امتیاز دهید
اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email

فهرست مطالب

مکمل های کلسیم

پژوهشگران می‌گویند مکمل های کلسیم که بسیاری از افراد به امید محافظت در برابر پوکی استخوانی آنها را مصرف می‌‌کنند،‌ ممکن است تا ۳۰ درصد خطر حمله قلبی را افزایش دهد.

مکمل های کلسیم که حاوی دوزهای تغلیظ‌‌ شده کلسیم هستند،‌ همچنین با میزان بالاتر بروز سکته مغزی و مرگ همراهی داشتند، اما این همراهی از لحاظ آماری قابل‌ توجه نبود.

کلسیم مهمترین مواد معدنی بدن

به گزارش رویترز این پِژوهشگران به مردم توصیه کردند در مورد مصرف مکمل های کلسیم با دکترهای‌ شان مشورت کنند،‌ غذاهای غنی از کلسیم بیشتری مصرف کنند، و سعی کنند به اقدامات دیگری برای پیشگیری از پوکی استخوان، مانند ورزش، سیگار نکشیدن و حفظ وزن متعادل روی آورند.

یان رید،‌ استاد پزشکی در دانشگاه اوکلند‌ در نیوزیلند و سرپرست این پژوهش گفت:‌ “افراد در مورد مکمل های کلسیم را طبیعی فرض می‌کنند، اما در واقع آن ها اصلا طبیعی نیستند.”

رید و همکارانش در انگلیس و آمریکا یک متا آنالیز را که ۱۱ بررسی را در بر می‌گرفت و حدود ۱۲۰۰۰ فرد سالمند را در طول ۴ سال دنبال کرده بود،‌ انجام دادند.

به نیمی از این افراد مکمل‌های کلسیم داده شده بود و نیمی دیگر دارونما یا قرص‌ های بی‌ اثر بدون محتوای درمانی گرفته بودند. نتایج این آنالیز در ژورنال پزشکی بریتانیا منتشر شده است.

رید گفت: “ما دریافتیم که در افرادی که به طور تصادفی قرص کلسیم دریافت می‌کردند، ۳۰ درصد افزایش در حملات قلبی ایجاد می‌شود.”

رید گفت: “اگر شما ۱۰۰۰ نفر را که برای ۵ سال قرص کلسیم مصرف می‌کنند، در نظر بگیرید، انتظار خواهید داشت که ۱۴ مورد حمله قلبی بیشتر، ۱۰ مورد سکته مغزی بیشتر و ۱۳ مورد مرگ و میر بیشتر در میان این افراد نسبت به وضعیتی که به آنها کلسیم داده نمی‌شد،‌ در آنها رخ دهد.”

“در مجموع این افراد در معرض ۳۷ عارضه نابجای بیشتر قرار می‌گیرند و در مقابل انتظار داریم از ۲۶ مورد شکستگی در آنها جلوگیری شود. بنابراین مصرف کلسیم بیش از اینکه از وقایع بد جلوگیری کند،‌ با روی دادن وقایع بد همراه است.”

با وجودی که کارشناسان در مورد سازوکار زیستی که مکمل‌های کلسیم ممکن از طریق آن به بدن آسیب برسانند، مطمئن نیستند.

به گفته رید بررسی‌های در گذشته مقادیر بالای کلسیم خون را با موارد بیشتر حملات قلبی و آسیب به عروق خونی مرتبط کرده‌اند.
او گفت: “هنگامی مکمل کلسیم مصرف می‌کنید، میزان کلسیم خون‌تان در طول ۴ تا ۶ ساعت بالا می‌رود و به حد بالایی طیف طبیعی می‌رسد.”

“هنگامی که کلسیم را از مواد غذایی در رژیم غذایی‌ تان دریافت می‌کنید،‌ چنین وضعی رخ نمی‌دهد،‌ زیرا کلسیم بسیار آهسته جذب خون می‌شود، و بنابراین میزان کلسیم خون چندان تغییر نمی‌کند.”

به گفته رید میزان بالاتر کلسیم خون ممکن است به تشکیل پلاک‌هایی در عروق خونی بینجامد، که می‌تواند به حمله قلبی، سکته مغزی و سایر بیماری‌ های قلبی – عروقی بینجامد.

او افزود:‌ “افراد همیشه بر میزان چربی در خون به عنوان عامل ایجاد کننده تشکیل پلاک متمرکز می‌شوند،‌اما اکنون شواهد فزاینده‌ای به دست می‌آید که میزان کلسیم در خون نیز ممکن است به همین اندازه در تشکیل پلاک عروقی دخیل باشد.”

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه