجان آب سرد می توان منجر به افزایش دامنه متابولیک تا ۳۰ درصد شد.ارزیابی شده که نوشیدن روزانه ۲ فنجان آب سرد قبل از صبحانه، ناهار و شام طی یک سال می تواند منجر به سوزاندن ۱۷۴۰۰ کالری اضافی شود. این میزان کالری تقریباً برابر با ۵/۲ کیلوگرم چربی در بدن است.

روغن برزک

شامل اسیدهای چرب امگا- ۳ منجر به بیداری ژن هایی می شوند که محرک فرآیند چربی سوزی و از کار افتادن ژن هایی می شوند که منجر به افزایش ذخیره چربی می شوند.

گریپ فروت

یک مطالعه مفصل نشان داده افرادی که به مصرف نیمی از یک گریپ فروت می پردازند، موفق به کاهش ۳ کیلو گرم طی ۱۲ هفته می شوند. تحقیقات نشان داده بعضی از افراد در همین مدت زمانی موفق به کاهش ۵ کیلوگرم حتی بدون رژیم شده اند. گریپ فروت منجر به کاهش سطح انسولین می شود و این به موجب حضور یک ماده شیمیایی در گریپ فروت به نام نارینگین است که از تجمع چربی در بدن جلوگیری می کند.

عسل

بله، عسل یک قند است. اما اگر منصف باشیم باید بگوییم که به لحاظ محتوی شاخص گلیسمیک پایین است. حفظ سطح انسولین در پایین ترین وضعیت به صورت پایدار به مراقبت از یک محیط چربی سوز در بدن کمک می کند. عسل، همچنین یک منبع غنی از متابولیت های اکسید نیتریک (NO) است. در نهایت، آن بدین معناست که در واقع منجر به تقویت آزاد سازی چربی از سلول های چربی بدن می شود.

کره بادام زمینی

منبع دیگری از چربی های اشباع نشده – تک زنجیره ای است که می تواند در واقع به فرآیند چربی سوزی کمک کند. چیزی که جالب است این است که بسیاری از تولید کنندگان غذایی کره های بادام زمینی کم چرب تولید می کنند. البته، آنها جای این چربی های اشباع نشده تک زنجیره ای سالم را با کربوهیدرات هایی به نام قند عوض می کنند. از این نوع کره بادام زمینی بپرهیزید و به انواع طبیعی آن بچسبید و به این طریق نوعی از چربی را که خواهان دور ماندن از آن هستید، چربی های ترانسفر، به برنامه غذایی تان نیفزایید.

تخم مرغ ها

بله ، ما تخم مرغ ها را در رده غذاهای عضله ساز لیست می کنیم. بنابراین چگونه تخم مرغ می تواند یک غذای چربی سوز هم باشد؟
پژوهش ها نشان داده افرادی که روزشان را با خوردن تخم مرغ شروع می کنند نه تنها کالری کمتری در سراسر روز مصرف می کنند، بلکه به صورت قابل توجهی چربی بیشتری از دست می دهند.

فلفل های تند

فلفل های تند شامل جزء فعالی به نام کپسیسین هستند. یک ماده شیمیایی که می تواند منجر به افزایش کالری سوزی به همان خوبی کاهش اشتها و جذب غذا شود.
افزایش چربی سوزی به ویژه وقتی حاصل می شود که کاپسیسین با کافئین استفاده شود.

بروکلی

این کربوهیدرات فیبروز شامل کربوهیدرات یا کالری زیادی نیست. اما می تواند باعث شود احساس سیری کنید. به همین دلیل است که یک ماده غذایی عالی برای لاغر شدن محسوب می شود. بروکلی همچنین شامل رنگیزه های شیمیایی است که می تواند در افزایش عملکرد فرآیند چربی سوزی موثر باشد.

روغن زیتون

شبیه آووکادو، روغن زیتون یک منبع عالی از چربی های اشباع نشده تک زنجیره ای است.
که نه تنها سطح نوع بد کلسترول را پایین می آورد و منجر به بهبود سلامتی قلبی می شود، بلکه همچنین احتمال بیشتری می رود که تحت عنوان منبع سوخت مورد استفاده واقع شود. یعنی این احتمال کمتر وجود دارد که به عنوان چربی به شکمتان بچسبد.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه

درج آگهی بدنسازی

حداکثر 10 عکس مجاز می باشد