در این مقاله به اصول راه اندازی و سرمایه گذاری در یک باشگاه بدنسازی می پردازیم.
سوال: روش محاسبه سود سرمایه گذاری در یک باشگاه بدنسازی چگونه است؟
جواب: مثل هر صنف تجاری دیگر سرمایه گذاری در ورزش و بخصوص در بدنسازی نیاز به شناخت بازار دارد، ابزار اصلی یک بازار نیز سرمایه و مشتری است. سرمایه گذاران باید مشخص نمایند میزان سرمایه آنها چقدر است و سود مورد نظر آنها چند درصد است؟
در مرحله دوم آنها باید بدانند مشتری آنها کیست و چه میخواهد و برای آن خواسته چه مقدار هزینه می پردازد؟
سرمایه در کسب و کار بدنسازی شامل مکان باشگاه، تجهیزات ورزش بدنسازی، مدیر و مربی باشگاه، و جنس مورد عرضه خدمات ورزشی و سلامتی می باشد.
مشتری باشگاه ها مردم هستند که اصولا مخاطب باشگاه ها افراد ۱۵ تا ۸۰ سال می باشند.
یک سرمایه گذار در صنعت بدنسازی که در سال اول سرمایه خود را جبران کند سود خالص ۱۰۰ درصدی بدست آورده و در صورتی که کمتر بدست آورد به تناسب سود کمتری کسب نموده است. در واقع برای ارزیابی درست موفقیت یک سرمایه گذاری در صنعت بدنسازی، سرمایه گذاری شما در طول ۵ سال باید ۳۰ درصد سود داشته باشد تا بتوانید با توجه به اصطکاک دستگاه های بدنسازی، وقت و انرژی صرف شده به آینده کاری خود امیدوار باشید.
نکاتی که باید در سرمایه گذاری یک باشگاه بدنسازی مدنظر داشته باشید سرمایه گذاری در ۳ بخش عمده آن می باشد.
ساختمان باشگاه بدنسازی
موقعیت مکانی سالن و دسترسی بیشتر مردم، مساحت و ارتفاع سقف سالن، به روز بودن رفاهیات و تاسیسات گرمایش و سرمایش سالن بسیار در سود سرمایه گذاری شما مهم می باشند.
تجهیزات ورزشی سالن بدنسازی
استحکام، ظاهر زیبا و استاندارد بودن وسایل ورزشی شما مهمترین گزینه های اثر گذار در برگشت سرمایه گذاری و موفقیت شما در سودآوری می باشد.
استخدام نیروی انسانی در باشگاه بدنسازی
اینکه شما در انتخاب پرسنل، دفتردار باشگاه بدنسازی، مسئول بوفه باشگاه، خدمات نظافت و بخصوص مربی سالن چقدر دقت کنید و نیروهای با تجربه و کاربلد را استخدام نمایید بسیار در رشته کسب و کار شما و ثبات سود دهی شما موثر است. به هر میزان که در این امر کوتاهی کنید همان مقدار به شکست در این حرفه نزدیک تر خواهید شد.
نویسنده: اصغر مرادی